Kannattaako jatkaa tapailua, jos..
Olen tapaillut yhtä naista vajaan kuukauden verran. Tilanne on se, että tulee vastaan juttuja, mitä hän ei osaa tehdä tai ei ymmärrä .. Mietin, että voiko sen takia laittaa jutun poikki? Onko teille tullut vastaan tällaista tilannetta? Kysymys ei ole siis mistään vaikeista asioista..
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka väittää, ettei suhteessa toisen taidoilla ja tiedoilla ole mitään merkitystä, niin valehtelee itsellensä.
M 40
Ei kai tässä sellaista ole väitettykään, vaan kyse on siitä, että tartutaan johonkin parisuhteen kannalta epäolennaiseen asiaan, koska halutaan nähdä itsensä niin upeana ja toinen huonompana.
Nuo ovat aivan perusasioita, kuten AP sanoi, jotka nyt vain suurin osa ihmisistä osaa. Itse en näe kovin pitkälle tulevaisuutta ihmisen kanssa, joka ei selviydy arkipäivän perusasioista itsenäisesti. Varmasti paljon suurempiakin asioita vielä ongelmana edessä myös suhteessa, kun tuollaiset asiat jo takkuavat. Kyse tuskin on mistään itsestönsä " ylistämisestä" kun kyseessä on sähköpostin käyttö ja ruuan tilaaminen itsenäisesti.
M 40
No kai sitä parisuhdetta voi hoitaa ihan face to face eikä sähköpostin välityksellä. Arjessa selviämättömyys on oikeastaan hieman eri asia kuin heikot tietokoneenkäyttötaidot.
No eiköhän arjessa selviytymiseen lasketa myös se, että osaa tilata itselleen ruuan ilman miehen apua.
M 40
Ei välttämättä. Se kyllä jo lasketaan selviämättömyydeksi, jos ei osaa laittaa itselleen sapuskaa kotioloissa, edes leipää voidelle, silloin on jo todella pärjäämättömyys kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka väittää, ettei suhteessa toisen taidoilla ja tiedoilla ole mitään merkitystä, niin valehtelee itsellensä.
M 40
Ei kai tässä sellaista ole väitettykään, vaan kyse on siitä, että tartutaan johonkin parisuhteen kannalta epäolennaiseen asiaan, koska halutaan nähdä itsensä niin upeana ja toinen huonompana.
Nuo ovat aivan perusasioita, kuten AP sanoi, jotka nyt vain suurin osa ihmisistä osaa. Itse en näe kovin pitkälle tulevaisuutta ihmisen kanssa, joka ei selviydy arkipäivän perusasioista itsenäisesti. Varmasti paljon suurempiakin asioita vielä ongelmana edessä myös suhteessa, kun tuollaiset asiat jo takkuavat. Kyse tuskin on mistään itsestönsä " ylistämisestä" kun kyseessä on sähköpostin käyttö ja ruuan tilaaminen itsenäisesti.
M 40
No kai sitä parisuhdetta voi hoitaa ihan face to face eikä sähköpostin välityksellä. Arjessa selviämättömyys on oikeastaan hieman eri asia kuin heikot tietokoneenkäyttötaidot.
No eiköhän arjessa selviytymiseen lasketa myös se, että osaa tilata itselleen ruuan ilman miehen apua.
M 40
Ei välttämättä. Se kyllä jo lasketaan selviämättömyydeksi, jos ei osaa laittaa itselleen sapuskaa kotioloissa, edes leipää voidelle, silloin on jo todella pärjäämättömyys kyseessä.
Eipäs aleta nyt menemään ihan äärimmäisyyksiin. Aikuisen, omilla pärjäävän ihmisen täytyy tietää, mitä tarkoittaa kypsyysaste. Minun 13v poikakin osaa tilata itselleen ravintolassa ruuan sen mukaan. Nyt järki käteen !
