Kerro karmein kokemuksesi postin kanssa
Itselläni alkaa olla mitta täysi. Lähetyksiä ja tärkeitä kirjeitä on kadonnut, kuljetukset tökkii, paketteja on palautunut lähettäjälle noutamattomina ilman että minulle on tullut mitään ilmoitusta lähetyksestä.
En enää uskalla lähettää Postin kautta mitään tärkeää.
Kommentit (79)
Kirjapaketti oli tungettu puoliksi postiluukusta, sain käyttää voimaa saadakseni revittyä sen pois. Onneksi ei kukaan naapureista ollut vienyt pakettia. En tainnut tehdä edes valitusta postille, olin niin tyrmistynyt ja hämmentynyt.
Sain joulukortin helmikuun puolessa välissä. Ja kerran eivät suostuneet antamaan kirjettä, vaikka siinä oli mun nimi ja osoite. Olisi pitänyt lunastaa, koska postimerkki puuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirje, joka sisälsi vuokrasopimuksen irtisanomisen, katosi. Vuokranantaja alkoi periä useamman kuun vuokraa, koska ei ollut saanut kirjallista irtisanomisilmoitusta ajallaan. No, tämä päivätty kirje lopulta saapui määränpäähänsä, tosin kuukauden myöhässä. Asia saatiin sovittua vuokranantajan kanssa ja sain postilta 50€ korvausta.
Eniten pelottaa juuri tämän tyylinen, että jää joku tärkeä viranomaiskirje tai vastaava saamatta tuon sössimisen takia. Viime vuonna meidän alueella veroilmoituksia ei meinannut kuulua ja oltiin tosi huolestuneita siitä saadaanko ne ajoissa niin että ehtii tarkistaa ja korjata.
Postin sekoilun takia voi periaatteessa menettää jopa luottotiedot, jos laskut/muistutukset ei mene oikeaan osoitteeseen, pankin kirjeet, tärkeät asiakirjat, terveystiedot, luottokortti, henkilötiedot voi päätyä vääriin käsiin.
Meille toi posti (oman postin joukossa) ventovieraan Santander-laskun sun muuta. Osoite oli täysin selkeästi kuoren päällä , mutta postinjakaja huolimaton ja viskannut meidän luukusta. Eikä ollut ek kerta. Soitin postin (maksulliseen) palvelunumeroon ja jonotin jotain 15 minsaa kunnes joku vastasi ja kerroin asiani. Kehotettiin viemään väärin jaettu posti lähimpään postiin/postilaatikkoon. Näin sitten tein ja tuli tehtyä kävelylenkki samalla kun vein postin laatikkoon, mutta mielessä kävi kuinka moni mahtaa heittää väärin jaetun postin roskiin?
Huolestuttaa se kun niin USEIN tulee väärin jaettua postia.
Pakettini on ollut jo yli 2 viikkoa postin matkassa, eikä mitään tietoa missä on. Edellisellä kerralla paketti meni väärälle paikkakunnalle.
Ilmeisesti siellä on suomen kieltä osaamattomia /lukutaidottomia töissä.
Vierailija kirjoitti:
Meille ei koskaan tullut perille Kelasta asumistuen vuositarkistusilmoitusta. Onneksi tiesin sen tulevan syyskuun alussa ja soitin Kelaan varmistaakseni asian. Kirje oli lähetetty, ja todennäköisin vaihtoehto on, että postinkantaja oli tiputtanut kuoren väärästä luukusta ja "ystävällinen" naapurimme päätti tehdä kiusaa eikä laittanut kuorta eteenpäin meille. Olisi muuten asumistuki katkennut, ja mieluusti sen reilun kahdensadan euron tuen vuokraan otamme vastaan, mikä meille tulojemme mukaan kuuluu.
Olen minäkin vuosien varrella kiikutellut sähkölaskuja ja muita posteja oman kerrostaloyhtiön asukkaiden luukkuihin ja vastapäisen rivitaloyhtiön laatikoihin. Pakko leikkiä postinkantajaa, koska postin palkkaamat kantajat eivät joko osaa lukea tai ovat muuten huolimattomia.
Voi ei.
Itse olen jännittänyt sairaalakutsuja (syöpä) kontrolliin ja soitellut jopa sairaalaan että joko on lähetetty kun postiin ei voi enää luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paketti tuotiin kotiovelle joulun alla ettei toimipaikat täyty. Ei siinä mitään, kivaahan se on, mutta kun postipoika soitti illalla ovikelloa niin 7 vuotias poikani säntäsi avaamaan. Mitään sen enempää miettimättä postikuski antoi paketin pojalleni ja sitten vasta kyseli vanhempia allekirjoitukseen. Siinä poika seisoi silmät ymmyrkäisinä onnesta kun sai etukäteen hartaasti toivomansa lahjan eikä ollut edes lahjapaperissa. Voi luoja miten mua otti päähän. Se tärkein ja kallein lahja piti olla se "the lahja" jouluna.
