Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ylipainoisen perheen joulupöytään?

Vierailija
03.12.2017 |

Meillä on koko perhe ylipainoinen. Me keski-ikäiset vanhemmat sekä teinityttö ja -poika. Mitä kannattaisi laittaa joulupöytään? Olen leiponut pipareita steviasokeria käyttämällä mutta teinit ovat syöneet ne jo pois. Tottakai se suututti minua! En käytä yleensä ruokiin voita, kermaa tai sokeria ja siksi jouluruokien reseptit surettavat minua kun niissä käytetään noita kaikkia edellämainittuja ja vielä siirappia sen lisäksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat!

Vierailija
22/26 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIten sä annat niiden syödä piparit ja suklaat?

Molemmat ovat minua isokokoisempia. Ei meillä ole mitään lukollista kaappia, jonne voisin laittaa piparit ja konvehdit. Tänä vuonna erehdyin ostamaan konvehtirasian täksi päiväksi ja sekin oli syöty.

Tarkoitatko, että jos kiellät syömästä kaapissa olevia herkkuja, niin teinit käy sun kimppuun? Ehkä on jotain mennyt pieleen teidän perhessä jo aikaisemmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään jouluherkkuja. Jos tulee valitusta, sanot vain että herkkuja oli mutta te tampiot söitte ne jo. Paska fiilis ja todennäköisesti joulu pilalla, mutta jos vaikka oppisivat jotain.

Vierailija
24/26 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette ravintoterapeutille vuoden vaihteen jälkeen koko perhe.

Vierailija
25/26 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä mene puhe perille? Eivätkö nuoret ota puheita kuuleviin korviinsa. Meilläkin aikoinaan äiti aloitti joulun valmistelun hyvissä ajoin. Kaikki tiesimme, missä on piparit ja missä tortut, mutta ne saivat olla rauhassa, sillä jo etukäteen oli tehty selväksi, että niihin ei puututa ennen joulua. Meillä siis puhe meni perille ja jouluherkut säilyivät pyhiin asti. Olisi ollut todella häpeällistä mennä ronkkimaan piparipurkkia tai tortturasiaa ennen aikojaan. Ai niin, kasvatus on nykyään niin erilaista, kun lapsille ei saa aiheuttaa pahaa mieltä ja pettymyksiä, vaan kaikki pitää olla sallittua. No itsehän olette mukulanne kasvattaneet, joten saatte itse myös kärsiä menetykset.

Vierailija
26/26 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ongelmanne on se, että syödään heti kaikki, mitä nenän edessä on, niin ei kai jouluruoat nyt sitä asiaa muuta? Uudenvuodenlupaukseksi kannattaisi nyt ottaa ruokarytmin opettelu: syödään aterioilla, syödään säännöllisesti, ei napostella. Herkutella saa, mutta kohtuullisesti, esim. aterian jälkeen jälkkäri.

Jouluruoat ei edes lähtökohtaisesti ole lihottavia, toki kinkussa on paljon rasvaa ja sen voi korvata jollain vähärasvaisemmalla. Mutta jos esimerkiksi syöt joulupöydässä lautasellisen, jossa on laatikoita, rosollia ja kinkkua ja syöt normaalikokoisia aterioita ja säännöllisesti joulunakin, niin ei tuollaisesta mitään isoja painonheilahteluja tule. Kuulostaa siltä tosiaan, että ongelma on ihan muualla kuin noissa ruoissa..

No jos painoa meinaa pudottaa,kyllä ne jälkkärit pitää jättää korkeintaan yhteen kertaan per viikko/kk. Minä en ainakaan pysy normaalipainoisena jos syön jälkkärin jokapäivä.