Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko loukkaus jos vien köyhän perheen oveen joulukassin jossa

Vierailija
03.12.2017 |

jouluherkkuja, kakkuja, torttuja, suklaata, glögiä.
Pikku lahjoja lapsille.
En halua loukata heitä tai mitään.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loukkaus, mutta mikset veisi mieluummin köyhän opiskelijamiehen oven taakse kaljaa ja suklaata. Köyhällä perheellä on sentään toisensa, mutta köyhällä sinkkumiehellä ei mitään

Vierailija
2/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan loukkaantuis jos joku hiukka avustais.

Hieman heitä ehkä saattas nolottaa..tai sitten ei..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole loukkaavaa.

Vierailija
4/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Joku voisi loukkaantua, joku ei.

Minun ylpeyteni kokisi kolahduksen, jos joku toisi ovemme taakse lahjoituksen. Olen tottunut pärjäämään omillani ja avun vastaanottaminen on todella vaikeaa. Aluksi siis todennäköisesti loukkaantuisin, mutta hetken asiaa sulateltuani varmaankin olisin kiitollinen ja iloinen lahjoituksesta.

Vierailija
5/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan loukkaantuisi joululahjasta? Outo kysymys.

Vierailija
6/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista vielä onko perheellä allergioita ym. kun jos esim. ovat maidottomia tai gluteenittomia niin harmittaisi itseä ainakin saajana jos menisi lahja hukkaan jos ei voi itse käyttää.

Vierailija
7/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lahjakortti vastaavalle summalle johonkin liikkeeseen voisi olla mukava vaihtoehto.

Vierailija
8/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ele. Ja kun sen laittaa lahjana eikä lahjoituksena, niin eihän siitä voi loukkaantua. Laitat vaikka kortin, missä kiität mukavista hetkistä vuoden mittaan - tai jotain vastaavaa ja allekirjoitukseksi jotain ympäripyöreetä, niin että se ei tunnu avustukselta, vaan lahjalta :)

Vierailija
9/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei loukkaus, mutta aika moni perhe kurkistaisi kassiin ja sitten iso osa menisi roskiin. Kun on vegaaneja, allergisia, laktoosi-intoleranssista kärsiviä, muuten vain inkivääriä välttäviä jne., niin lahja ei olekaan toivottu. Sama lasten pienten lelujen kanssa: jos jo on sata pikkuautoa ja toiveena tabletti, niin uusi pikkuauto ei ilahduta.

Siksi köyhille pitäisi antaa rahaa, sillä saa ostaa sitä glögiä, jota itse haluaa.

Vierailija
10/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsekin vien naapureille lahjat. Ei se mitään köyhäin apua ole.

Hyvä mieli sellaisesta tulee. Siitähän joulussa on kyse, antamisesta.

Vierailija
11/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista vielä onko perheellä allergioita ym. kun jos esim. ovat maidottomia tai gluteenittomia niin harmittaisi itseä ainakin saajana jos menisi lahja hukkaan jos ei voi itse käyttää.

Aika erikoinen perhe, jos jokaisella sen jäsenistä on maitoallergia ja/tai keliakia. Mutta juu, nyky-Suomesta varmaan sellainenkin löytyy.

Vierailija
12/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei loukkaus, mutta aika moni perhe kurkistaisi kassiin ja sitten iso osa menisi roskiin. Kun on vegaaneja, allergisia, laktoosi-intoleranssista kärsiviä, muuten vain inkivääriä välttäviä jne., niin lahja ei olekaan toivottu. Sama lasten pienten lelujen kanssa: jos jo on sata pikkuautoa ja toiveena tabletti, niin uusi pikkuauto ei ilahduta.

Siksi köyhille pitäisi antaa rahaa, sillä saa ostaa sitä glögiä, jota itse haluaa.

Ok. Ei en siis anna mitään kenellekään.

Lahjon vain oman perheen ja muut läheiset.

Vierailija
13/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Minä en ehkä kumminkaan veisi. Antaisin mieluummin muhkean summan Hyvä joulumieli-keräykseen tai Pelastusarmeijan joulupata-keräykseen. Sieltä raha löytää perille hyvin, ei ole tasapuolisuus-ongelmia (eli että tulee auttaneeksi perhettä, joka ei olekaan eniten apua tarvitsevia), eikä saajalle tulee samanlaista noloa kiitollisuudenvelka-fiilistä kuin tuollaisissa saattaa helposti tulla.

Pyrkimyksesi on hyvä ja siitä kiitos, mutta miksi haluat antaa apusi noin? Etkö luota keräyksiin? Vai haluat henkilökohtaista glooriaa?

Vierailija
14/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno ele. Ja kun sen laittaa lahjana eikä lahjoituksena, niin eihän siitä voi loukkaantua. Laitat vaikka kortin, missä kiität mukavista hetkistä vuoden mittaan - tai jotain vastaavaa ja allekirjoitukseksi jotain ympäripyöreetä, niin että se ei tunnu avustukselta, vaan lahjalta :)

Lahjasta tulee paine antaa vastalahja. Ei siis missään nimessä noin, koska siinä tulee kauhea paniikki raapia jostakin rahat vastalahjaan.

Vierailija
15/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo olisi mukava tapa muistaa. Ja vaikka perheessä olisikin allergisia, niin mitä väliä - ajatus on tärkein! Ei ole lahjahevosta suuhun katsominen.

Ja voihan siihen laittaa jonkun kortin mukaan, vaikka jouluntoivotuksen nimettömänä. Tai terveisin Naapuri.

Jos tosiaan ovat köyhiä, ilahtuvat varmasti! Tosin saattaa sitä vähän miettiä, että näkyykö meidän olemuksesta se köyhyys jo ulospäin?

Vierailija
16/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Minä en ehkä kumminkaan veisi. Antaisin mieluummin muhkean summan Hyvä joulumieli-keräykseen tai Pelastusarmeijan joulupata-keräykseen. Sieltä raha löytää perille hyvin, ei ole tasapuolisuus-ongelmia (eli että tulee auttaneeksi perhettä, joka ei olekaan eniten apua tarvitsevia), eikä saajalle tulee samanlaista noloa kiitollisuudenvelka-fiilistä kuin tuollaisissa saattaa helposti tulla.

Pyrkimyksesi on hyvä ja siitä kiitos, mutta miksi haluat antaa apusi noin? Etkö luota keräyksiin? Vai haluat henkilökohtaista glooriaa?

En ole AP, mutta olen valitettavasti tullut hyvinkin skeptiseksi näiden jouluapujakojen suhteen, ja haluan auttaa sellaista perhettä, joka pistää vähät rahansa riittämään. Tiedän parikin perhettä, jotka ovat sitä mieltä, että he eivät vielä ole niitä jotka kaikkein eniten apua tarvitsevat, mutta joiden tiedän aidosti oikeasti jättävän kaikki joulun makeiset, glögit, kynttilät jne ostamatta, jotta saavat lapsille jotkut toivotut lelut hankittua. Eli aitan mieluiten perhettä joka ei ole joka suuntaan käsi ojossa.

Vierailija
17/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna enää kenellekään. Viime jouluna vein yksinäiselle ystävälleni (?) lahjakassin. Ei vastannut kun soitin että olisin tulossa. Jätin sen sitten naapurissa asuvalle tuttavalleni, että kävisi hakemassa sieltä kunhan ehtii. Kaveri "ei ehtinyt" hakea naapurista (100 m) lahjakassia yli kuukauteen, oli niin kiire. Ja kun vihdoin haki, ei edes kiitosviestiä lähettänyt. Eikä ole kutsunut minua juhliinsa, vaikka keväällä piti kahdet isot juhlat. Ilmeisesti siis suuttui siitä lahjakassista. Ja sisällön olisi kyllä pitänyt olla mieluista, tiedän kyllä mistä pitää.

Eilen lähetin yhdelle tuttavalle glögipullon lapseni mukana. Ei kiitosta. Ei sitten. Kiittämättömyys on maailman palkka. En anna enää mitään kenellekään.

Vierailija
18/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjasta tulee paine antaa vastalahja. Ei siis missään nimessä noin, koska siinä tulee kauhea paniikki raapia jostakin rahat vastalahjaan.

Ai, että jos siinä lukee joltain anonyymiltä tai vaikkapa Joulupukilta, niin on paineita vastalahjaan? Kenelle? Eihän sinä ole kenenkään nimeä?!?

Vierailija
19/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jouluherkkuja, kakkuja, torttuja, suklaata, glögiä.

Pikku lahjoja lapsille.

En halua loukata heitä tai mitään.

Pudota luukusta mieluummin lähiruokakaupan lahjakortti, jota ei voi käyttää röökiin ja alkoholiin.

Vierailija
20/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ohimennen jutellessasi sanoisit, että voitit jouluruokakassin töistä arpajaisista tms. mutta sinulla on jo laitettuna etkä tiedä mitä tekisit ylimääräisillä ja kysyt, haluaisivatko sen ettei menisi hukkaan. Siten tämä tuttavasi tekisi ns. palveluksen sinulle kun ottaisi lahjat, joilla et tee mitään ja kaikille jäisi hyvä mieli kun heille ei tule sellainen olo, että annat jotain armopaloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi