Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelemaan lähteminen arvelluttaa.

Vierailija
03.12.2017 |

Tilanne on siis tämä... pitäisi lähteä opiskelemaan, mutta opiskelijana saisin vain asumistuen ja opintotuen (250€ max) kesällä voi saasa tt-tukea koska silloin ei makseta opintotukea. Miten ihmeessä minä elän ja maksan laskut 250€ eurosta, miten ostan kissalle hiekat ja ruuat, ja miten maksan kirjat ja bussikortin? Opintolainaa en helposti saa koska ei ole luottotietoja. Olen 22, töitä täällä ei ole mitä tehdä opintojen ohessa. :(

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lainan nykyään saa myös luottotiedottomat? Lainalla siis elätät itsesi. 

Vierailija
2/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän niin ja näin saako. Pankki missä mulla tili ei ainakaan myönnä.

Vierailija
4/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela takaa opintolainan joten saat sitä luultavasti. Jos et saa opintolainaa voit hakea toimeentulotukea.

Vierailija
5/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolaina

Handels ei myönnä x(

Vierailija
6/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela takaa opintolainan joten saat sitä luultavasti. Jos et saa opintolainaa voit hakea toimeentulotukea.

Kelasta sanottiin että saan toimeentulotukea vain niiltä kuukausilta jolloin ei ole opintoja. Eli kesä-heinäkuussa.

Vierailija
7/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa opintolainaa saat toimeentulotukea.

Vierailija
8/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea toisista pankeista, haet parista kolmesta pankista ja jos ei myönnetä niin toimita päätökset kelalle ja haet toimeentulotukea. Sinun juuri kannattaa opiskella kun voit opiskella ilman että on usean tuhannen euron lainat niskassa valmistuessasi. Minulla opintolainaa kertyy 3000 euroa vuodessa.

Vierailija
9/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankista saa lainan, kunhan saa takauspäätöksen kelasta

Vierailija
10/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita vaihtoehtoja sinulla on kuin opiskelemaan lähteminen? 

- muutto jonnekin muualla, missä on töitä

- jatkaa nykyiseen malliin toimeentulotuella paikkakunnalla, missä ei ole töitä

- voittaa lotossa / eurojackpotissa

- hankkia elättäjä

- jotain muuta, mitä?  

Vierailija
11/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten muuta kuin vaihdat pankkia.

Vierailija
12/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita vaihtoehtoja sinulla on kuin opiskelemaan lähteminen? 

- muutto jonnekin muualla, missä on töitä

- jatkaa nykyiseen malliin toimeentulotuella paikkakunnalla, missä ei ole töitä

- voittaa lotossa / eurojackpotissa

- hankkia elättäjä

- jotain muuta, mitä?  

Saan työttömyyskorvausta atm,en tt-tukea.

Missään ei ole töitä minulle. Mun alalla ei ole töitä enää yhtään, siksi pitäisi vaihtaa alaa.

Lotto/jackpot/arvat ovat kusetusta joihin en rahojani tuhlaa.

En halua hankkia elättäjää, sitä paitsi minulla on jo poikaystävä jota en vaihtaisi vaikka iskettäisiin miljoona kouraan.

Vierailija
13/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten muuta kuin vaihdat pankkia.

En vaihda. Handels on muilta osin juuri sopiva minulle. Sopimuksen mukaan esim pankkikortti on mulle maksuton 26 vuotiaaksi asti.

Vierailija
14/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hakea toisista pankeista, haet parista kolmesta pankista ja jos ei myönnetä niin toimita päätökset kelalle ja haet toimeentulotukea. Sinun juuri kannattaa opiskella kun voit opiskella ilman että on usean tuhannen euron lainat niskassa valmistuessasi. Minulla opintolainaa kertyy 3000 euroa vuodessa.

Mulle edelleen sanottiin kelassa että vaikka lainaa ei myönnetä, saan tt-tukea vain kesä-heinäkuussa jolloin ei ole koulua.

Vierailija
15/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskeluinto on niin matala ettei viitsi edes kysyä lainaa muista kuin omasta pankista, niin ei ehkä kannatakaan lähteä opiskelemaan...

Vierailija
16/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Kela myöntää nykyään takauksen luottotiedottimille, mutta mikään pankki ei anna lainaa. Sinun täytyy siis hakea takaus kelalta, hakea lainaa kaikista pankeista ja sitten toimittaa kieltävät päätökset kelalle. Ei mitään järkeä.

Vierailija
17/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää, nykyään opintolainaa saa luottotiedotonkin. Opintolainaa voit hakea mistä tahansa pankista, siinä pankissa ei tarvitse olla tiliä tai asiakkuutota ennestään.

Opintolainan valtiontalouden tarkoittaa, että pankille opintolaina on täysin riskitön. Siksi saat lainan sataprosenttisen varmasti. Haet vain takauspäätöksen Kelasta ja saat lainan.

Vierailija
18/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis opintolainan valtiontakaus, ei valtiontalouden...

Vierailija
19/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet akk:hon ammattiin tähtäävään koulutukseen, saat tuloihin sidottua päivärahaa. Sen maksaa nykyisen päivärahan maksaja, saat myös 9€ kulukorvausta päivässä.

Jos saat oppisopimuspaikan, aina hyvä-tosin siinä pitää olla harjoittelupaikka valmiiksi. Saat palkkaa. Jos siis onnistut saamaan vaikka keikkatyön jostain, voit kysyä kouluttaako työpaikka sinut. Käytännön työn lisäksi käyt akk:ssa kerran pari viikossa ja teet näytöt työpaikalla.

Vierailija
20/57 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pankki myöntää lainan, kun antaa Kelasta haetun opintolainan takauspäätöksen pankkiin. Luottotiedoilla ei ole väliä, koska Kela maksaa lainan pankille jos et itse maksa.