Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebookin kaveriehdotukset

Vierailija
04.12.2017 |

Onko kenelläkään tietoa tai kokemuksia Facebookin kaveriehdotusten toiminnasta? Itselleni ei tule juuri koskaan kaveriehdotuksia, mutta pari muijaa tuli Tinder-tiliin liitettyyn Facebookiin. Nämä olivat naisia, joiden kanssa olin enemmän tekemisissä ja he ovat saattaneet käydä katsomassa profiiliani.

Varsinaiseen facebook-profiiliini oli tullut kaveriehdotus kaverini tyttöystävältä, jonka profiilia olen itse katsonut joskus yli vuosi sitten. Tämä taas on varmaankin saattanut käydä katsomassa lähiaikoina profiiliani, koska olin tykännyt tuon kaverin yhdestä julkaisusta. Nyt oli tullut kaveriehdotus yhdestä naisesta samasta koulusta ja tämän profiilia olen käynyt katsomassa ehkä joskus viikko sitten. Tuohon ehdotuksen tuloon on merkitty aika eiliseksi, jolloin en todellakaan ole ollut itse aktiivinen facebookissa, koska en ole käynyt siellä moneen päivään. Puhelimessakin on facebookissa nuo Tinderin tunnukset, eikä varsinaisen Facebookini tunnukset.

Luulisi, että jos ehdotukset tulevat oman toimintani perusteella, niin ne tulisivat lähiaikoina, kun olen itse käynyt katsomassa profiilia, eikä esimerkiksi vuoden viiveellä. Minä uskon, että ne tulevat joko profiilini katsomisesta tai sitten jostain muusta aktiivisuudesta, kuten siten, että tämä henkilö on hyväksynyt kaveriksi jonkun henkilön, joka on myös minun kaverini ja minä olen joskus käynyt katsomassa hänen profiiliaan. Toisaalta minulla on vain kaksi yhteistä kaveria tämän koulututtavan kanssa ja hän oli noiden kaveri ennen minua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi Facebook haistelee sitä, millaista toimintaa kahdella ihmisellä on: onko yhteisiä kavereita, onko käyty profiileissa, onko samoja ryhmiä tai tapahtumia jne.

Vierailija
2/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi Facebook haistelee sitä, millaista toimintaa kahdella ihmisellä on: onko yhteisiä kavereita, onko käyty profiileissa, onko samoja ryhmiä tai tapahtumia jne.

Minä en kuulu yhteenkään ryhmään, eikä minulla muutenkaan ole mitään muuta yhteistä tuon henkilön kanssa kuin sama asuinkaupunki ja nuo kaksi kaveria. Siten aika outoa, että facebook ehdottaisi juuri häntä, jonka kanssa juttelin livenä aika paljon, eikä ketään niistä kymmenistä muista, joiden kanssa minulla on myös yhteisiä kavereita kaksi kappaletta ja olen viettänyt aikaa heidän lähellään enemmänkin. 

Laittaa miettimään, että viitsiikö käydä enää katsomassa kenenkään profiileja, kun menee heti kaveriehdotuksiin, joka paljastaa käyntini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ehdotuksia tulee aina sen mukaan, kun joku on käynyt katsomassa profiiliani.  Tuskin kuitenkaan kaikista tulee kaveriehdotusta, joten ei se niin suoraviivaista ole. 

Vierailija
4/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä ehdotuksia tulee miten sattuu. Ei voi tietää. Älä menetä yöunias.

Vierailija
5/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä ehdotuksia tulee miten sattuu. Ei voi tietää. Älä menetä yöunias.

Omalla kohdallani jokainen ehdotus on ollut ihan järkevä ja todennäköisesti aiheutunut siitä, että profiilissani on vierailtu. Minulla on hyvin vähän aktiivisuutta Facebookissa, joten minun on aika helppo haarukoida syitä. Etenkin, kun käytän facebookia pelkästään tietokoneellani, joten sijaintikaan ei vaihtele. 

Vierailija
6/6 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksia toki tulee esim. kavereiden kavereista. Mutta todellakin myös ehdottaa kaveriksi henkilöitä, jotka ovat käyneet katsomassa sun profiilia. Itse en käytä facebookia, on kyllä tili yhden suljetun ryhmän takia, muuta meidänkin yhteydenpito on siirtynyt enimmäkseen whatsappiin nykyisin. (Pitäisikin lakkauttaa koko tili, en ole vain saanut aikaiseksi) Multa ei ole facessa juuri mitään tietoja puhnroa tms, en itseasiassa ole koskaan tehnyt yhtään päivitystä tai käynyt katsomassa kenenkään profiilia. Kavereita en ole koskaan etsinyt, niitä on noin 30, lähinnä sukulaisia (joista koostuu se ryhmä). Puhelimella en ole koskaan kirjautunut. Faceviestit olen laittanut tulemaan edelleen sähköpostiin. Kaveriehdotuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Suurin osa on kavereiden kavereita ja sitten jotain ihan neverhööd ulkomaan eläviä. Mutta aina silloin tällöin entisiä työkavereita ja naapureita, joilla ei ole mitään yhteyttä esim. facekavereihini. Kerran ehdotti entisen taloyhtiöni isännöitsijää (olin aikanaan hallituksessa). Mitään muuta mahdollisuutta ehdotuksiin ei ole kuin se, että ovat onkineet profiilini esiin. Eikä siinä mitään, mutta on turha väittää, ettei kaveriehdotuksia tulisi myös tällä tavalla.