Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun uusi nainen ei hyväksy ystävää?

Vierailija
04.12.2017 |

Ystävä sattuu olemaan ex-puoliso. Välillämme ei ole aikoihin ollut mitään seksuaalista enkä käsitä mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että exän kanssa on mahdollista olla hyvissä väleissä ilman taka-ajatuksia. Miten tälläisessä tilanteessa tulisi sitten toimia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää päättää kumpi  on tärkeämpi. Yleensä mä  otan takapakkia jos joku alkaa sanella ehtoja koska sillä sitten jatkossakin riittää niitä  ehtoja   niin paljon että liikkumavara kaiken suhteen kutistuu aika olemattomaksi.

Vierailija
2/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tilanne toisinpäin. Miltä sinusta tuntuisi, jos tämä uusi naisesi olisi parasta ystävää miehen kanssa, jonka kanssa hänellä on romanttinen ja seksuaalinen historia? On ihan normaalia, että uutta kumppania voi ahdistaa ajatus siitä, että se hyvä ystävä on juuri se, kenen kanssa olet jakanut sellaisia asioita joita hän sinun kanssasi haluaisi nyt jakaa. Ei tarvitse olla edes mitenkään tavanomaisen mustasukkainen kokeakseen exän uhkana tai ystävyyden omituisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää päättää kumpi  on tärkeämpi. Yleensä mä  otan takapakkia jos joku alkaa sanella ehtoja koska sillä sitten jatkossakin riittää niitä  ehtoja   niin paljon että liikkumavara kaiken suhteen kutistuu aika olemattomaksi.

Juuri noin. En itse voisi olla miehen kanssa, joka yrittäisi kieltää minua pitämästä yhteyttä ystäviini, jotka olen tuntenut jo vuosia ennen kuin edes tapasin häntä itseään.

Vierailija
4/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mun mielestä mitään ehtojen sanelua ole, jos ilmaisee kokevansa ahdistavana sen, että uusi kumppani on parasta ystävää juuri exänsä kanssa. Jos se ex todella on paras ystävä, silloin saa ikävä kyllä varautua siihen että uudet kumppanit suhtautuvat asiaan nihkeästi ja saattaa olla ettei uutta suhdetta helposti synny. Kukaanhan ei sano, etteikö se päätös olisi silti ihan henkilöllä itsellään. Kaikkea ei vaan valitettavasti voi aina saada. 

Vierailija
5/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa hänet mukaan yhteiseen ystävyyteen. Jos hän on liian määräilevä, harkitsisin jättämistä, koska ei tule jäämään tuohon.

Vierailija
6/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä huomaisin heti tapailun alussa jääväni juuri exän varjoon, niin en välttämättä veisi tapailua yhtään sen pidemälle. Totta kai ystäviä saa ja pitääkin olla, mutta kyllä se mulle aiheuttaisi ahdistusta ajatella, että se ihminen kenen kanssa tuo tapailemani ihminen/uusi kumppani jakaa kaikki isoimmat asiansa on juuri exä. No onneksi mun ei olekaan pakko itse seurustella sellaisen kanssa joka on parasta kaveria exänsä kanssa. 

Vierailija
7/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanelee se sulle myöhemmin muitakin rajoituksia, joten parmpi heivata hyvissä ajoin.

Vierailija
8/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uusi ihminen voi arvioida, onko sulla kuitenkin kytemässä exän kanssa vanha suola janottaa -kuvio. Eihän noin aina ole, mutta uusi rakas ei voi tuota mitenkään arvioida, vaan se on ainoastaan epävarmuustekijä.

Sit jos sinä ja ex todella olette hyviä ystäviä, niin ei sitä ystävyyttä hetkauta se, jos nyt tutustuessa keskityt kunnolla tuohon uuteen ihmiseen exän jäädessä taka-alalle.

Vierailija
9/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa hänet mukaan yhteiseen ystävyyteen. Jos hän on liian määräilevä, harkitsisin jättämistä, koska ei tule jäämään tuohon.

