Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro karmein kokemuksesi postin kanssa

Vierailija
04.12.2017 |

Itselläni alkaa olla mitta täysi. Lähetyksiä ja tärkeitä kirjeitä on kadonnut, kuljetukset tökkii, paketteja on palautunut lähettäjälle noutamattomina ilman että minulle on tullut mitään ilmoitusta lähetyksestä.

En enää uskalla lähettää Postin kautta mitään tärkeää.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni asuu Ruotsissa, mutta vietti viime kesänä lomaa vanhemmillamme. Hänellä oli sattui olemaan syntymäpäivä ja lähetin pikkupaketin hänen nimellään vanhempiemme osoitteeseen. Sepäs ei tullutkaan perille vaan putkahti lopulta hänen kotiinsa Ruotsiin. Olivat siis postissa tarkkana lukeneet vastaanottajan nimen ja selvittäneet uuden osoitteen. Hyvää palvelua ja ihan ilmaiseksi, mutta kyllä sitä hetki ihmeteltiin, mihin paketti on joutunut.

Eräs tilaamani paketti seikkaili seurannan mukaan muutaman kerran Vantaan ja Turun väliä ja lopulta palasi lähettäneelle ulkomaiselle verkkokaupalle. Minun luonani se ei koskaan käynyt vaikka koitin soitella perään. Joku viivakoodi väärin kai... seurannassa kyllä näkyi oikea toimitusosoite, mutta sitä ei kukaan osannut ilmeisesti lukea.

Vierailija
62/79 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo useampi vuosi aikaa. Minulle postitettiin työtodistus (jossa nimi ja hlötunnus) ja kappas, se oli jaettu väärään osoitteeseen. Kirjeen saanut henkilö käytti henkilötietojani tilaamalla itselleen laskulla kalliita tavaroita ja laskut tulivat minulle. Lukuisten rikosilmoitusten ja oikeudenkäynnin jälkeen minun ei ole onneksi tarvinnut maksella näitä tilauksia. Joudun kuitenkin pitämään jatkuvasti voimassa omaehtoista luottokieltoa, koska pelkään että tyyppi yrittää vielä käyttää hlötietojani hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo useampi vuosi aikaa. Minulle postitettiin työtodistus (jossa nimi ja hlötunnus) ja kappas, se oli jaettu väärään osoitteeseen. Kirjeen saanut henkilö käytti henkilötietojani tilaamalla itselleen laskulla kalliita tavaroita ja laskut tulivat minulle. Lukuisten rikosilmoitusten ja oikeudenkäynnin jälkeen minun ei ole onneksi tarvinnut maksella näitä tilauksia. Joudun kuitenkin pitämään jatkuvasti voimassa omaehtoista luottokieltoa, koska pelkään että tyyppi yrittää vielä käyttää hlötietojani hyväksi.

Ding ding ding! We have a winner!

Vierailija
64/79 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti yllätti iloisesti pop up -noutopisteellään. Äitini lähetti torstaina paketin Järvenpäästä Pajalan pakettiautomaatista Lahteen. Minun oli tarkoitus noutaa paketti työmatkan varrelta Citymarketin pakettiautomaatilta. Posti päätti toisin: pakettini on noudettavissa Järvenpäästä Pajalan pakettiautomaattia vastapäätä olevista postin jakelun tiloista! Paketin lähettäminen maksoi 7,9 e ja se matkasi suunnilleen kadun yli tuohon hintaan. Postin ystävällinen asiakaspalveluhenkilö ehdotti, että pyytäisin lähellä asuvaa äitiäni noutamaan paketin ja tuomaan sen minulle Lahteen, kun on seuraavan kerran tulossa tänne päin.

Vierailija
65/79 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota se on, Posti on epäluotettava.

En uskalla tilata enää mitään ennen joulua.

Jos pakettiautomaatti on täynnä niin ei se Posti sinne mene.

Toisten ihmisten kirjeitä tulee meille, mukana laskuja.

Väärin laitettu koodi jolla paketti haetaan.

Postin jakaja kertoi että puolet sairaana, onneksi näin hänet niin sain pelini.

Eilen ei mahtunut laatikkoon.

Tänään yritti uudelleen mutta näin hänet.

Haluaisin tilata jouluksi vielä jotain mutta en uskalla.

Vierailija
66/79 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti tuli luukkuun. Ja valui eteisen lattialle. T.Fingerpori.

Vierailija
67/79 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tosi raivostottuvaa kokemusta mulla: 

1) Tilasin verkkoapteekista reseptilääkkeitä, koska en päässyt apteekkiin. Pakettia ei kuulunut, mutta joitakin päiviä odotettuani sain ihan ventovieraalta ihmiseltä puhelun, että paketti oli luovutettu hänelle. Ei hänkään ollut postissa kiinnittänyt huomiota, että sai väärän paketin. Onneksi tämä ihminen oli rehellinen. Hän toimitti paketin lähipostiin, josta sitten sain sen ja anteeksipyynnöt myös postin mokailusta. 

2) Odotin uuden luottokortin tunnuslukua, mutta kirje, jossa tunnusluku oli, oli postissa käännetty tyttäreni osoitteeseen. Luottokortti oli tullut jo aikoja sitten. Tyttö asui n. 100 km:n päässä, mutta oli juuri tuolloin kesälomalla meillä eli ei voinut tietää, että kirjeeni oli lähetetty hänen kotiinsa. Sattumalta käytiin tytön kanssa hänen kotonaan ja siellähän pankin kirje oli. Olin tästä postiin yhteydessä ja asiaa vain pahoiteltiin. 

Vierailija
68/79 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjattu paketti oli annettu väärälle henkilölle. Henkkareita ei näemmä oltu tarkastettu, tai oltiin vain vahingossa annettu väärä paketti. Koskaan se ei palautunut. Onneksi ei sisältänyt mitään todella arvokasta. Mutta entä jos olisi ollut? Vaikka 1000 e iphone x? 

Olisit saanut korvaukseksi 3 arkkia postimerkkejä

Eikös ne korvaa kadonneet tai tuhoutuneet paketit kilohinnalla. Muistelisin näin joskus lukeneeni. Oliko joku 20€/kg. Ei tuu siis paljon korvauksia iphonesta :) Tosin käsittääkseni korvaus menee lähettäjälle/myyjälle ja tämä taas puolestaan korvaa sen ostajalle. 

Kilohinnalla?😂😂

Vierailija
69/79 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraan ihmisen arkaluontoiset sairaskertomukset väärään osoittteeseen.

Vierailija
70/79 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintorekisteriote seikkaili 3 viikkoa matkalla, kirjekuori palautettiin yöllä avattuna (eli naapurit asialla), eipä mitään, mutta kun siinä on kaikki tiedot.

Vierailija
71/79 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin kirjattuna kirjeenä ja pikana ykkösluokassa erittäin tärkeän ja arkaluonteisen paperin, jonka piti olla seuraavana päivänä perillä. Varmistin vielä kassalla, että tällä tyylilläkö on perillä varmasti seur. pvänä ja kerkeehän kirje tänään lähteviin varmasti, koska sen on pakko olla perillä huomenna. Maksoi lähetys aivan hitokseen ja katsoin vielä, kun postin työntekijä laittaa sen lähtevään rekkiin. Jonnekihan se kirje sitten hävisi ja oli 1½kk matkalla jossain. Ei minkäänlaisia korvauksia mistään. Ei seurantakoodia, joten ei voida seuratakaan sen menoa. Tosin näyttää seurantakoodillisetkin tulevan ja menevän miten haluavat välillä.

Ennen 9/10 onnistui ongelmitta, nykyään tuntuu että 2/10 postin toimituksesta onnistuu.

Vierailija
72/79 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paketti tuotiin kotiovelle joulun alla ettei toimipaikat täyty. Ei siinä mitään, kivaahan se on, mutta kun postipoika soitti illalla ovikelloa niin 7 vuotias poikani säntäsi avaamaan. Mitään sen enempää miettimättä postikuski antoi paketin pojalleni ja sitten vasta kyseli vanhempia allekirjoitukseen. Siinä poika seisoi silmät ymmyrkäisinä onnesta kun sai etukäteen hartaasti toivomansa lahjan eikä ollut edes lahjapaperissa. Voi luoja miten mua otti päähän. Se tärkein ja kallein lahja piti olla se "the lahja" jouluna.

Meinaat ettei tavara ollut minkäänlaisessa toimituspaketissa? Ihan höpöhöpö juttuja nyt taas.

Varsin usein etenkin isommat, tukeviin laatikoihin pakatut tuotteet lähetetään ilman erillistä laatikkoa. Säästöähän sekin on. Että sellaisia "höpöhöpö_juttuja".

Vierailija
73/79 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraan ihmisen hyvin yksityistä ja jopa kiusallista tietoa sisältänyt KIRJATTU kirje annettiin minulle postista. Päällä olleesta osoitelapusta ja nimestä ei saanut selvää joten avasin ja luin. No enpä edes oikeastaan katsonut nimeä kun oli sentään kirjattu kirje kyseessä ja olettamus tietenkin että on oma kirje. Joka tapauksessa hemmetin iso moka ja tiedän turhaan vieraasta jotain hyvin ikävää 😐

Vierailija
74/79 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on nyt muitakin jakelufirmoja.

Hukanneet ovat postia.

Vierailija
75/79 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin kirjattuna kirjeenä ja pikana ykkösluokassa erittäin tärkeän ja arkaluonteisen paperin, jonka piti olla seuraavana päivänä perillä. Varmistin vielä kassalla, että tällä tyylilläkö on perillä varmasti seur. pvänä ja kerkeehän kirje tänään lähteviin varmasti, koska sen on pakko olla perillä huomenna. Maksoi lähetys aivan hitokseen ja katsoin vielä, kun postin työntekijä laittaa sen lähtevään rekkiin. Jonnekihan se kirje sitten hävisi ja oli 1½kk matkalla jossain. Ei minkäänlaisia korvauksia mistään. Ei seurantakoodia, joten ei voida seuratakaan sen menoa. Tosin näyttää seurantakoodillisetkin tulevan ja menevän miten haluavat välillä.

Ennen 9/10 onnistui ongelmitta, nykyään tuntuu että 2/10 postin toimituksesta onnistuu.

Sekä pika- että kirjatussa kirjeessä on lähetystunnus. Tosin et voi lähettää kahdella eri lähetyslajilla yhtä kirjettä. Saatika vielä 1lk, joopa joo.. 1lk kirje johon itse kirjoittaa PIKA tai priority ei ole pikakirje...

Vierailija
76/79 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääkutsuistamme (80 kpl) yli 30 jäi jonnekin matkalle tai tuhoutui Postin toimesta. Asia selvisi vasta siinä vaiheessa, kun vp oli jo mennyt. Piti sitten erikseen soittaa kaikille, jotka eivät olleet tulostaan ilmoittaneet, säätää lisähenkilöt pitopalvelun ja hotellin kanssa yms. Pari sukulaista oli loukkaantunut verisesti, itsellä aivan järkyttävä lisästressi yms. Postilta sain korvausta 50e. Kiitoskortteja en lähettänytkään enää Postissa, enkä kyllä mitään muutakaan tuon jälkeen.

Vierailija
77/79 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/79 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tilaa enää mistään mikä toimittaa postin kautta. Enkä lähetä paketteja tai kirjeitä ollenkaan.

Vierailija
79/79 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin taloni Jokikadulla Virtasen perheelle (nimet muutettu). Muutin itse Koivukujalle ja teimme tietenkin kaikki asianmukaiset osoitteenmuutokset.

Parin viikon päästä postilaatikkooni ilmestyi Virtasen isännälle kuuluva kirje, jossa osoitteena aivan oikein Jokikatu, mutta päälle oli liimattu osoitteenmuutostarra ja "oikeana"osoitteena Koivukuja!!

Virtaset eivät koskaan olleet asuneet Koivukujalla, eikä meidän sukunimemme ole lähelläkään toisiaan. Kyseessä ei ole mikään suurkaupunki, 10000 asukasta...