Ylen Joulukalenteri 2017, minkä ikäisille suunnattu?
Oma lapseni, 3v, ei jaksa kiinnostua tämän vuoden tv-joulukalenterista. Minkä ikäisille se on.suunnattu? Jotenkin hengetön tuotos ja näyttelijät vain koheltavat ja vääntelevät naamaansa. Miten nuo nykyiset lastenohjelmat ovat jotenkin todella väkinäisiä?
Ei ole sellaista joulutunnelmaa, kuin vaikkapa Histamiinissa oli. Viime vuoden tv-joulukalenteri ihan vastaavanlainen, tylsä eikä joulun tunnelmaa.
Kommentit (13)
Olenkin miettinyt tätä itsekseni viime päivinä. :D
Mielestäni ihan hirvein oli se Maltin ja Valtin joulukalenteri. En tiedä mitä olen kasvatuksessani tehnyt väärin, mutta meidän lapset pakenee Pikku Kakkosen äärestä heti kun Ylen omat tuotannot, esim. Tuttiritari, Me Peltiset, Katti Matikainen tai Maukka ja Väykkä pärähtää soimaan. Ovatko sitten lapsille hyväksi vai halpoja Ylelle, en tiedä, mutta meillä niistä ei ainakaan innostu lapset eikä aikuiset.
Ehkä pienempiä kiinnostaisi ennemminkin joku lyhyt vähän osallistava tonttupaja-tyylinen joulukalenteri, nämä seikkailut missä etsitään aina jotakin kadonnutta abstraktia joulun taikaa tai suurta salaisuutta on suunnattu ehkä vähän isommille.
Meillä siis lapset 4, 3 ja 1.
Ainakin sen piti olla Ylen suurtuotanto. En nyt tiedä onko niin suureellinen kuitenkaan.
Meidän 5- ja 7-vuotiaat tykkäävät. Jos on tottunut katsomaan jotain kaupallisten kanavien manipuloivaa tapahtumatykitysskeidaa niin varmaan tällainen hitaammin etenevä, hienovaraisempi tv-tuotanto ei saa lasta kiinnostumaan.
Jostain kumman syystä Histamiinia haikailevat on itse katsoneet sitä lapsena. Ennen oli kunnollista.
Vierailija kirjoitti:
No meillä 7v ja 5v tykkäävät. Kaikki eivät tykkää samoista, itse taas en voi sietää Tonttu Toljanteria, mikä on monien muiden suosikki.
Varmaan on tarkoitettu juuri tuon ikäisille. Sehän on hyvin yksinkertainen ja vielä tulkattu sen lisäksi.
Nykyään vanhoja jouluklassikoita voi katsella juutuubista milloin ikinä haluaa, telkkari alkaa olla menneen maailman juttu.
4, 6, 9 ja 12v meillä eikä kukaan heistä oikein ymmärrä sitä, enkä minäkään. Mies meillä ainoastaan siitä pitää.
Tonttu toljander on ollu meidön suosikki. Maltista ja Valtistakin tykkäsivät.
Viime joulun kalenteri oli yhtä onneton ku tänäkin vuonna.
Ei innostunut meidän 5vee ollenkaan tuosta joulukalenterista.
On selvästi isommille kuin vaikkapa kolmevuotiaille. Tosin toiset jaksavat keskittyä paremmin.
Itse tykkäsin viime vuoden kalenterista ja tämän vuoden kalenteri vaikuttaa mukavalta. Omat alle 4 v. lapset eivät jaksa istua telkkarin ääressä, mutta ehkä jonain päivänä vielä näitä yhdessä katsomme.
Mun 5-v tykkää! Viime vuonna eli 4-vuotiaana ei tykännyt vastaavan tyylisestä joulukalenterista, nyt jaksaa seurata juonta. Eli luulen, että kohderyhmä on 5-v:stä ylöspäin. Ei silti kaikki tietty tykkää, eihän aikuisetkaan kaikki tykkää samoista ohjelmista.
Meillä ei moista skeidaa edes katsota.
Vierailija kirjoitti:
4, 6, 9 ja 12v meillä eikä kukaan heistä oikein ymmärrä sitä, enkä minäkään. Mies meillä ainoastaan siitä pitää.
Tonttu toljander on ollu meidön suosikki. Maltista ja Valtistakin tykkäsivät.
Viime joulun kalenteri oli yhtä onneton ku tänäkin vuonna.
Kirjoita kunnolla.
No meillä 7v ja 5v tykkäävät. Kaikki eivät tykkää samoista, itse taas en voi sietää Tonttu Toljanteria, mikä on monien muiden suosikki.