Mitä pahaa siinä on että käy joka päivä Mäkissä?
Ihan itse oman ja lapseni aterian maksan ja omalla palkallani. Mitä se muille kuuluu missä syödään?
Terveisin jatkuvasti haukkumista kuuleva mäkkiäiti!
Kommentit (18)
ja turha sitä on verrata yhteen päivittäiseen mcdonalds-ateriaan. Siinä se mies syö niitä monta päivässä ja ne ovat vielä isompia kuin Suomen ateriat.
ap
Silloin aiheutat todella suurta vahinkoa.
Muuten ei minua haittaa, kuhan et syötä lastasi lihavaksi possuksi joasta lapsi kärsii lopun elämäänsä.
Että jos aamupalan, lounaan, välipalojen jne lisäksi käy kerran päivässä mäkkärissä, niin kyllä sitä alkaa pursuilemaan ennen pitkää.. Eikä kestä edes kovin kauaa..
Silloin tällöin ihan jees. Mutta tosiaan, voisihan joskus käydä jossain muuallakin ulkona syömässä, avartaa makuelämyksiä..
Säälittää lapsesi. Oppii epäterveelliset ruokatavat , kun JOUTUU joka päivä syömään roskaruokaa. Ajattelisit lapsesi terveyttä !
ja majoneesinen kolesterolipaukkukastike ei ole kyllä hyväksi kasvavalle lapselle päivittäiseksi ruoaksi. Aika yksipuolista ravintoa jos joka päivä ateria korvataan tällä? Sairasteletteko paljon flunssaa? En ihmettele, vaikka teillä kärsittäisiin jatkuvasta räkätaudista tällä ruokavaliolla. Lapsilla voi alkaa jo korkeasta kolesterolista kärsiminen esimurrosiässä ja syynä juuri liika kova rasva, majoneesia joka päivä. jenkeissä lapset syö just näin ja lasten ylilihavuus on yleistä ja lapset kärsii korkeasta kolesterolista. Sehän aiheuttaa sitten riskiä sydän-javerisuonitaudeille...Aika kallistakin mäkkiruoat?Entäs jos taloudellinen tilanteenne romahtaakin?Mitäs sitten lapset syö?Entäs koulussa?Nirsoilevat jos ei kotona edes yritetä opettaa. Mutta ihan kyllä itse päätätte, itse en edes jaksaisi jyystää hamppareita joka päivä :x
Ravintoterapeutti aikanaan neuvoi mun hieman ylipainoista veljeä syömään hampurilaisen, ei ranskalaisia. Sieltä jäänyt mieleen. Ottakaa miniporkkanat tai mitä ne nyt onkaan hampurilaisen kaveriksi. Ranskalaiset ovat yhdistettynä hiilihydraattia ja rasvaa eli tosi paha pommi epäterveellistä ruokaa, lisäksi joidenkin tutkimusten mukaan niissä on syöpää aiheuttavia trans-rasvoja.
Hampurilaisen voi myös pyytää ilman majoneesia jos tarve on.
Olis kyllä hyvä opettaa lapsellesi muutakin ruokailukulttuuria kuin Mäkki, eihän hän osaa käydä muissa ravintoloissa jos ei äiti sinne vie. Mäkin hinnat ovat niin korkeita, että ei tule ees paljon kalliimmaksi käydä muualla. Uskallusta vaan!
mut johan mäkkiruuassa on suolaa kilo.
rasvaa (vaikka leivän päällä). Myös sinä.
Mitä pahaa siinä on että kaikki ovat samassa ateriassa
Joskus se pullarasvahöttötöttö on ihan hyvää, mutta en mä voi syödä sitä edes joka viikko! En tosin usko hetkeäkään, että ap:kään käy hampparilla päivittäin. Aika alkeellinen provo. :)
Vaikka ko. mies vetikin vain mäkkiruokaa, niin kyllä kuurin tulokset jotain siitä skeidaruuasta kertovat:
hän lihoi kuukaudessa 12 kiloa, kärsi vaikeista ruoansulatusongelmista ja maksan toimintahäiriöstä ja tarvitsi kahdeksan kuukautta saavuttaakseen takaisin alkuperäisen painonsa.
Joten ehkä vähän kannattaisi panostaa ainakin lapsesi ruokavalioon.
Meidän lapsilta ainakin menisi koko ' Mäkki-into' , jos joka päivä siellä rampattais!
Esim kasviksia on mielestäni vaikea saada riittävästi.
Tuhon jokainen syö joka päivä, niin
me ei ainakaan syödä edes joka kuukausi ranskalaisia, ei joka viikko vaaleaaleipää, ei juuri koskaan majoneesia, harvoin limsaakin, jälkiruuat on myös imeliä sokerimössöjä.
Me käydään silloin tällöin harvoin hampurilaisella, koska emme halua ahtaa itseemme ruokaa, josta elimistömme ei saa riittävsti suojaravinteita, mutta kylläkin hirveän määrän kaloreita.
Me syömme paljon kasviksia, marjoja, hedelmiä enkä viitsi maksaa makin parista porkkanasta sellaista hintaa.
Haluan myös, että lapset oppivat tekemään kotonaruokaa ja syömään kotitekoista, maukasta ja terveellistä ruokaa.
Erityisesti ranskalaiset, mutta myös hampurilaiset ovat (esim. majoneesipohjaisine kastikkeineen ja rasvassa käristettyine pihveineen) rasvaisia. Hampurilaisten " leipä" (jos ei oteta ruispurilaista) on valkoisista jauhoista valmistettua, eikä siinä ole mitään ravitsemuksellista arvoa. Hampurilaisateriaan ei sisälly tarpeeksi vihanneksia, vaikka ranskalaiset vaihtaisikin miniporkkanoihin/salaattiin. Ihmisen ateriasta puolet tulisi olla kasviksia, ja tuo vaatimus ei todellakaan täyty mäkkiruuassa (pl. salaatit).
tosin olishan se hyvä opettaa lapselle muitakin ruokailutottumuksia/makuelämyksiä?