Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua poikaystävää jouluksi lapsuudenkotiini

Vierailija
03.12.2017 |

Poikaystäväni on niitä ihmisiä, jotka tylsistyvät välittömästi eivätkä keksi mitään tekemistä itselleen vaan jonkun pitää aina ”viihdyttää”. Ihan pelkkä oleminen on aivan silkka mahdottomuus vaan aina pitää tehdä jotain. Alkuperäinen suunnitelma oli, että menemme molemmat vanhempiemme luokse jouluksi. Tämä vuosi on ollut todella stressaava, joten odotin todella paljon ihan vain kotona olemista, jolloin voin olla koko päivän tekemättä yhtään mitään.

Nyt meistä riippumattomista syistä johtuen poikaystävä onkin tulossa vanhempieni luo. Asumme aivan eri puolilla Suomea eikä poikaystävä tunne paikkakunnalta ketään. En voi tavata ystäviäni kahdestaan, koska poikaystävä ei muuten keksi itselleen mitään tekemistä enkä voi vain jättää häntä yksinkään. Minulla ei ole sisaruksia, joten ainoa seura kotona on yli kuusikymppiset vanhemmat.

En tiedä mitä teen. Haluaisin viettää rauhallisen ja omannäköisen joulun, mutta toisaalta en halua jättää poikaystävää yksin. Mitä tekisitte?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelet siis lapsen kanssa. Tai oikeastaan ADHD-lapsen. Ehdit onneksi vielä erota ennen joulua. 

Vierailija
2/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä tilanne ja poikaystävä sitten tekee itse päätöksensä sen mukaan.

Vierailija
4/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitin asian. Poikaystävä otti nokkiinsa ja sanoi, että hän jää sitten yksin meille kotiin ja viettää joulunsa täällä (kukaan ystävistämme ei jää kaupunkiin jouluksi). Nyt poden ihan hirveää syyllisyyttä. AP.

Vierailija
5/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi on yleensä reiluin molemmille. Mitä jos sinä sanoisit, että poikaystävä on tervetullut. Ja sanoisit myös, että sinä haluat viettää joulusi näin ja näin, ja poikaystävä voi suunnitella omat tekemisensä etukäteen toiveesi huomioiden, jotta hänen ei tarvitse vikistä tekemisiensä kanssa sitten jouluna.

Vierailija
6/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on luultavasti paheneva ongelma, kun supervanhempien kasvattamat tulevat naimaikään. Koko ajan toisen pitäisi olla viihdyttämässä. Tuon täytyy olla helvettiä sitten molemmille osapuolille aikuisiässä opeteltavaksi, miten viihdytetään ihan itse itseään.

Voisitko järjestää ystävätapaamiset kaksiosaisena - poikaystävä saa olla paikalla niin kauan kuin kykenee tekemään niin valtaamatta näyttämöä ja jutellen nätisti. Sitten pitäisitte jatkot erikseen, jos se ei ole mahdollista.

Normaalisti pitäisin tosi epäkypsänä sellaista, että ei haluta ottaa toista mukaan omaan maailmaan, esitellä ystäville jne. Mutta jos toisella selvästi on tuollaista epäkypsyyttä, niin asiasta tulee dealbreaker hyvin pian, jos hän ei tunnusta ongelmaa ja ole valmis näkemään vaivaa sen korjaamiseksi.

Kaikenlaisista ongelmista tuo on kuitenkin tyrmäävä myöhemmissä vaiheissa, jos teille tulee lapsia ja isä alkaa kilpailla huomiosta näiden kanssa. Joten olet erittäin oikeassa ottaessasi asian vakavasti nyt.

Vierailija
7/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis aikuisia ihmisiä? Tuo kuulostaa ihan teinimeiningiltä. Aiotko jaksaa viihdyttää poikaystävääsi koko loppuelämäsi?

Vierailija
8/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä nyt on ongelmia, molempien taholta, ei pelkästään poikaystäväsi osalta, joka on joko täysi kakara tai muuten melko toivoton tapaus. Mutta et se sinäkään joustavin yksilö ole. Teette niin tai näin, ette ole jouluunne tyytyväisiä, kun kumpikaan ei siitä saa mieleistään.

Vierailija
9/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan totuuden. Ei se sen kummempaa ole. Suora ja reilu keskustelu on aina parasta. Mikäli tyypi ei ymmärrä tätä, on ehkä parasta laittaa se ulkoruokintaan. Etsi itsellesi parempi poikaystävä. Olet sen ansainnut.

Vierailija
10/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa oikeesti lähteä emäntänsä vanhempien luokse jouluksi?

Vierailija
11/21 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväni on niitä ihmisiä, jotka tylsistyvät välittömästi eivätkä keksi mitään tekemistä itselleen vaan jonkun pitää aina ”viihdyttää”. Ihan pelkkä oleminen on aivan silkka mahdottomuus vaan aina pitää tehdä jotain. Alkuperäinen suunnitelma oli, että menemme molemmat vanhempiemme luokse jouluksi. Tämä vuosi on ollut todella stressaava, joten odotin todella paljon ihan vain kotona olemista, jolloin voin olla koko päivän tekemättä yhtään mitään.

Nyt meistä riippumattomista syistä johtuen poikaystävä onkin tulossa vanhempieni luo. Asumme aivan eri puolilla Suomea eikä poikaystävä tunne paikkakunnalta ketään. En voi tavata ystäviäni kahdestaan, koska poikaystävä ei muuten keksi itselleen mitään tekemistä enkä voi vain jättää häntä yksinkään. Minulla ei ole sisaruksia, joten ainoa seura kotona on yli kuusikymppiset vanhemmat.

En tiedä mitä teen. Haluaisin viettää rauhallisen ja omannäköisen joulun, mutta toisaalta en halua jättää poikaystävää yksin. Mitä tekisitte?

Sun vanhemmat on yli 60-kymppisiä...eli te olette 30?? Tai no ainakin ’sä et oo mikään teini enää...’ - tämä ongelma kuulostaa kyllä täysin teiniongelmalta.

Vaihtoehtoja on kolme:

A) kerrot ’ppoika’ystävällesi että sinä vietät joulun näin ja näin ja hän varatkoon mukaan vaikka, hiihtovarusteet, Netflixiä ym viihdykettä itselleen - ja teet selväksi että vaikka joihinkin juttuihin hän on tervetullut mukaan niin että ainakin tietyt vanhojen kaverien kanssa tapaamiset on vain ’teidän tyttöjen keskeisiä’ tai mitä ovatkaan. Vaikuttaa siltä, että poikaystäväsi saattaa olla mustasukkainen ja haluta ’vahtia’ sinua. Älä suostu! Se vain pahenee ajan myötä.

B) vaihtoehto A ei hänelle sovi ja sinä lähdet vanhempiesi luokse ja hän jää stadiin murjottamaan keskenänsä. Jos hän on mies-lapsi, jokanon tottunut siihen että hänen tahtonsa otetaan aina huomioon, on vain terveellistä tässä vaiheessa opettaa hänelle myös pettymyksiä ja nähdä miten hän ne käsittelee.

C) jäätte molemmat stadiin ja hän on tyytyväinen mutta sinä et!

Vierailija
12/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa oikeesti lähteä emäntänsä vanhempien luokse jouluksi?

Minä olen naispuolinen, mutta kyllä minä lähtisin mieheni perheen luokse jouluksi. Meillä on vaan se "ongelma" että hän itse ei halua matkustaa sinne talvisin, koska matka on pitkä ja autottomina ihmisinä se vaatii melkoisen suunnittelun jo etukäteen. Minun perheeni asuu paljon lähempänä, ja sinne on helpompi lähteä jopa extempore. Ei mieheni kovin mielellään sinnekkään tule, mutta kyllä hän aina tekemistä itselleen keksii. Auttaa anoppiaan tai appiukkoaan, tai sisaruksiani jossakin, jos ei muuta. Olemme kuitenkin sopineet, että vietämme joulumme keskenämme, ja ystäväni, joista on tullut kummankin ystäviä, tulevat puolisoineen meillä käväisemään. Tämä on nyt ollut tyyli meillä jo muutaman vuoden.

Vierailija
13/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitin asian. Poikaystävä otti nokkiinsa ja sanoi, että hän jää sitten yksin meille kotiin ja viettää joulunsa täällä (kukaan ystävistämme ei jää kaupunkiin jouluksi). Nyt poden ihan hirveää syyllisyyttä. AP.

Miksi hän ei sitten saisi jäädä yksin kotiin?

Vierailija
14/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaah, mikä helmi!

Se syyllistää sua, että jätät hänet jouluksi, oikeasti se suunnittelee vetävänsä 24h pelisession, syövänsä pitsaa ja elävänsä joulun yli kuin pellossa.

Ja sinä yrität lievittää huono omaatuntoasi etukäteen ja pyytelet anteeksi jälkikäteen ja toinen jaksaa suhteenne loppuun asti muistuttaa siitä, miten sinä hänet jouluksi hylkäsit.

Vierailija
15/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tarkentava taustatieto olisi kiva saada:

-Asutteko yhdessä?

-Jos asutte, niin miten poikaystävä saa aikansa kulumaan ilman sinua tai jos sulla on omia juttuja?

-Miten vanhoja olette?

-Kauanko teillä oli tarkoitus olla joulunvietossa vanhemmillasi? Yksi yö? Viikko?

-Oliko tarkoituksesi tavata omia kavereitasi useita kertoja?

Vierailija
16/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun poikaystävältä. Häntä en ole koskaan edes vienyt tapaamaan vanhempiani, sillä hekin asuvat kaukana ja vierailu siis edellyttäisi pidempää visiittiä ilman erityistä tekemistä, eikä hän varmasti kestäisi turhautumatta . Ai niin, unohdin kommenttini ensimmäisestä virkkeestä liitteen ex-.

Vierailija
17/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se teistä riippumaton syy on, ettei se jätkä voi mennä vanhempiensa luo? Vanhemmat pakenevat joulua Thaikkuihin? Tai Kanasaarille? Jompikumpi vanhemmista pitkäaikaissairas? Onko sillä jätkällä sisaruksia, joiden luo voisi mennä tylsistymään?

Täytyy onnitella sinua, että jaksat mokoman tylsäkkeen kanssa. Muista, että kun ikä kasvaa, niin vaivat nuortuvat eli se tylsäke muuttuu aina vaan tylsemmäksi tyypiksi. Harkitse siis tarkkaan, haluatko jakaa elämäsi tuollaisen tylsäkkeen kanssa. 

Vierailija
18/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuollaista ahd-käytöstä.. Itse olen ollut siinä ajatuksessa, että jouluna ei tehdä mitään. Aattona syödään yhdessä ja tehdään ne tietyt perinteiset perheen joulurutiinit (meill: joulurauhan julistuksen katsominen, haudoilla käynti, glögillä käynti ja illan juhla-ateria). Joulupäivänä ja tapanina sitten lueskellaan, pelaillaan, ulkoillaan ja tietysti illalla syödään lisää herkkuja. Jokainen tekee aterioiden välillä mitä lystää. Aika erikoista, että pitäisi jotenkin viihdyttää poikaystävää. :)

Vierailija
19/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväsi kuulostaa aika keskenkasvuiselta. Jos ei keksi itselleen tekemistä niin on korkea aika opetella! Minunkin vanhempani ovat yli kuusikymppisiä eikä poikaystäväni heitä minään vanhuksina pidä. Ihan voivat istua juttelemassa vaikka telkkarin äärellä monta tuntia, vaikka eivät mitään läheisimpiä tuttavia vielä ole. Siinähän tutustuu mukavasti kun ei niin kovin usein kuitenkaan vierailla :) ja onhan sitä nyt yksikseen vaikka mitä puuhaa, vaikka netin selailu tai leffojen katselu jos ei muuta. Pidä kiinni siitä että pääset jouluksi kotipaikkakunnalle ja saat nähdä kavereita! Se on tärkeää.

Vierailija
20/21 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.. Ei ole ap sinun ongelmasi, jos poikaystäväsi ei kestä hetkenkään toimettomuutta. Hän on itse vastuussa omasta tunnetilastaan. Jos hän turhautuu kyläpaikassa kun ei koko ajan ole äksöniä, niin hän on itse vastuussa oman turhautumisensa käsittelystä ja sietämään opettelusta. Sinun vastuu on vain ennakkoon varoittaa, että vanhemmillasi saattaa olla välillä tylsää eikä kovin tapahtumarikasta. Poikaystävä kantaa vastuun omista reaktioistaan jos päättää lähteä mukaan.