Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset laittaa jouluvaloja pihoilleen ja parvekkeilleen miten sattuu roikkumaan

Vierailija
03.12.2017 |

Ei mikään maailmanlopun murhe, mutta miksihän ihmiset ripustaa pihoille ja parvekkeille jouluvalot ihan älyttömillä tavoilla; ihmeellisiä koukeroita ja vedetään valojohtoa ensin pitkin parvekkeen kaidetta ja loopupätkä siitä suoraan esim. parvekkeen kattoon johonkin koukkuun, missä kesällä on roikkunut amppelikukka, tai pihalla vedetty valojohtoa ihme kiemuroille pitkin pensasaitaa puoleen väliin ja loppu aidasta on ilman valoja. Tuntuu että suurin osa on vaan lätkinyt valojohdot vähän sinne päin, ilman suunnitelmaa. Lyhtyihin laitetut valot ja prnsaiden päälle laitetut valoverkot on kivoja, mutta nuo epäsymmetrisesti lätkityt voisi jättää laittamatta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin kävellessäni kauppaan tänään illalla. Järkyttäviä viritelmiä parvekkeilla. Räikeitä värejä, valot roikkuivat miten sattuu. Epäsiistin näköisiä viritelmiä. Nämä hätäisimmät ovat niitä sekasotkujen kanssa säheltäviä, joilla parvekkeet ovat muutenkin kuin romuvarastoja.

Vierailija
2/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tällases tilantees kannattaa yleensä yöllä (klo 00-03) käydä korjaamassa naapurin jouluvalot. Mukava juoda se aamukahvi kun näkee ikkunasta että kaikilla on jouluvalot reilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan epäsiistejä viritelmiä ja parvekkeet täynnä rojua.

Vierailija
4/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden valojen funktio on vain toimia pimeänajan valaisimina siellä parvekkeilla, ei esteettisinä silmiä hivelevinä koristeina.

Toiseksi, tavarakasojen keskellä on vaikea ripustaa jouluvaloja.

Kolmanneksi, mitä vanhempi asukas sitä rumemmin valot usein on esillä (vanhukset ei ole ketteriä ja näppäriä liikkeissään)

Vierailija
5/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli just tuollainen puolen puskan viritys 😂 Kiskoin ne pois heti kun sain kuistin kattoa reunustavat valot paikalleen. Mutta minkäs teet jos ainoa sähköpistokkeen kantaman päässä oleva puska on sellainen jumbo ettei siihen riitä kaupan pisinkään valosarja. Pakko oli jotain valoa laittaa marraskuussa ettei psyyke leviä, ja nuo kuistivalot on selkeät jouluvalot niin säästin ne joulukuulle.

Lupaan ensi vuonna keksiä jotain parempaa. Mutta paristokäyttöisetkään valosarjat ei houkuta, meillä on ollut niitäkin ja käyttöikä on liian lyhyt hintaansa nähden.

Vierailija
6/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meidän lähiössä on myös mitä omituisempia viritelmiä, ja yhdellä jopa vilkkuvat valot 🙈 itse taas olen todella tarkka ja fanaattinen jouluvalojen suhteen, joten meillä ne ovat juuri täydelliset.

Vierailija
7/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinun mahdollista kirjoittaa valo-ohjeistus ja lisätä se palstalle?

Voisimme jakaa ohjettasi kelvottomasti joulua juhliville naapureille. 

Vierailija
8/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä meidän lähiössä on myös mitä omituisempia viritelmiä, ja yhdellä jopa vilkkuvat valot 🙈 itse taas olen todella tarkka ja fanaattinen jouluvalojen suhteen, joten meillä ne ovat juuri täydelliset.

Niin - sinun mielestäsi.

Vierailija
9/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tällases tilantees kannattaa yleensä yöllä (klo 00-03) käydä korjaamassa naapurin jouluvalot. Mukava juoda se aamukahvi kun näkee ikkunasta että kaikilla on jouluvalot reilassa.

Näin juuri! Joku voisi yöllä käydä oikomassa meidän jouluvalot kun ukko ei viitsi ja itsellä korkeanpaikankammo, en kykene..

On ne rumasti mutta otan pois heti kun alkaa olla valoisampaa.

Vierailija
10/13 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kamalaa 😦

Vierailija
11/13 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monesti ihmetellyt samaa. Kiva kun valoja on, mutta eikö ne itse välitä vai pääasia, että jotain näkyy?

Mä kuljen vieläpä hyvämaineisen omakotitaloalueen läpi. Se figuurien sekamelska?

:D

Vierailija
12/13 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan epäsiistejä viritelmiä ja parvekkeet täynnä rojua.

Jouluvaloihin en ole kiinittänyt huomiota, mutta romut parvekkeella ympäri vuoden ihmetyttävät. 

Vierailija
13/13 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain hyvä, kun erilaisia valoviritelmiä, jolloin hyvällä maulla ja tyylitajulla olevia ihaillaan ja kadehtitaan seuraavan vuoden ajan.

Jos ei näin olisi, miten ap. ja hänen kaltaisena tuntisivat mielihyvää hyvästä tyylitajustaan ja paremmuudesta.

Ja se joka kysyi ohjeita valojen laittamiseen, oman havaintoni mukaan parhaimman lopputulokseen pääsee kun nauttii muutaman vahvan kanelimakuisen joululögin, joka on vahvistettu terävällä Alkon tuotteilla. Sen jälkeen jouluvalot asettuvat ihan itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme