Lähikaupassa vaanii stalkkeri, miten pääsen eroon?
Miten olette päässeet eroon ns. stalkkerista? Minuun otti yhteyttä sosiaalisen median kanavan kautta eräs henkilö, joka on töissä lähikaupassa jossa käyn joka viikko.`En tiedä miten hän oli minut jäljittänyt. Aluksi hän oli ihan asiallinen kunnes alkoi lähettelemään minulle alapääkuvia yms mukavaa. Yritti myös ostaa minulta "palveluita".
Pitääkö minun vaihtaa lähikauppaa vai pitääkö vain kohdata tämä ihminen lähes joka kerta kun kauppaan menen? Harmittaa koska kyseinen kauppa on minulle optimaalisin.
Kommentit (38)
Minua seuraa ja kyttää Kallion ja Hakaniemen ruokakaupoissa vartijat. Sellaista on kaupassa käyminen miehellä, joka on joutunut mustamaalauskampanjan ja gang stalkingin kohteeksi. Minusta on levitetty törkeitä valheita, joiden mukaan olisin "epäilyttävä henkilö, jota täytyy pitää silmällä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sprinttaa kuva ja vie nimen kera kaupan ilmoitustaululle.
Tai munista kuopiokoneella ja lähetä suorajakelupostin mukana lähiauleen asukkaille.
Taas näitä tarkkaan, kaikilta mahdollisilta vaikutuksiltaan ja reaktioiltaan jo etukäteen ja ennakolta tarkkaan harkittuja ja punnittuja, niin 'viisaasti' loppuun asti ajateltuja ohjeita, että oikein ... Teehän noin niin olet pian vankilassa !
Vierailija kirjoitti:
Minua seuraa ja kyttää Kallion ja Hakaniemen ruokakaupoissa vartijat. Sellaista on kaupassa käyminen miehellä, joka on joutunut mustamaalauskampanjan ja gang stalkingin kohteeksi. Minusta on levitetty törkeitä valheita, joiden mukaan olisin "epäilyttävä henkilö, jota täytyy pitää silmällä".
Mutta jospa siihen on aihettakin...
Ap. onko tuo lähikauppasi tosiaankin se yksi ja ainut myymälä vain siellä paikkakunnallasi ?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on itse altistanut itsensä moiselle somekäytöksellään, mutta siitä huolimatta ahdistelu on rikos. Kun saa henk. koht. törkyviestin, siihen voi vastata vain ettei tällainen kiinnosta ja että toistuvista viesteistä otat yhteyden Poliisiin. Säästä viestit, ne ovat todiste.
Mitä tulee someen, on naiivia ja vaarallista levitellä siellä yhteystietojaan ja muita asioitaan avoimesti kenelle tahansa.
Muutkin kuin seksuaalirikolliset käyttävät somea uhrien, murtokohteiden ja huijattavien etsintään.
Osoite on lähtökohtaisesti julkinen. Harva lähtee salaamaan osoitetietojaan maistraatissa asti, ellei ole oikeasti vaarassa ja vainottu. Henkilön nimen saa tietää esim.auton rekisterinumeron perusteella ja harvapa nimeään muutenkaan lähtee salaamaan.
"Oletko jo kuullut Jeesuksesta?"
*tyrkyttää Vartiotornia*
Toimii varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on itse altistanut itsensä moiselle somekäytöksellään, mutta siitä huolimatta ahdistelu on rikos. Kun saa henk. koht. törkyviestin, siihen voi vastata vain ettei tällainen kiinnosta ja että toistuvista viesteistä otat yhteyden Poliisiin. Säästä viestit, ne ovat todiste.
Mitä tulee someen, on naiivia ja vaarallista levitellä siellä yhteystietojaan ja muita asioitaan avoimesti kenelle tahansa.
Muutkin kuin seksuaalirikolliset käyttävät somea uhrien, murtokohteiden ja huijattavien etsintään.Osoite on lähtökohtaisesti julkinen. Harva lähtee salaamaan osoitetietojaan maistraatissa asti, ellei ole oikeasti vaarassa ja vainottu. Henkilön nimen saa tietää esim.auton rekisterinumeron perusteella ja harvapa nimeään muutenkaan lähtee salaamaan.
Minulla on maistraatin vahvistama tietojenluovutuskielto, eli tavallinen kadunmies/-nainen ei saa puhelinnumeroani nimelläni eikä toisinpäin, eikä osoitetietojakaan. MUTTA autoni rekisterinumerolla saa nimen ja paikkakunnan, lähiosoitetta ei. Nimen julkaisuun ei tuo maistraatin kielto päde.
Ja niinhän te sitten tämänkin uskoitte? ;)
Galaktinen Sankari kirjoitti:
*tyrkyttää Vartiotornia*
Toimii varmasti.
Tai jos sattuukin tietämään edes jotain Jehovan todistajista, niin ei varmasti mene läpi, eikä toimi .
He eivät nimittäin ikinä kysele keneltäkään, onko kuullut Jeesuksesta, vaan pyytävät vain Raamatun tutkisteluun kanssaan, (ketä nyt sitten pyytävät.)
Yleensä muuten eivät tarjoa koskaan ensimmäisenä sitä 'Vartiotorni'-lehteä, vaan helpompilukuisen ja viihteellisemmän 'Herätkää !'-lehden
Vierailija kirjoitti:
*tyrkyttää Vartiotornia*
Toimii varmasti.
Tai jos sattuukin tietämään edes jotain Jehovan todistajista, niin ei varmasti mene läpi, eikä toimi .
He eivät nimittäin ikinä kysele keneltäkään, onko kuullut Jeesuksesta, vaan pyytävät vain Raamatun tutkisteluun kanssaan, (ketä nyt sitten pyytävät.)
Yleensä muuten eivät tarjoa koskaan ensimmäisenä sitä 'Vartiotorni'-lehteä, vaan helpompilukuisen ja viihteellisemmän 'Herätkää !'-lehden
Tämä onkin erityishurahtanut siihen tyyliin kuin se eräs joka monen vuoden ajan veisasi Mannerheimintiellä kovaan ääneen "Tehkää parannus" ja jotain sekavaa sen jälkeen.
Siinä Sokoksen lähistöllä se usein päivysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mieleen ilmoittaa kauppiaalle tuosta? Meiltä saisi tuollainen ihminen lähteä välittömästi.
Olet oikeassa että varmaan pitäisi, mutta en ole vielä uskaltanut jostain kumman syystä
-ap
Joo ja sitten hyypiöllä ei olisikaan mitään muuta kuin aikaa vainota ja kostaa sille "horolle joka järkkäsi mulle potkut". Aina hankalia tapauksia tällaset.
Älkää nyt naurattako.
Kyllä ne stalkkerit löytyy asiakkaista eikä naispuolisista kaupan työntekijöistä.
Ei kukaan voi uskoo noin surkeeta trollia!
Tunnetusti suuri ongelma somessa ja Tinderissä että naiset lähettelee pyytämättä kuvia toosastaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt naurattako.
Kyllä ne stalkkerit löytyy asiakkaista eikä naispuolisista kaupan työntekijöistä.
Ei kukaan voi uskoo noin surkeeta trollia!
Eihän tässä edes mainittu sukupuolia vai menikö minulta jotain ohi?
Esimiehelle ilmoittamisella uhkaaminen toimii oikeasti, mä pääsin vihdoinkin parin vuoden jälkeen sen avulla eroon ällöttävästä piinaajasta. Julkisesti en uskaltanut puhua ahdistelusta, koska tyypillä oli omat "tukijoukkonsa" takanaan ja pelkäsin saavani ongelmia kun asuttiin vielä samassa kaupungissa.
Harrastustoimintaan ilmoitin kyllä missä tää oli mukana, koska yritti luikerrella valmennustehtäviin lasten(kin) pariin. Sielläkin vaadittiin muitakin todistajia joita onneksi oli koska en ollut ainoa uhri. Tyyppi yrittää muuten alkaa luomaan uraa politiikassa, uu jeah :-)
Vierailija kirjoitti:
*tyrkyttää Vartiotornia*
Toimii varmasti.
Ohis, tuo on muuten raivostuttavaa yövuoron jälkeen. 😂 Suosittelen minäkin itse kauppiaalle reklamointia, saattaa tulla stalkkerille sanktioita.
Vierailija kirjoitti:
*tyrkyttää Vartiotornia*
Toimii varmasti.
Tämä onkin erityishurahtanut siihen tyyliin kuin se eräs joka monen vuoden ajan veisasi Mannerheimintiellä kovaan ääneen "Tehkää parannus" ja jotain sekavaa sen jälkeen.
Siinä Sokoksen lähistöllä se usein päivysti.
No saattoihan jollain toki vaikka Vartiotorni-lehtiä mukanaan olla, mutta ei tuo 'sekavien huutelija' nyt mihinkään Jehovan todistajiin silti kuvauksesi perusteella ole voinut kuulua.
Uskontonsa ja seurakuntansa työssä ollessaan ja lehtiään ihmisille jakaessaan he näet eivät koskaan liiku yksinään,vaan aina nimenomaan pareittain, (kuten esim. mormonitkin) ja se on heillä ohjeistettukin tarkkaan, miten liikutaan. .
Jehovan todistajat eivät koskaan 'veisaa' mitään niitä omia laulujaan muualla kuin niissä Valtakunnan saleissaan, eli oman piirinsä todistajayhteisön seurakunnassa.
En itse kuulu heidän yhteisöönsä, mutta tunnen sen kyllä tuttavuuksieni heistä tuntemisen perusteella , sanoisinko: siitä 'keskivertoulkopuolista' paremmin.
Muuten kai ihan normaalisti mutta seuraa minua hyllyväleissä, ellei ole kassalla. Siks en tavallisesti jää asumaan kauppaan vaan hoidan tavarat koriin mahd nopeasti. -ap