Eiköhän ystäviin tutustuteta vasta kun tapailu muuttuu seurusteluksi. Mutta itse tosiaan kuulun siihen koulukuntaan, jossa uusi parisuhde ei saa rikkoa vanhoja ystävyyssuhteita. Joku kirjoitti, että "saa ikävä kyllä varautua siihen että uudet kumppanit suhtautuvat asiaan nihkeästi ja saattaa olla ettei uutta suhdetta helposti synny" ja voihan se niinkin olla, mutta toisaalta en joka tapauksessa voisi olla suhteessa, jossa aletaan esittää rajoituksia ja uhkauksia, joten loppujen lopuksi en voisi hävitä mitään. En itse enää pidä yhteyttä viimeisimpään eksääni mutta jos hän tulisi käymään kotikaupungissani ja kysyisi vaikka ulos syömään, niin en näe mitään syytä miksi en lähtisi. Miesystävälläni on useita naispuolisia ystäviä enkä ole koskaan edes kysynyt, mistä hän heidät itse kunkin tuntee, ties vaikka jonkun kanssa olisi joskus ollut jotain juttuakin.

Vierailija
10/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi tapailua, jos eksä pyörisi vielä kuvioissa. En voisi tietää suhteen laatua millään ja jos olisin tosissani liikkeellä, niin tämä olisi liian iso epävarmuus suhteen syvenemiselle. Kevytsuhteessa saisi vaikka koko naapuruston naiset pyöriä miehen jaloissa samalla, kun itsekin katselisin parempaa.

Vierailija
11/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se uusi nainen. Naisia tulee ja menee, ystävyys pysyy.

Vierailija
12/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt ajatella asiaa myös uuden näkökulmasta, mutta nämä vaatimukset välien katkaisemisesta kokonaan ovat mielestäni epäreiluja sillä ex on ainoastaan hyvä ystävä, enkä minäkään vaadi uutta lopettamaan kaverisuhteitaan. Epäilen myös että jos nyt antaisin periksi tässä, niin mikähän sitten kielletään seuraavaksi. Ap

Vierailija
13/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu tilanne... Poikaystävällä on ex naisystävä erittäin hyvä ystävä ja läheinen. Aluksi en tottunut ja hyväksynyt niitten ystävyyteen avoimin mielin, mutta lopulta luovuin mustasukkaisuuden tunteista riitelimme paljon tästä naisesta ja siitä tuli molemmille pahamieli...

Lopulta uskoin että miehilläkin voi olla naispuolisia ystäviä ja toiste päin. En voi riistää toiselta ystävyyttä eikä toinen minulta.

Vierailija
14/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on edelleen ystävä exänsä kanssa. Osaa ihan itse pitää suhteen sopivissa rajoissa. En ole koskaan huomannut heidän välillään minkäänlaista seksuaalista kemiaa, joten en ole ollenkaan huolissani. Eivät myöskään tapaile kahden kesken, vaan isommassa porukassa.

Vierailija
15/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keissi on kuin kaksteräinen miekka. Toisaalta on huomioitava uuden puolison tunteet ja yhteinen tulevaisuus hänen kanssaan, mutta toisaalta on myös täysin ymmärrettävää, että ex-puolison kanssa voi olla erittäin hyviä ystäviä ilman ylimääräistä jännitettä tai toiveita yhteenpaluusta. Läheiset ihmissuhteet ovat tärkeitä.

Itse tekisin tuollaisessa tilanteessa niin, että ottaisin uuden kumppanin tunteet huomioon ja lisäksi ottaisin etäisyyttää ystävä-exään. En katkaisisi välejä kokonaan, mutta priorisoisin asiat niin kuten niiden nykyisessä tilanteessa kuuluisikin olla. Kertoisin tämän päätöksen molemmille ja pysyisin siinä. Kaikelle on aina aikansa ja paikkansa. Jos hyvin kävisi niin aikaa myöten ystävyys myös entisen ja nykyisen puolison välillä voisi olla mahdollinen. Se toki vaatii luonnetta jokaiselta.

Vierailija
16/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä piti tiiviisti yhteyttä edelliseen naiseensa. Olivat olleet on- off suhteessa n.15 vuotta. Kun kuulin, että mies käy hänen luonaan ja tapailevat kahviloissa, niin kellot soi heti..... Mies sanoi, että olivat tunteneet niin kauan, että tästä ystävyydestä ei luopuisi. Hmm...oli minullakin ollut 15v kestänyt "on" suhde, mutta jatkoimme kuitenkin elämäämme ilman sen kummempaa "ystävyyttä". No niinhän siinä sitten kävi kuten epäilinkin, että n.5 vuoden päästä tuli ilmi, että mies oli koko tämän ajan käynyt panemassa tätä exäänsä.

Vierailija
17/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keissi on kuin kaksteräinen miekka. Toisaalta on huomioitava uuden puolison tunteet ja yhteinen tulevaisuus hänen kanssaan, mutta toisaalta on myös täysin ymmärrettävää, että ex-puolison kanssa voi olla erittäin hyviä ystäviä ilman ylimääräistä jännitettä tai toiveita yhteenpaluusta. Läheiset ihmissuhteet ovat tärkeitä.

Itse tekisin tuollaisessa tilanteessa niin, että ottaisin uuden kumppanin tunteet huomioon ja lisäksi ottaisin etäisyyttää ystävä-exään. En katkaisisi välejä kokonaan, mutta priorisoisin asiat niin kuten niiden nykyisessä tilanteessa kuuluisikin olla. Kertoisin tämän päätöksen molemmille ja pysyisin siinä. Kaikelle on aina aikansa ja paikkansa. Jos hyvin kävisi niin aikaa myöten ystävyys myös entisen ja nykyisen puolison välillä voisi olla mahdollinen. Se toki vaatii luonnetta jokaiselta.

Minkä ihmeen nykyisen puolison? Aloittaja vasta tapailee uutta naista!

Jos joku vanha ystäväni siirtäisi minut sivuun aina kun tapailee uutta naista, niin enpä sellaista ystävyyttä pitäisi tarpeellisena jatkaa.

Vierailija
18/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa tärkeää on rehellisyys ja luottamus, molemmin puolin. On yhtä haitallista että toisella ei ole rehellisyyttä, tai että toisella ei ole luottamusta. On ihan sama vaikka olisit kuinka rehellinen naisystävälle, jos hän ei kuitenkaan luota sinuun eikä usko sinua. Siltä pohjalta joudut pian perustelemaan jokaisen saunaillan, pikkujoulun, laivaseminaarin ja kalareissun. Ja mahdollisesti luopumaan niistä, koska se on ainoa keino kun kerran luottamusta ei ole. Jotkut menevät niin pitkälle että haluavat oikeuden salasanoihin ja puhelimen tutkimiseen.

En lähtisi tupllaiseen suhteeseen, ihan sama vaikka olisi kyse muuten yhdentekevästäkin asiasta.

Kyse ei ole että asettaisit yhden naisen tärkeämmäksi kun toisen, kyse on että puolustat itsemääräämisoikeittasi.

Vierailija
19/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudella ihmisellä ei voi olla tietoa minkäasteinen se ystävyys exän kanssa on.

Joskus on niinkin, ihan tosielämässä, että esim. mies uskoo, että "ollaan vaan hyviä ystäviä" ja exä luulee, toivoo tai uskoo, että on vielä muutakin. Jopa paluun mahdollisuus.

Joskus on myös niin, että exä jää kuvioon "ystäväksi" ja silläkeinoin tietää aina sen oman exänsä asiat ja halutessaan voi laittaa kapuloita rattaisiin uuden naisen/miehen tullessa kuvioon.

Nämä eivät ole lainkaan yksiselkoisia nämä exien ystävyyssuhteet: Voi olla "puhdas" hyvä ystävyyssuhde, mutta voi myös olla kaikkea siltä väliltä.

Kyllä on ymmärrettävää, että uusi ihminen ei ihan suoralta kädeltä suhtaudu myönteisesti ko. asiaan. Ihan realistinen katsantokanta, ei kerro omistamisenhalusta tai hallitsemisesta, vaan ihan normaali ihminen silti.

Itsellä esim. vaikuttaa mielipiteeseeni, että Siperia opettaa. Olin liian sinisilmäinen.

Vierailija
20/30 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen nykyisen puolison? Aloittaja vasta tapailee uutta naista!

Jos joku vanha ystäväni siirtäisi minut sivuun aina kun tapailee uutta naista, niin enpä sellaista ystävyyttä pitäisi tarpeellisena jatkaa.

Voihan nenä. Sinulta jäi sitten yhden tekemäni sanavalinnan vuoksi viestin sisältö kokonaan ymmärtämättä. Ei se mitään, niin käy joskus.