Höpö höpö niitä kotiin toimita jos ei ole tilattu kotiin kuljetusta. Postia on joulun alla muutenkin niin paljon ettei enää aleta ylimääräisiä paketteja roudaamaan. Varsinkin kun monesti asiamiesposti on ihan eri paikassa kuin lajittelu / jakelu.
No eipäs. Ihan toissaviikolla meille tuli postin kotiinkuljettamana Ranskasta miehelleni paketti, jolle hän ei todellakaan ollut kotiinkuljetusta tilannut. Minä otin paketin vastaan silmät ymmyrkäisinä ja mies oli yhtä ihmeissään, kun kotiin tuli ja paketin näki. Oli tietysti tyytyväinen, ettei tarvinnut lähteä sitä hakemaan postista, joka sijaitsee rasittavan ajomatkan päässä, vaikka isossa kaupungissa asutaankin. Mutta outo juttu se kaiken kaikkiaan oli.
Mulla on jo pari pakettia viimeisen vuoden aikana hukkunut, nyt on taas yksi, jonka olisi jo pitänyt saapua.. Täytyy vielä tämä viikko odottaa ja jos ei kuulu niin ei muuta kuin myyjään ja postiin yhteyttä. Ei onneksi mitään arvokasta, mutta vituttaa silti. Poikaystävä asuu samassa asunnossa mutta hänen kirjeet ja paketit pääsee ihan hyvin perille. Entinen kiusaajani on töissä lähipostissa ja alkaa jo hieman epäilyttää, mutta ehkä olisi kuitenkin liian vainoharhaista syyttää häntä tästä.
Olin postissa päivän ajan tutustumassa heidän toimintaansa. Eräs työntekijä osoitti kauempana oleva miestä ja kertoi tämän olevan suuri johtotason henkilö jonka tehtävänä on tehostaa postin toimintaa. Elikkä muuttaa toimintaa tehokkaammaksi jotta ihmisiä voidaan irtisanoa lisää koska palkkakustannukset ovat liian korkeat. Työntekijä kertoi kyseisen johtajan oman palkan bonuksineen olevan yli 700 000 euroa vuodessa.
Sitten menin postiauton kyytiin ja työntekijä painoi aivan hirveätä vauhtia koko vuoronsa ajan töitä. Hänellä oli 10 vuoden työkokemus ja hän pystyi tekemään koko päivän työt ilman viivästyksiä.
Perille postiasemalle päästyämme oli vielä 6 minuuttia aikaa jäljellä eli saimme kaiken suoritettua kunnialla. Minuutinkin myöhästyminen niin olisi ajojärjestelijältä tullut kiukkuinen puhelu, että missä ollaan ja miksi kestää.
Voin vaan kuvitella miltä postin työntekijästä tuntuu kun johtaja tulee potkimaan porukkaa ulos ja tehostamaan töitä.
Tänään sain 3 vieraan ihmisen kirjeitä. Osoitteeni on tyyliin Kirkkokatu 8, nuo kirjeet olisi pitänyt viedä noin 2 km päähän Poikkimäenkadulle, Pääskystielle ja Aurinkorinteenkujalle, jote edes osoitteet eivät ole lähellä toisiaan. Olen jalkaleikkauksen takia toipilaana, en pysty kävelemään lähimmälle postilaatikolle noin 800 m päähän, joten täytyy toivoa, että kirjeet eivät ole tärkeitä. Postinjakaja muuten ei ota väärin jaettuja kirjeitä matkaansa, viime viikolla yritin, kun olin saanut muiden posteja. Ei kuulemma kuulu heille.
Tämä ei ole pahin mutta "huvittava" kun palautin 8 kertaa yhden saman kirjeen postiin, kun se tuli minulle vaikka piti mennä ihan eri osoitteeseen. Kirjoitin siihen aina huomautuksen että on toimitettu väärään osoitteeseen mutta aina se tuli minulle takaisin. Yhdeksättä kertaa ei tullut eli nyt en tiedä mitä sille kirjeelle kävi :D
Tilasin Asos-nettikaupasta viime kuussa, ja sieltä tuli joku DHL:n koodi että paketti toimituksessa. No pakettia ei alkanut kuulumaan, joten laitoin sinne viestiä. Paketti oli kuulemma Suomessa annettu sitten Postin toimitettavaksi. Kysyin Postista asiaa, ja olihan se, mutta Posti ei ollut ikinä toimittanut minulle minkäänlaista ilmoitusta että paketti olisi noudettavissa (itse odotin ilmoitusta DHL:ltä) ja paketti oli jo palautunut.
Myös muutama paketti jonka olen palauttanut, on kadonnut. En tiedä miten se on mahdollista, mutta onneksi minulla on ollut kuitit niin se on ollut sitten myyjä ongelma. Olen siis saanut rahani heti takaisin ja myyjä jatkanut selvitystä Postin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paketti tuotiin kotiovelle joulun alla ettei toimipaikat täyty. Ei siinä mitään, kivaahan se on, mutta kun postipoika soitti illalla ovikelloa niin 7 vuotias poikani säntäsi avaamaan. Mitään sen enempää miettimättä postikuski antoi paketin pojalleni ja sitten vasta kyseli vanhempia allekirjoitukseen. Siinä poika seisoi silmät ymmyrkäisinä onnesta kun sai etukäteen hartaasti toivomansa lahjan eikä ollut edes lahjapaperissa. Voi luoja miten mua otti päähän. Se tärkein ja kallein lahja piti olla se "the lahja" jouluna.
Höpö höpö niitä kotiin toimita jos ei ole tilattu kotiin kuljetusta. Postia on joulun alla muutenkin niin paljon ettei enää aleta ylimääräisiä paketteja roudaamaan. Varsinkin kun monesti asiamiesposti on ihan eri paikassa kuin lajittelu / jakelu.
No eipäs. Ihan toissaviikolla meille tuli postin kotiinkuljettamana Ranskasta miehelleni paketti, jolle hän ei todellakaan ollut kotiinkuljetusta tilannut. Minä otin paketin vastaan silmät ymmyrkäisinä ja mies oli yhtä ihmeissään, kun kotiin tuli ja paketin näki. Oli tietysti tyytyväinen, ettei tarvinnut lähteä sitä hakemaan postista, joka sijaitsee rasittavan ajomatkan päässä, vaikka isossa kaupungissa asutaankin. Mutta outo juttu se kaiken kaikkiaan oli.
Jos paketti on lähetetty Ranskasta niin hyvin todennäköisesti on alunperin ollut dhl:n paketti ja sille on kotiinkuljetus ihan automaattisesti. Myös matkahuolto voi jakaa dhl:n paketteja tai dhl:n oma auto.
Olen sen verran monta vuotta ja joulua postilla ollut töissä että tiedän heidän toimintatapansa. Nykyään tosin jo entinen postipoika.
Ei ole. Kaikki on aina sujunut oikein hyvin, paketit on tulleet perille ja muutenkin. Oon kai sitten vain onnekas, niin paljon kun kuulee aina kaikkea huonoa... Toivottavasti näin jatkossakin. :)
Postit on jatkuvasti jätetty luukun väliin niin, että kuka tahansa rappukäytävässä kulkeva saisi halutessaan otettua ne siitä mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Sain joulukortin helmikuun puolessa välissä. Ja kerran eivät suostuneet antamaan kirjettä, vaikka siinä oli mun nimi ja osoite. Olisi pitänyt lunastaa, koska postimerkki puuttui.
Niin että sinusta Postin tulee kuljettaa postia ilmaiseksi??
Vierailija kirjoitti:
Kirjattu paketti oli annettu väärälle henkilölle. Henkkareita ei näemmä oltu tarkastettu, tai oltiin vain vahingossa annettu väärä paketti. Koskaan se ei palautunut. Onneksi ei sisältänyt mitään todella arvokasta. Mutta entä jos olisi ollut? Vaikka 1000 e iphone x?
Olisit saanut korvaukseksi 3 arkkia postimerkkejä
Voiko siitä tehdä rikosilmoituksen jos tulee pelkkä tyhjä ja avattu kirjekuori luukusta?
Vierailija kirjoitti:
Voiko siitä tehdä rikosilmoituksen jos tulee pelkkä tyhjä ja avattu kirjekuori luukusta?
Toki ja kannattaakin, mutta en usko että tutkinta etenee kovin pitkälle yksittäistapauksissa. Toisaalta jos useita ilmoituksia tehdään samalla alueella niin poliisikin saattaa kiinnostua.
Vierailija kirjoitti:
Postit on jatkuvasti jätetty luukun väliin niin, että kuka tahansa rappukäytävässä kulkeva saisi halutessaan otettua ne siitä mukaansa.
Asutko kenties mikkeliläisessä kerrostalossa, jossa puuhahenkilönä on eräs TP? Näin postia oli ohjeistettu jo vuonna 2000 - syystä, ettei postiluukku kolahda ja häiritse kyseistä henkilöä?