Olen yliopistossa ja siten älykkäämpi ja parempi ihminen kuin 90% teistä
Kommentit (35)
Miten määritellään älykkyys? Olenko älykäs vain jos minulla on korkeakoulututkinto? Minusta älykkyys on jotain muuta kuin kirjatietoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo valmistunut yliopistosta, ja vieläpä alalta, jonne on hyvin vaikeaa, ehkä jopa kaikkein vaikeinta päästä sisään, joten olen luultavasti sinua älykkäämpi ja parempi. Ärsyttääkö? :)
Mikä on vaikein ala päästä sisään? Kiinnostaa!
Joopajoo. Itse opiskelen lääkiksessä, ja suoraan sanottuna välillä ihmetyttää, miten vähä-älyisen oloisia ihmisiä sinnekin on sisään päässyt. Toki joku voi ajatella musta samoin, omaa älykkyyttä on itse aika vaikea arvioida. Kaikkihan me omasta mielestämme ollaan keskivertoa älykkäämpiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoihminen on yleensä introvertti kopiokone, joka ei tule toimeen tavallisten kuolevaisten kanssa ja yleensä omaa täysin olemattomat improvisointikyvyt.
Olen yliopistossa oleva introvertti, mutta pärjään paremmin työelämässä improvisoimassa haastavissa asiakastilanteissa kuin kirjoittamassa tenteissä muiden ajatuksia uudestaan, mikä on kuolettavan tylsää ja aivoja siinä ei juurikaan tarvitse käyttää.
Outo näkemys, että älykkyys tekisi paremmaksi ihmiseksi. En ainakaan itse koe niin. Minulla vaan sattui olemaan älykkäät vanhemmat. Osan älystä vaihtaisin mielihyvin viisauteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä ei :))
Olen muutenkin yliopiston kaunein, pitkäraajaisin, sosiaalisin, halutuin ja minusta kilpaillaan valtavasti työ markkinoilla :D
Ao
Työ markkinoilla. Yhdys sanat ovat sinun super vahvuuksiasi. Äidin kieli ja elämäm koulun maisteri paperit. (No sarcasm intended)
Yhdyssanat ja työmarkkinat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muutenkin yliopiston kaunein, pitkäraajaisin, sosiaalisin, halutuin ja minusta kilpaillaan valtavasti työ markkinoilla :D
Ao
Työ markkinoilla. Yhdys sanat ovat sinun super vahvuuksiasi. Äidin kieli ja elämäm koulun maisteri paperit. (No sarcasm intended)
Jollakin taisi mennä nyt se sarkasmi ohi alunperinkin.
Riippuu tutkinnosta... jos on jokin höpöhöpö pseudotiede (lähinnä humanistinen puoli) niin ei, et ole parempi, vaan olet keskiverto.
Sen sijaan toisia ns. oikeita tieteitä opiskelleita kunnioitan.
oon sitten varmaan tripla älykkäämpi koska sen verran on ollu paikkoja helsingin yliopistoissa. Väsyin vaan koko hommaan ja lähdin kävelemään.
Jokin ei oikein täsmää jos huippuälykäs kirjoittaa vauva foorumeille.Eikö parnasossa sitten löydy sopivaa keskustelupalstaa?
Hyvä avaus. Hyvä Ketju. Ehdottomasti jatkoon. Ja näin.
Mitään humanistisia pellejuttuja ei sitten lasketa. :)
Eli yhä edelleen olet siellä? Yliopistossa? Palataan asiaan sitten kun olet valmistunut ja luonut uran.
Ao