Kumpi on tumpelompi; hän, joka ei osaa käyttää tietokonetta, vai sinä joka kysyt tällaisella palstalla voitko laittaa poikki? No, voitko? Kysymys ei ole vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 40
M 40
M 40
Eipäs aleta nyt menemään ihan äärimmäisyyksiin. Aikuisen, omilla pärjäävän ihmisen täytyy tietää, mitä tarkoittaa kypsyysaste. Minun 13v poikakin osaa tilata itselleen ravintolassa ruuan sen mukaan. Nyt järki käteen !
Mielipiteitä on eriäviä ja kaikki eivät syö ravintoloissa, joten järki käteen sinnekin päin. Myös omat lapseni osaavat tilata ravintolassa ja ymmärtävät kypsyyserot, eli siitä ei ole kyse, vaan siitä, että ihmiset ja heidän elämäntapansa ovat hyvinkin erilaisia.
Lopetat tietenkin, jos siltä tuntuu.
Kyllä minäkin lopetin tapailemisen yhden pojan kans kun se ei osannut keittää kananmunia ja sen äiti tuli sen kotiin pesee sen pyykit.Ei kiitos.Ei kukaan haluu aikuista lasta iitselleen.
Joo ,pistä vaan suhde poikki, se on SUURI palvelus naiselle että pääsee moisesta äijästä eroon!
Vierailija kirjoitti:
M 40
Totta. Mutta ei ihan kaikkea tarvitse listata, minkä takia aikoo lopettaa yhteydenpidon.
Tässä nyt ei kemiat kohtaa tai muuten ei olla samalla aaltopituudella. Ihan riittää ilmoitus, että musta tuntuu ettei meistä tule paria ja sitten kantapäät vastakkain.
Tilanteessa vaaditaan nyt sitä taitoa, että ap avaa suunsa ja on mies eikä vaan pohdi asiaa vauvapalstalla sillä välin kun seurustelukumppani mahdollisesti jo suunnittelee häitä ja yhteistä tulevaisuutta.
Mä en vielä laittaisi poikki, jos toinen ei osaa jotain - voihan olla, että asia ei vain ole tuttu. En minäkään jostain kypsyysasteista niin tiedä (jos pihveistä puhutaan), kun olen ikäni syönyt pääasiassa kasvisruokaa.
Se on sitten eri asia, jos toinen ei opi tai halua oppia yksinkertaisia asioita. Omat rajoitteensa oppimisessa tulee toki hyväksyä, mutta jos heittää hanskat naulaan kertaakaan yrittämättä... sitä voisin jo pitää syynä pohtia suhteen jatkamista.
Minusta olisi pahempi juttu, jos tyttö kuvittelisi tai väittäisi osaavansa asioita, joita hän ei osaa. Tai syyttäisi muita siitä että hän ei osaa tilata ruokaa. Jos tiedostaa oman osaamattomuutensa ja se häiritsee häntä, niin mikä estää sinua opettamasta häntä? Tyttö voi samalla opettaa sinulle asioita joita sinä et osaa. Jos tällainen molempia ruokkiva positiivisuiden kehä ei onnistu, niin kehotan juoksemaan karkuun. Voi olla kyse siitäkin että on epävarma ja tahalleen heittäytyy avuttomaksi jonkun trauman vuoksi. Kokemusta on, ja siitä tulee pahoja ongelmia.
Aikuiset miehet ihan tosissaan nitisevät, että joku puute sähköpostin käyttötaidossa olisi deal breaker suhteessa. Ei hyvää päivää.
Olisihan se ehkä vähän hassua, jos ei nuorehko ihminen osaa sähköpostia käyttää, mutta ei se naiseudesta tai rakkaudesta olisi pois. Minä ainakin haen naisesta jotain muuta kuin ATK-taitoja, mutta kukin tavallaan..
M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 40
M 40
M 40
Mielipiteitä on eriäviä ja kaikki eivät syö ravintoloissa, joten järki käteen sinnekin päin. Myös omat lapseni osaavat tilata ravintolassa ja ymmärtävät kypsyyserot, eli siitä ei ole kyse, vaan siitä, että ihmiset ja heidän elämäntapansa ovat hyvinkin erilaisia.
Ravintolassa käymisen kanssa ei ole mitään tekemistä kypsyyserojen ymmärtämisen kanssa.
