Annatko jouluapua
Kommentit (37)
En anna. Ellei sitä lasketa muiden auttamiseksi, etten hae itselleni avustuksia jotka olisi joltain muulta pois. Olen siis köyhä.
Autan kodittomia eläimiä ja taidan joulupuuhun viedä pari pakettia teineille. Ehdotuksia niihin? En halua laittaa lahjakortteja, kun saaja voi asua jossain maalla tässä tapaukesssa. Pitäisi olla bussirahat kanssa että voisi käydä ja busseja ei kulje välttämättä iltaisin tai viikonloppuisin.
En. Maksoin vuosikausia veroja kovalla prosentilla, kun firmani sitten kaatui kun sairastuin, en saanutkaan rahaa mistään. En edes sossusta. Rupesi vituttamaan tämä maa, joten en auta ketään, joka on köyhänä vääntänyt 10 lasta vaikkei rahaa ole. Autan kyllä kadulla kun joku pyytää kolikkoa tms. mutta nuo keräykset on ihan paskaa. "Olkaan köyhiä, toivomme Pleikkaria" just joo. Ja mä joudun tekemään laittomia tekoja että saan edes ruokaa. Hyvinvointivaltio my ass.
Vierailija kirjoitti:
En. Maksoin vuosikausia veroja kovalla prosentilla, kun firmani sitten kaatui kun sairastuin, en saanutkaan rahaa mistään. En edes sossusta. Rupesi vituttamaan tämä maa, joten en auta ketään, joka on köyhänä vääntänyt 10 lasta vaikkei rahaa ole. Autan kyllä kadulla kun joku pyytää kolikkoa tms. mutta nuo keräykset on ihan paskaa. "Olkaan köyhiä, toivomme Pleikkaria" just joo. Ja mä joudun tekemään laittomia tekoja että saan edes ruokaa. Hyvinvointivaltio my ass.
Keräyksiin en todellakaan osallistu, en edes kännipäissäni vahingossa. Eri asia on auttaa kanssaihmistä suoraan.
Voisin antaa, mutta sitten tulee huono omatunto, että omilla sukulaisilla ja tuttavilla on myös tiukkaa. Tuntemattomalle olisi paljon helpompi antaa "apua".
Aion laittaa kympin joulupatakeräykseen. Pelastusarmeija tarkastaa jokaisen jouluavustuksen hakijan rahatilanteen, joten luotan siihen että väärinkäytökset on poikkeus eikä sääntö.
Sain itse muutama vuosi sitten jouluapua ja tiedän, kuinka paljon pienikin apua voi ilahduttaa tukalassa rahatilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin antaa, mutta sitten tulee huono omatunto, että omilla sukulaisilla ja tuttavilla on myös tiukkaa. Tuntemattomalle olisi paljon helpompi antaa "apua".
Olen eri mieltä. Omille on helpompi antaa kuin tuntemattomille. Fiiliksensä kullakin.
Viitenä vuotena osallistuin kaksplus -palstan hyvä joulumieli -keräykseen. Viime vuonna sitä ei ollut enää. Yritin jonkun facejutun kautta avustaa, mutta en ymmärtänyt yhtään miten homma toimi. En siis tänäkään vuonna osallistu, kun en osaa.
Autan eläinsuojeluyhdistystä viemällä ruokaa, matolääkkeitä ja leluja kodittomille kissoille.
Teinin käyttämättömiä vaatteita Facen kautta.
Todella siis hyviä merkkivaatteita, ei haluta ketään nolata. Lisäksi olen laittanut pari tonnia Pelastakaa Lapset ry:n kautta.
Lapsen pitää päästä lukioon halutessaan, joten täsmällisesti nämä rahat voi laittaa juuri lukiokuluihin.
Lisäksi olen kirkon kautta osallistunut tähän Joulupuukeräykseen (vai mikä nyt olikaan), mutta joululahjoja toiveiden mukaan vähävaraisten lapsille. Eli olen ostanut lahjakortteja esim. kampaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista apua se vaatimattomasti asuva perhe tarvitsee?
Uuden iPhonen, lahjakortin etelän matkaa varten ja jouluherkkuja hevosen kokoiselle koiralle. Säästyneet rahat menee viinaan ja tupakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyntää, seuraa ja jouluruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden iPhonen, lahjakortin etelän matkaa varten ja jouluherkkuja hevosen kokoiselle koiralle. Säästyneet rahat menee viinaan ja tupakkaan.
Mene ny muualle jauhaan paskaa, niin kulunu juttu jo!
Mietin vaan että vaikuttaako asuminen miten auttamishalukkuuteen? Jos asuu pienessä vaatimattomassa mökissä, herättääkö se auttamishalua?
Parrakas nainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyntää, seuraa ja jouluruokaa.
Hyväksyntä tulee tässä heti. Seuraa ja jouluruokaa voin tarjota, jos asut tarpeeksi lähellä.
Ei ole varaa. Asun vaatimattomasti.