Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kelpaa edes Postille jouluapulaiseksi

Vierailija
04.12.2017 |

En vain tiedä mitä ihmettä enää tekisin.
Olen hakenut kaikkia töitä ja mihinkään en kelpaa. Taskussa on hyvät paperit korkeakoulusta, mutta viiden vuoden aikana sadoista lähettämistäni hakemuksista ei ole ollut mihinkään. Muutamaan haastatteluun on päästy ja siihen töpännyt.

Olen hakenut kaikenlaisia töitä. Siivoojaksi en pääse koska kuulemma heti lähtisin jos löytäisin muita töitä (tottahan se on), kaupan kassaksi en pääse koska ei ole kassakokemusta, ja nyt tuli jopa että en kelpaa edes postille lajittelemaan kirjeitä jouluksi vaikka hakemuksessa sanoin voivani tehdä mitä vaan vuoroa, vaikka pelkkää yötä.

En tiedä mitä enää tekisin. Haluaisin epätoivoisesti työtä, ihan mitä vaan.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että ratkaisu olisi mennä johonkin nopeaan alemman tason koulutukseen ja lorvia siitä itselleen keskivertopaperit. Jos niillä sitten..?

Vierailija
2/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, mutta pitää muistaa, että työttömyys ei ole pelkästään yksilön vika, vaikka nykyajan "menestysteologia" niin haluaisi väittää. Työttömyyttä ylläpidetään osittain tarkoituksella: työttömien reservi pitää palkat kurissa ja työssäkäyvät nöyrinä ("Ai et suostu riistettäväksi? Tuolla on sata työtöntä odottamassa, että tervemenoa"). Syyttävä sormi suuntautukoon ennen kaikkea päättäjiä kohti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne postille pääsy ei nyt ole mikään mittari. Olen mäkin joskus sinne hakenut enkä päässyt, mutta sitten olen kuitenkin päässyt myöhemmin vaativampaan hommaan. Sun ei kannata hakea mitään hanttihommia mitkä ei liity yhtään sun koulutukseen, vaikea sellaisia saada. Koita hakea vain ihan koulutustasi vastaavaa työtä vaikka aluksi työharjoittelun kautta.

Vierailija
4/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postille otetaan käsittääkseni nykyisin paljon vähemmän apulaisia kuin aiempina vuosina. Itse olen ollut useasti ja oli aina helppo päästä seuraavana jouluna uudestaan, kun oli jo ollut. Vastaavia tapauksia on varmasti ollut tänäkin vuonna paljon, eli älä turhaan itseäsi ruoski kun et päässyt apulaiseksi. Tsemppiä!

Vierailija
5/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, kamala. Mulle te-keskuksen henkilö sano, että turhaan sä noita siivoushommia haet, sä olet aivan liian tasokas siihen hommaan. MITÄ?!

Mä olen nuoruudessani tehnyt useita vuosia siivoustöitä. Kun jäin työttömäksi sanoin, etten välttämättä halua siivoomaan mennä, jotain muuta... Jotain muu ei ole nyt natsannut, niin sitten tokasin, että vuoden vaihteessa lähden kokeilemaan jos pääsis siivoomaan taas. Siihen tuo virkailija sitten totes tuon "liian tasokas" - jutun.

Menin siinä paikan päällä ihan sanattomaksi, kun pöyristytti niin paljon.

Vierailija
6/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ne sinne postiin hakee nuoria ja hyväkuntoisia. Opiskelijoita, eivät jää roikkumaan jalkoihin.

Vierailija
7/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, oot vaikeesaa tilanteessa mutta kyllä se joskus tärppää. Raskastahan työnhaku on kun pitäisi joka paikkaan luoda aina uusi hakemus juuri siihen kyseiseen paikkaan mutta kyllä se onni vielä potkaisee, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
8/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, kamala. Mulle te-keskuksen henkilö sano, että turhaan sä noita siivoushommia haet, sä olet aivan liian tasokas siihen hommaan. MITÄ?!

Mä olen nuoruudessani tehnyt useita vuosia siivoustöitä. Kun jäin työttömäksi sanoin, etten välttämättä halua siivoomaan mennä, jotain muuta... Jotain muu ei ole nyt natsannut, niin sitten tokasin, että vuoden vaihteessa lähden kokeilemaan jos pääsis siivoomaan taas. Siihen tuo virkailija sitten totes tuon "liian tasokas" - jutun.

Menin siinä paikan päällä ihan sanattomaksi, kun pöyristytti niin paljon.

Virkailija laskeskeli, että susta pitää saada paljon enemmän veroja irti.

Vierailija
9/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ne sinne postiin hakee nuoria ja hyväkuntoisia. Opiskelijoita, eivät jää roikkumaan jalkoihin.