M 40
no kyllä kypsyysaste pitää tietää. Eihän ravintolassa voi pihviäkään tilata jos ei osaa sanoa onko mikä kypsyys hyvä. Mutta en ymmärrä miksi ihmiset hakevat itselleen kumppania jonka pitää olla tietoisia samoista asioista. Itse arvostan juuri sellaisia asioita toisessa joita itse en ole koskaan pitänyt juuri kiinnostavina mm. Historia ja politiikka. En tiedä juuri niistä asioista ja jos toinen tietää on se kiva juttu. Tosin jos joku kysyy kuka on Tarja Halonen ja montako presidenttikautta hän on vetänyt niin jos ei tiedä niin ehkä vähän outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 40
M 40
M 40
Ravintolassa käymisen kanssa ei ole mitään tekemistä kypsyyserojen ymmärtämisen kanssa.
M 40
No tämähän se nyt oleellisin asia tässä olikin joo.
Jos kyseessä on nainen, joka nostaa kädet pystyyn jokaisen ongelman edessä, niin se tietää sinulle enemmän hommia parisuhteessa ja joudut ratkomaan näitä ongelmia yksin, kun nainen vain haluaisi ostaa palvelun jostain muualta, koska ei viitsi perehtyä asiaan edes sen vertaa, että säästäisi tunnin työllä 200 euroa.
Olen ihminen, joka tykkää tehdä asioita mahdollisimman pitkälle itse. Kyse ei ole pelkästään säästämisestä, vaan myös omien taitojen kartuttamisesta ja sen seurauksena tulee riippumattomammaksi muiden tarjoamista palveluista. Mielestäni on usein yksinkertaisempaa opetella tekemään asia itse, kuin lähteä aina hankkimaan palvelua, kun sama ongelma tulee eteen. Jotain yksittäistä ja vaativaa hommaa en välttämättä lähde itse tekemään ellei rahallinen säästö ole selkeä, mutta esimerkiksi tietokoneisiin liittyvät asiat ovat sellaisia, joista ei todellakaan kannata maksaa, koska netti on täynnä ohjeita ongelman ratkaisuun.
Koska itse haluan ratkaista ongelmat itse, niin tällainen täydellinen kädettömyys saa minut ärtymään. Osaamattomuus on asia erikseen, mutta jos ei halua edes yrittää tosissaan, niin sitä en jaksa katsoa. Siten tällaisen naisen valitseminen kumppaniksi on omalla kohdallani järjetöntä. Olin suhteessa tällaisen naisen kanssa ja oli aika raivostuttavaa, että hän usein vain valitti vieressä, kun minä ratkaisin ongelmaa. Hänellä ei ollut luottoa omiin taitoihinsa, eikä juurikaan minunkaan taitoihini, vaikka sain oikeastaan aina ongelman ratkaistua itse, vaikka siihen joskus aikaa kuluikin. Akuutit ongelmat ovat tietenkin asia erikseen, eikä niitä kannata alkaa itse ratkomaan jos ne pitää saada nopeasti tehtyä, eikä itse osaa niitä nopeasti tehdä tuossa tilanteessa.
Taas loistava esimerkki siitä, mihin keskustelu lähtee kun kysytään yhtä asiaa.
AP: ainoa kysymys on, haluatko olla tämän ihmisen kanssa? Jos vastaus on kyllä, niin te löydätte oman tienne. Jos taas joudut keksimään syitä, minkä takia hänen kanssaan pitäisi olla, niin sun ei tarvitse.
Täti 45v sanoo, että parisuhteen eteen joutuu välillä tekemään töitä. Mutta jos sinä kuukauden jälkeen jo alat ynnätä että kannattaako tähän suhteeseen panostaa, niin älä panosta. Se, että saatat saada p*ldeä, ei ole mikään kattava vaihdannan väline.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 40
M 40
M 40
M 40
No tämähän se nyt oleellisin asia tässä olikin joo.
Mikäpä muukaan? Sen verran täytyy pysyä mukana..
Vierailija kirjoitti:
no kyllä kypsyysaste pitää tietää. Eihän ravintolassa voi pihviäkään tilata jos ei osaa sanoa onko mikä kypsyys hyvä. Mutta en ymmärrä miksi ihmiset hakevat itselleen kumppania jonka pitää olla tietoisia samoista asioista. Itse arvostan juuri sellaisia asioita toisessa joita itse en ole koskaan pitänyt juuri kiinnostavina mm. Historia ja politiikka. En tiedä juuri niistä asioista ja jos toinen tietää on se kiva juttu. Tosin jos joku kysyy kuka on Tarja Halonen ja montako presidenttikautta hän on vetänyt niin jos ei tiedä niin ehkä vähän outoa.
Nimenomaan näin. Ja sellaiset jotka vänkkäävät vain heidän oman osaamis/kiinnostuneisus akselin ympärillä ymmärtämättä, että toisen osaaminen täydentää omaa puutetta ovat itsekeskeisyydessään rasittavia. Ex-mieheni ja anoppini (ex) ovat tästä oivia esimerkkejä. Ainoa kiinnostus ja osaaminen rajoittui kotiympyröihin ja siellä tarvittaviin taitoihin. Minä en osannut kelastaa enkä väkertää kaiken maailman pikkuleipiä, eli olin heidän maailmassaan todella outo, toistaitoinen ja suorastaan tyhmä. Minun osaamiseni oli muhun suuntautunutt, mulla esim. hyvä kielitaito, olen musikaalinen ja taiteellinen. Se oli sitten kuulemma vaan turhaa hienostelua. Harmi kun tuhlasin tuollaiseen kappaleen parhaasta nuoruudestani koska huono itsetunto ja en uskonut saavani/ansaitsevani parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on nainen, joka nostaa kädet pystyyn jokaisen ongelman edessä, niin se tietää sinulle enemmän hommia parisuhteessa ja joudut ratkomaan näitä ongelmia yksin, kun nainen vain haluaisi ostaa palvelun jostain muualta, koska ei viitsi perehtyä asiaan edes sen vertaa, että säästäisi tunnin työllä 200 euroa.
Olen ihminen, joka tykkää tehdä asioita mahdollisimman pitkälle itse. Kyse ei ole pelkästään säästämisestä, vaan myös omien taitojen kartuttamisesta ja sen seurauksena tulee riippumattomammaksi muiden tarjoamista palveluista. Mielestäni on usein yksinkertaisempaa opetella tekemään asia itse, kuin lähteä aina hankkimaan palvelua, kun sama ongelma tulee eteen. Jotain yksittäistä ja vaativaa hommaa en välttämättä lähde itse tekemään ellei rahallinen säästö ole selkeä, mutta esimerkiksi tietokoneisiin liittyvät asiat ovat sellaisia, joista ei todellakaan kannata maksaa, koska netti on täynnä ohjeita ongelman ratkaisuun.
Koska itse haluan ratkaista ongelmat itse, niin tällainen täydellinen kädettömyys saa minut ärtymään. Osaamattomuus on asia erikseen, mutta jos ei halua edes yrittää tosissaan, niin sitä en jaksa katsoa. Siten tällaisen naisen valitseminen kumppaniksi on omalla kohdallani järjetöntä. Olin suhteessa tällaisen naisen kanssa ja oli aika raivostuttavaa, että hän usein vain valitti vieressä, kun minä ratkaisin ongelmaa. Hänellä ei ollut luottoa omiin taitoihinsa, eikä juurikaan minunkaan taitoihini, vaikka sain oikeastaan aina ongelman ratkaistua itse, vaikka siihen joskus aikaa kuluikin. Akuutit ongelmat ovat tietenkin asia erikseen, eikä niitä kannata alkaa itse ratkomaan jos ne pitää saada nopeasti tehtyä, eikä itse osaa niitä nopeasti tehdä tuossa tilanteessa.
Tämä! Tässä on ihminen, joka ymmärsi asian monelta eri näkökantilta. Hienoja ajatuksia!
AP.
Olen samaa mieltä kanssasi.
M 40