Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako jatkaa tapailua, jos..

Vierailija
04.12.2017 |

Olen tapaillut yhtä naista vajaan kuukauden verran. Tilanne on se, että tulee vastaan juttuja, mitä hän ei osaa tehdä tai ei ymmärrä .. Mietin, että voiko sen takia laittaa jutun poikki? Onko teille tullut vastaan tällaista tilannetta? Kysymys ei ole siis mistään vaikeista asioista..

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ertwertwet kirjoitti:

Aikuiset miehet ihan tosissaan nitisevät, että joku puute sähköpostin käyttötaidossa olisi deal breaker suhteessa. Ei hyvää päivää.

Olisihan se ehkä vähän hassua, jos ei nuorehko ihminen osaa sähköpostia käyttää, mutta ei se naiseudesta tai rakkaudesta olisi pois. Minä ainakin haen naisesta jotain muuta kuin ATK-taitoja, mutta kukin tavallaan..

M41

Jos kyse olisi rakastajattaresta niin silloin tuollaisilla asioilla ei olisi väliä. Mutta kun puhutaan elämänkumppanista kenen kanssa halutaan jakaa arkea ja koko elämää tilanne on toinen. Elämää on myös makuuhuoneen ulkopuolella.

Tietenkin romantiikka on parisuhteessa tärkeä asia. Yhteisessä elämässä käytännössä kuitenkin puuhastellaan valtaosa ajasta ihan muiden arkisten askareiden parissa. Jos se ihan perus arjen pyörittäminen menee täysin tervan juomiseksi niin ei sellainen suhde voi mitenkään kestää.

Vierailija
42/44 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ertwertwet kirjoitti:

Aikuiset miehet ihan tosissaan nitisevät, että joku puute sähköpostin käyttötaidossa olisi deal breaker suhteessa. Ei hyvää päivää.

Olisihan se ehkä vähän hassua, jos ei nuorehko ihminen osaa sähköpostia käyttää, mutta ei se naiseudesta tai rakkaudesta olisi pois. Minä ainakin haen naisesta jotain muuta kuin ATK-taitoja, mutta kukin tavallaan..

M41

Jos kyse olisi rakastajattaresta niin silloin tuollaisilla asioilla ei olisi väliä. Mutta kun puhutaan elämänkumppanista kenen kanssa halutaan jakaa arkea ja koko elämää tilanne on toinen. Elämää on myös makuuhuoneen ulkopuolella.

Tietenkin romantiikka on parisuhteessa tärkeä asia. Yhteisessä elämässä käytännössä kuitenkin puuhastellaan valtaosa ajasta ihan muiden arkisten askareiden parissa. Jos se ihan perus arjen pyörittäminen menee täysin tervan juomiseksi niin ei sellainen suhde voi mitenkään kestää.

Juuri näin! Hienoa, että täällä on ihmisiä, jotka osaavat katsoa asioita " monesta suunnasta"

AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kyllä kypsyysaste pitää tietää. Eihän ravintolassa voi pihviäkään tilata jos ei osaa sanoa onko mikä kypsyys hyvä. Mutta en ymmärrä miksi ihmiset hakevat itselleen kumppania jonka pitää olla tietoisia samoista asioista. Itse arvostan juuri sellaisia asioita toisessa joita itse en ole koskaan pitänyt juuri kiinnostavina mm. Historia ja politiikka. En tiedä juuri niistä asioista ja jos toinen tietää on se kiva juttu. Tosin jos joku kysyy kuka on Tarja Halonen ja montako presidenttikautta hän on vetänyt niin jos ei tiedä niin ehkä vähän outoa.

Itse olen oppinut tajuamaan jotain esimerkiksi pihvien kypsyydestä vasta reilusti yli kaksikymppisenä. Kotona äidilläni oli periaate (ja on edelleen), että lihaa ei syödä raakana ja myös pihvit oli aina kypsiä. Opiskelijana taas ei tullut mieleenkään ostaa tai tilata ravintolasta jotain kalliita pihviaterioita, enkä niistä suuremmin välittänytkään. Vasta seurusteleminen miehen kanssa, joka sekä tykkäsi että osasi valmistaa hyviä pihvejä, on saanut minut aiheesta jotain tajuamaan.

Onhan se tietenkin selvää, että jokainen arvostaa kumppanissa eri asioita ja omaan elinpiiriin itsestäänselvänä kuuluvat asiat olisi hyvä osata. Yksittäinen juttu voi myös olla ihan ok olla osaamatta, mutta jos tietämättömyys koskee laajasti itselle tärkeitä asioita niin ei ehkä ole paras kumppani. Esimerkiksi jos toinen on viini/ruokahifistelijä, niin haluaisihan sitä varmasti että kumppani olisi kiinnostunut samasta aiheesta. Toisille taas ruoka on pelkästään polttoainetta.

Vierailija
44/44 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ertwertwet kirjoitti:

M41

Juuri näin! Hienoa, että täällä on ihmisiä, jotka osaavat katsoa asioita " monesta suunnasta"

AP.

Ihan sama onko rakastajatar vai vaimo, ei se tuollaiseen voi kaatua.

Mitenkähän tässä katsotaan "monesta suunnasta", kun ilmoitetaan ykskantaan, että minulle ei kelpaa nainen joka ei osaa asiaa x. Harvinaisen yksipuolista katselua.

Minä ymmärrän sen, että eri ihmiset osaavat erilaisia asioita ja jos jotain oleellista puuttuu, niin voidaan opetella vaikka yhdessä sen sijaan että kompastutaan heti eteisessä.