Joo, tuntuu että ne katsoo lähinnä vain ikää. Mun parikymppiset opiskelukaverit pääsi, minä, 39 v, en.

Vierailija
10/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain oli joskus juttua ettei kaikilla ollut edes tarvittavaa lukutaitoa...

Vierailija
11/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain oli joskus juttua ettei kaikilla ollut edes tarvittavaa lukutaitoa...

Eihän siellä lukea tarvii osata, kone tekee sen. ;)

Vierailija
12/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuntuu että ne katsoo lähinnä vain ikää. Mun parikymppiset opiskelukaverit pääsi, minä, 39 v, en.

Suomeen pitää saada laki, ettei työnantaja saa kysyä työhakemuksissa/haastatteluissa IKÄÄ. Se on nykyisin jopa suurempi syy epäreiluun kohteluun kuin mahdollinen raskaus. Sä voit olla 50 v ja urheillut koko ikäsi ja huippukunnossa. Sitten tulee joku 20v pleikkaa pelaava plösö ja vie sulta sen työpaikan.

Vierailija
13/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko Postiin hakuajan puitteissa tarpeeksi ajoissa vai lähetitkö jonkun avoimen hakemuksen viime viikolla? Jouluapulaishaku on aikaisin syksyllä.

Jouluapulainen oli niitä kivoimpia 'hanttihommia' mitä on tullut tehtyä, siellä oli aina kiva tunnelma ja joulun odotus läsnä, kun käsien läpi vilisi kortteja ja Korvatunturin kirjeitä. Suosittelen!

Mutta sisäpiiritietona, ennen otettiin paljon enemmän esim yliopisto-opiskelijoita, nyt maahanmuuttajien kiintiö on paljon suurempi.

Vierailija
14/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh en minäkään päässyt sinne. Ja töitä on haettu moneen muuhunkin "hanttihommapaikaan", mutta aina sama ei.

Tässä maassa ei ole työvoimapula vaan työnantajapula.

Mutta olkaa sitten työttöminä. Mitenkäs muuten. Viihdyn kyllä näinkin ;) ainoa miinus on ikuinen köyhyys.

Vierailija
15/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei postiin pääse nykyään kuin hoonolla soomella. Matalan kynnyksen kotouttamistyöpaikka. Laadusta viis. T. Postilainen 11v.

Vierailija
16/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, meitä samassa tilanteessa olevia työttömiä korkeakoulutettuja on paljon. Minä olen 16-vuotiaasta asti hakenut joka vuosi postin jouluapulaiseksi, enkä ole koskaan päässyt.

Vierailija
17/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyisin enää töitä tarvitse tehdä kun kaikki on tehostetun automatisoitua ellei peräti Kiinaan ulkoistettua.

Vierailija
18/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuren virheen tekevät jos vain ikää katsovat sillä omasta kokemuksesta voin sanoa että me viiskymppiset ollaan usein kovakuntoisempia kuin kakskymppiset tyttöset/poikaset. Itse olen kaupan alalla ja "pesen" mennen tullen kaikki parikymppiset jotka meillä käy töissä. Minun työsopimus sen kuin jatkuu, nuoremmat päätyy työttömäksi takaisin, jonkun kesätyön jälkeen. En myöskään saikuttele herkästi ja joustan  työvuoroissa, tänäänkin teen kaksi työvuoroa, aamun ja illan, välissä pieni tauko. Onneksi pomoni oli rohkea ja uskalsi minut palkata.  Aloittajalle vinkkinä että älä kerro kaikkea CVssä tai hakemuksessa, jos koulutus estää työn saamisen. Työkokemustakaan en kaikkea ole kirjannut, vain sen alan työt jotka voi vaikuttaa.

Vierailija
19/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postille otetaan käsittääkseni nykyisin paljon vähemmän apulaisia kuin aiempina vuosina. Itse olen ollut useasti ja oli aina helppo päästä seuraavana jouluna uudestaan, kun oli jo ollut. Vastaavia tapauksia on varmasti ollut tänäkin vuonna paljon, eli älä turhaan itseäsi ruoski kun et päässyt apulaiseksi. Tsemppiä!

Tässä on syy miksei ap päässyt, ensisijaisena on aikaisemmin olleet (ihan ymmärrettävää, ei tarvi perehdyttää) ja vakkareiden (etenkin pomojen) sukulaiset (ei niin ymmärrettävää, toisaalta ei kovin yleistä).

Vierailija
20/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko työkkärin avulla järkättyä itsellesi muutamaksi kuukaudeksi harjoittelupaikan, jossa oppisit tuon kassan? Kassaosaamista voi tarvita monissa paikoissa ja voi auttaa taas vähän eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan