Poikaystäväni sanoi, ettei ole feministi
Ei kuulemma voi allekirjoittaa kaikkea mitä feministit sanovat. Mitä teidän mielestä minun kuuluisi nyt tehdä? En tosiaan halua seurustella kenenkään kanssa, joka ei ole tasa-arvon kannalla. Olen hänelle jo järkytykseni asiasta ilmaissut....
Kommentit (10)
Feministit eivät ole enää tasa-arvon kannattajia, vaan miesten lyttääjiä.
Ei kukaan mies tai täyspäinen nainen voi olla feministi eli naissovinisti. Eihän niillä ja tasa-arvolla ole mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulemma voi allekirjoittaa kaikkea mitä feministit sanovat. Mitä teidän mielestä minun kuuluisi nyt tehdä? En tosiaan halua seurustella kenenkään kanssa, joka ei ole tasa-arvon kannalla. Olen hänelle jo järkytykseni asiasta ilmaissut....
Parasta vaan jättää se sika.
No en minäkään voi sanoa olevani feministi kun nykyfeministien ajatus tuntuu olevan se että naiset ovat täysin alistettuja mutta kumminkin älyllisesti miesten yläpuolella. Että miehiin ei kohdistu mitään stereotypioita (esim. miehet ei itke, miehet haluaa vaan seksiä), miehet eivät kohtaa ongelmia (esim. valtava syrjäytymisprosentti) ja miehillä on muutenkin kaikki ihan vallan mainiosti (mites esim. huoltajuuskiistat). Että vain naisia sorretaan systemaattisesti tässä yhteiskunnassa ja vain naiset kokevat tuskaa.
Voisin sanoa olevani feministi jos olisin maassa jossa oikeasti naisten elämä olisi kärsimystä. Mutta meillä on kaikki sinänsä ihan suht hyvin. Naiset ovat miehistä riippumattomia ja pystyvät elämään yksin, osallistumaan ihan siinä missä miehetkin. Täysin tasa-arvoisia ei olla, mutta siihen pyritään.
Sitten kun feministit suostuvat hyväksymään sen, että myös miehillä on ongelmia joihin voisi suht. helposti yhteiskuntarakenteilla vaikuttaa, voin liittyä heihin. Tosin tuollainen alistettu-alistaja-asetelma ihan joka asiassa on vähän rasittava ideologia. Feministit tuntuvat tunkevansa nokkansa vähän joka paikkaan ja ratsastavansa aatteellaan.
Sen verran nyt kumminkin, etten kannata yhtään keneenkään kohdistuvaa häirintää tai muutakaan kaltoinkohtelua.
Mä olen mies, joka ennen sanoi olevansa feministi. Sittemmin huomasin, että feminismi on määritelty jotenkin todella huonosti. En siis sano olevani feministi, mutta kannatan tasa-arvoa. Kysyitkö poikaystävältäsi, ovatko sukupuolet hänen mielestään saman arvoisia? Itse sanon, että ovat, mutta keskimäärin eivät saman kaltaisia. Ihmisiä ei kuitenkaan pidä lokeroida.
Mutta joo, en ole feministi, mutta kannatan ehdottomasti tasa-arvoa. En ole sovinisti, enkä ahdistele ketään tai puolustele ahdistelijoita. Nyt kun joku sen kuitenkin ottaa puheeksi. Ihmisen sukupuolen ei pitäisi olla kovin merkittävä asia noin yleensä.
Monet ymmärtävät myös termin tasa-arvo niin, että sillä tarkoitetaan samankaltaisuutta. Se ei kuitenkaan ole niin. Sanaan sisältyy arvo, ei samanlaisuus.
Keskustelitteko enemmänkin aiheesta vai menikö se heti riidaksi?
Feministimiehet ovat kaikkein epäluotettavimpia. Esittävät vain saadakseen pillua. Rehti mies haluaa pillua ja kehtaa sen myös myöntää.
Jätä se sika. Jos ei tasa-arvo kiinnosta, niin olkoot miesten kanssa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Feministimiehet ovat kaikkein epäluotettavimpia. Esittävät vain saadakseen pillua. Rehti mies haluaa pillua ja kehtaa sen myös myöntää.
Kerronpa tarinani.
Kun itse vielä sanoin olevani feministi, olin lähinnä miesten perään. Olen bi, mutta nuorempana kiinnostuin jostain syystä miehistä enemmän. Olin aika feminiininen ja samaistuin naisiin aika voimakkaastikin. Halusin myös olla hyvällä asialla ja kun muakin oli kiusattu kovasti, niin ajattelin, että tässä on joku taistelu käytävänä. Lisäksi äiti puhui naisten asemasta usein ja kotona oli paljon asiaan liittyviä kirjoja, joita lueskelin paljon. Kaverini oli tyttöjä. Purin kai tuohon turhautumistani.
Sittemmin jotenkin miehistyin, vaikka edelleen entisestä on jotain jälkiä. Tajusin, ettei kaikki ole samanlaisia sukupuolensa kanssa ongelmaisia, ja suurin osa lopulta tykkää niistä jutuista, jotka musta tuntui kamalalta syrjinnältä ja lokeroinnilta. Ja tajusin, että munkin karavaani kulkee, vaikka koirat haukkuu. Itse estin itseäni tekemästä, mitä tahdon. Aina jollakulla on jotain sanottavaa. Ei siitä tarvitse välittää. Ja miehilläkin on ongelmia. Ei kaikki johdu jostain misogyniasta.
Tasa-arvo on se, mitä haluan. Feminismi on liian laaja käsite, ja siihen mahtuu liikaa asioita, joiden ei pitäisi mahtua mihinkään.
-Mies ja ex-feministi
Täysjärkiset miehet eivät ole ikinä feministejä vaan egalitaristeja, jos ovat tasa-arvon kannattajia.
feministi ei erota sukupuolia tai värejä eli et ole feministi. sinun olisi pitänyt puhua elämänkumppanistasi.