Ajattele. Lähitulevaisuudessa ruokakauppa tulee tietämään kuka olet samalla hetkellä kun astut ovesta sisään
Henkilöllisyyden lisäksi tallentuu ostoshistoria. Kaiken mahdollistaa automattinen kasvojentunnistus valvontakameroilla. Mitä ajattelet siitä?
Kommentit (36)
Niinpä! Ja kaupassa kulkiessasi sinua muistutellaan juuri sinulle ja geeniperimällesi sopivasta ruokavaliosta. Muista ostaa kukkakaalia! Tuo juusto on sinulle liian rasvaista!
Ja kun tuo tulee baariin screenille niin jopas on miehiä jonossa...
Tuo olisi hyvä, tulisi vaikka pieni sähköisku sormille jos aikoisin ostaa lakritsia, kun kärsin korkeasta varanpaineesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun tuo tulee baariin screenille niin jopas on miehiä jonossa...
Sinkku, hakee yhdenyon seuraa?
Sitten myyjä katsoisi hitaasti kun ostaisin jotain normaalista kauppalistastani poikkeavaa
Menneisyydessä lähikauppias tiesi jo ovesta astuessani, että tuo on Pertti eikä se osta kuin halvinta sika-nautajauhelihaa. Perustui kehittyneeseen kasvojentunnistukseen.
Periaatteessa asia ärsyttää, mutten usko sen vaikuttavan elämääni mitenkään. Niin minua ärsytti valvontakameroidenkin yleistyminen parikymmentä vuotta sitten enkä edes muista niitä enää. Tai kännykän paikannus, selaushistoriani taltiointi tai ostoshistoriani taltiointi.
Koska en tee mitään laitonta, korkeintaan jotain moraalisesti arveluttavaa, niin ketään ei oikeasti kiinnosta. Ihmisiä ei riitä vahtimaan toisiaan ja koneiden valvonta ei oikeastaan hirvitä.
Helpottavaa, kun ei yhtenään tarvii enää hokea "ettekö te tiedä kuka minä olen".
Vierailija kirjoitti:
Menneisyydessä lähikauppias tiesi jo ovesta astuessani, että tuo on Pertti eikä se osta kuin halvinta sika-nautajauhelihaa. Perustui kehittyneeseen kasvojentunnistukseen.
Tämän just meinasin laittaa, että miten poikkeaa nykyisestä tutusta kauppiaasta, joka on vuosikaudet nähnyt, mitä ostan ja suosittelee tuotteita, joiden tietää kiinnostavan jne.
Luuletko, ettei nykyään jo tiedetä? Mitä varten luulet bonuskorttien olevan ja maksatko ostoksesi aina käteisellä?
Vierailija kirjoitti:
Sitten myyjä katsoisi hitaasti kun ostaisin jotain normaalista kauppalistastani poikkeavaa
Myyjä katsoisi hitaasti toista myyjää ja kohottaisi kulmakarvoja.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Ja kaupassa kulkiessasi sinua muistutellaan juuri sinulle ja geeniperimällesi sopivasta ruokavaliosta. Muista ostaa kukkakaalia! Tuo juusto on sinulle liian rasvaista!
lol, ihan niinkun. Enemmänkin olisivat tyrkyttämässä kaikkea epäterveellistä ja kallista mitä et oikeasti halua ostaa. Ihan niinku puhelinmyynti, myydään pelkästään semmoista paskaa mitä voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, ettei nykyään jo tiedetä? Mitä varten luulet bonuskorttien olevan ja maksatko ostoksesi aina käteisellä?
Itse asiassa. Ei ole bonuskortteja ja kaikki aina käteisellä :p
Mutta olen muutenkin omituinen.
Myyjä muistuttaisi jos unohdit oluet.
Tarvittaessa sitten maski päälle ku menee ruokakauppaan ettei ole tunnistetavissa. Joku Hollywood juhlan kuminen pääkallo tai kurpista
Etkö ole vieläkään käyttänyt niitä viittä sultania?? Voimassaoloaika loppuu kohta. Huikkaisi myyjä kassalla.
Myyjän ei tarvitsisi kysellä enää papereita.
Vierailija kirjoitti:
maksatko ostoksesi aina käteisellä?
Noin 95%:sti ostan käteisellä, kiitos kysymästä.
Ei taida olla lainmukaista.