Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa juhlava pukeutuminen koodina itsenäisyyspäivän juhliin.

Vierailija
03.12.2017 |

Missä vaatteissa lapsesi menee kouluun?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaita ja jotkut vähän siistimmät housut. Yleensä pitää hupparia ja collegehousuja. 

Vierailija
2/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaita + neule. Suorat housut ja juhlakengät, ne vaihtaa päälle vasta koulussa.

Vierailija
4/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen nilkkamittainen liivimekko, paita, sukkikset ja ballerinat.

Minä en pukeudu erityisen juhlavasti istuakseni hikisen ja hämärän jumppasalin takarivissä mahdollisesti patjan päällä kun tuolit meni jo.

Vierailija
5/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa. Ovat siis kuitenkin vain koulussa, ei muita vieraita, ei erityistä ohjelmaa (esim. tanssia tms). Ei tunnu järkevältä menn "ykkösissä", on kuitenkin tavalliset välitunnut ym.

Vierailija
6/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö laittaa siistin tunikamallisen juhlapuseron, "juhlavat" housut ja juhlakengät. Tukka tottakai laitetaan aamulla nätisti. Siis vähän astetta paremmalla vaatekerralla jolla ei muuten kouluun menisi.

Vierailija
7/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitunnit vietetään normaalisti pihalla, joten lapset laittavat sellaiset vähän siistimmältä vaatteet joiden päälle on helppo pukea haalarit.

Vierailija
8/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puvut lapsilla niin mietin onko liian hienot? Kuitenkin olisi kiva ne laittaa kun sellaiset löytyy.

Tyttö laittaa juhlamekon.

Ap

Vierailija
9/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panikoin ensin, mutta sitten alkoi ärsyttää, joten lopetin.

Pojalla tummansininen paitapusero ja vaaleansiniset housut. En halunnut ostaa juhlakenkiä, niin ostin mustat lenkkarit, jotka jää sisäkengiksi.

Vierailija
10/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan vähävaraiset lapset myös jouluna. :-) Suomi100

Vierailija
11/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten koulussa ei saa sisällä olla lainkaan kengissä, lattiamateriaali sellaista. Onneksi ei tarvitse hankkia juhlakenkiä.

Vierailija
12/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyspäivä juhlat oli eilen koululla, tyttö meni tavallisissa vaatteissa koska olivat juhlissa esiintymisvaatteet päällä.

Helpotus, koska olis pitäny lähtee muuten kauppoja kiertää kun kaikki juhlavaatteet jääny pieneksi.

Vierailija
13/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulussa töissä. Ei tarvitse hankkia mitään juhlatamineita, vaan tuolloin yleensä tarkoitetaan just siistiä paitaa ja housuja ja tytöillä voi olla mekko. Jotkut siistit vaatteet, mutta ei tarvitse erikseen metsästää kenkiä ym. Voi yleensä ihan hyvin olla myös sukkasillaan. Omalle muksullenikin hommasin joskus aikoinaan juhliin juhlakengät kirpparilta kun niitä ehkä vain päivä pidetään. Nyt menee sukkasillaan.

Vierailija
14/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasiluokkalaisella pojalla oli tummat farkut ja vaalea neule. Kuulemma vain yseillä oli ns. ykköset päällä.

Vierailija
15/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ope ja luokkani oppilaille ja vanhemmille olen ohjeistanut myös, että siistit farkutkin käyvät, yhdistettynä kauluspaitaan. Onneksi koulumme lähialueella on kaksi hyvää kirppistä, joista löytyy myös lasten juhlavaatteita. Pari viikkoa sitten lähettämässään wilma-viestissä rehtori itseasiassa olikin linkannut nuo kirppareiden nettisivut vinkkinä siihen, mistä juhlavaatteita kannattaa etsiä.

Kenkien osalta koulumme on ohjeistanut sekä itsenäisyys-että joulujuhlan osalta, että ulkokengillä juhlasaliin ei saa tulla aikuiset eikä lapset, joten sukkasillaan voi olla ihan hyvin jos juhlaan sopivia sisäkenkiä ei ole.

Vierailija
16/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuo termi "siistit" vaatteet. Onko teidän pennuilla yleensä epäsiistit, jos siistit on juhlapukeutumista? Meillä pukeudutaan aina siisteihin vaatteisiin.

Vierailija
17/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, olin unohtanut koko juhlat. Pojalla ei ole mitään siistimpää vaatetta, kun on kasvanut ja kasvaa edelleen niin vauhdilla. Nytkö tässä pitää huomenna sitten lähteä yhtä käyttökertaa varten vaatteita ostamaan, ei olisi varaa mihinkään ylimääräiseen näin joulun alla :(

Vierailija
18/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän seiskalla oleva jäbä laittaa tummansinisen pikkutakin (hyvin istuva, slim), valk, kauluspaita ja rusetti, siistit farkut (ja vyö) ja tummansiniset tennarit. Ei halua pukua laittaa. Mielestäni yläosa ok, mutta alaosa ei niinkään 😀 Kun suostuisi edes juhlakengät laittamaan, mutta kun ei.

Vierailija
19/29 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tuo termi "siistit" vaatteet. Onko teidän pennuilla yleensä epäsiistit, jos siistit on juhlapukeutumista? Meillä pukeudutaan aina siisteihin vaatteisiin.

Äh, sehän on vaaan sanonta. Esim. "addut" eivät ole siistit vaatteet vaikka olisivat upouudet.

Vierailija
20/29 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä oli sukkahousut ja minun lapsuuden vanha juhlamekko. Pojilla harmaat farkut ja valkoiset, vanhanaikaiset paidat. Juhlakenkiä lapsilla ei ole, enkä osta tai jaksa nähdä vaivaa, että kirpparilla niitä etsisin tunteja. Jos tulee vastaan niin silloin olen ostanut, mutta muuten menevät koulun juhliin sukkasillaan tai siisteimmissä "kaupunki"kengissään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme