Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan kerrostalossa pitää sietää naapurin lapsen ulinaa?

Vierailija
03.12.2017 |

Itse olen kuunnellut nyt puoli vuotta jatkuvaa naapurin 1-vuotiaan ulvontaa. Se alkaa aamulla kuudelta ja jatkuva, pitkäkestoinen ulvonta kestää koko aamupäivän. Päiväunien ajaksi lakkaa mutta alkaa sitten iltapäivällä taas. Ulisi eilenkin puolille öin.
Tein pari viikkoa töitä kotoa käsin ja yhtään riviä ei saanut kirjoitettua ilman, että pidin kuulokkeita korvilla.

Ilman korvatulppia en ole kyennyt nukkumaan kevään jälkeen, korvat on kipeinä aamulla tulppien pitämisen takia. Välillä kuunnellaan iltaisin aika kovalla musiikkia, muuten sen lapsen huuto hallinnoi koko oleskelutilaa.
Tekisi mieli sanoa naapureille, että tekisivät sen lapsensa kanssa jotain muuta kuin öhöttäisivät sisällä.

Sillä välin kun lapsi ei ulvo niin vanhemmat riitelevät, eli koko ajan sieltä tulee jotain ääntä.
Lapsen kanssa ulkoilevat vaunujen kanssa korkeintaan kerran päivässä, eivät koskaan leiki ulkona ja en ole nähnyt lasta koskaan pidettävä ulkona muualla kuin vaunuissa, johon se jätetään sitten nukkumaan. En ole nähnyt perhettä kolmestaan ulkoilemassa koskaan.

Omiin korviin lapsen ulina ei ole hätäitkua, vaan tylsyydestä johtuvaa parkumista, omiakin isoja lapsia on, joten erotan nk.hätäitkun.
Omien lasten kanssa olen leikkinyt ulkona jo näiden konttausiästä lähtien, tehtiin yhdessä lumiukkoja, tai minä tein ja lapset läpsytti lunta jne. Kesällä tietysti huovan kanssa oltiin pihalla ja leikittiin siellä.
Ei meillä koskaan lapset itkeneet tauotta tuntikausia vuoden iässä, tai ne oli aina jostain syystä johtuvia itkuja. Aika ei ole kullannut muistojakaan, yksi lapsistani oli koliikki, mutta koliikki-itkua ei enää vuoden ikäisellä ole. Arvelin naapurin vauvankin rauhoittuvan kun kasvaa, mutta pahenee ja kovenee se itku kun ääni kovenee.

Joskus perheen isä itkettää lasta selvästi tahallaan matkimalla lapsen itkua, eli siellä ulvoo sitten aikuinen mies ja lapsi??
Olen kysynyt naapureilta, onko lapsi sairastellut kun kuuluu itkua, arvelin sen toimivan vihjeenä. Mutta ei, kuulemma oikein terveenä on ollut. Kysyin myös, että käykö heillä kotiapua kun kaupungilta saa sellaisen ilmaiseksi. Ei kuulemma ole tarve kun oikein hyvin kaikki. Olen myös tarjonnut apuani, että voisinpa vaikka ulkoilla lapsen kanssa että vanhemmat saavat omaa aikaa. Ei kelvannut apu.

Äiti ei näytä väsyneeltä kun nähdään. Jotenkin tulee nyt vielä kiinnitettyä entistä enemmän huomiota perheen liikkeisiin kun alan oikeasti olla jo huolissani sen lapsen hyvinvoinnista, ei hänen elämänsä ainakaan kovin kivalta vaikuta, lapsen itkulle on aina joku syy.

Auttakaa nyt joku kertomalla, että missä menee raja naapurien sietokyvyllä ja miksi hemmetissä te jotkut annatte lapsenne ulista koko päivän?
Eikö siinä jo omakin pää sekoa kuunnella sitä ainaista huutoa??Mua käy se lapsi sääliksi.
Omaa apuani olen tarjonnut heille siksi, että ymmärrän sen vauva-ajan väsyttävän ja itse aikanaan otin vastaan kaiken avun. Nyt kun itse vierestä tuota seuraa ja kuulee lapsen hädän, haluaisin auttaa. Mutta ei.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on erityislapsi. Ei naapurit välttämättä halua sitä kaikille kertoa, tai voi olla ettei tuossa iässä ole vielä diagnoosiakaan.

Mikä vitun Erityilapsi.

Joko se on terve tai se on vammainen.

Mitä vitun höpötystä on nää Erityslapset?

Naapurin koulukiusaaja on siis nykyään Erityislapsi vai? Kun ei ole saanut kuria elämässään.

Vai onko Down lapsi erityislapsi, vaikka kaikki tietää, että he ovat Down lapsia?

Menee taas ihan älyttömyyksiin tää "Erityislapsi" pelleily.

Diagnoosi kun tulee, se on se, eikä mikään vtun "erityislapsi"

Ugh

Vierailija
42/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha valittaja kirjoitti:

Herranen aika, miten röyhkeästi joku voikaan sanoa "lapsen ulvontaa."  Häpeäisi.

Ei kai sentään asunnossa ole sutta, se ulvoo.

Jos joku on yliherkkä elämisen äänille, muuttakoon korpeen.

Siellä voi kuulla sitä susien ulvontaa ja honkien huminaa.

Kerrostaloissa kuuluu aina asumisen ääniä ja pikkulapsen ääniä kuuluu, jos on lapsi perheitä.

Korvien välissä on, jos ei siedä minkäänmoisia ääniä.

Joitakin ärsyttää ihan kaikki.

Neuvo on ketjun avaajalle, että muuttaisi pois koko kaupunki alueelta ja umpi korpeen asumaan.

Ei sille äänelle ole parempaa termiä, valitettavasti? Itkua se ei ole, eikä parkumista. Se on ulvontaa. En ole yliherkkä elämisen äänille, mutta pitkäkestoiselle kimeälle äänelle olen. Meillä on kanssa lapsiperhe, meiltä ei kuulu kovaa ääntä? Kiellän omia teinejäni huutamasta ja korottamasta turhaa ääntään, että naapurit eivät häiriinny.

Siedän aikamoisia ääniä ja minua ei ärsytä kaikki. Olisiko sinulla nyt konkreettisia vinkkejä tuon lisäksi,että kehotat minua perheineni muuttamaan pois, vaikka me olemme ne jotka huomioivat muita ja joissa lasten kanssa oikeasti ollaan, eikä jätetä ulvomaan yksinäisyyttään?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan siltä, että se penska jätetään yksin johonkin huoneeseen itkemään. Teeppä kuule lasu, niin selviääpä tuokin...

Siltä se nimenomaan kuulostaa, että lapsi itkee yhdessä ja samassa tilassa. En ole tehny lasua vaan tarjosin alunperin itse apua heille, koska mielelläni olisin auttanut. Mitä lastensuojeluviranomainen edes voi tehdä, vanhemmat tuskin sanovat, että itketetään lasta tahallaan?

Missään muodossa apuni ei ole kuitenkaan kelvannut, joten ilmeisesti se itkettäminen on normi siellä. Mä muistan oman koliikkilapseni kohdalla ahdistuneeni lapsen itkusta tosi paljon ja tein kaikki temput, että saan tyytyväiseksi. Usein ajeltiin autolla ja rauhoittui siihen. Sehän tässä ahdistaakin, kun samaan aikaan säälii lasta, mutta samaan aikaan suututtaa naapureiden itsekkyys niin lasta kuin kanssa-asujiakin kohtaan.

Pahinta tässä on, että naapurit ovat ystävällisiä ja herttaisia kohdatessamme. Onko mitään muuta keinoa kuin lasu...? Jotain väliviranomaista jolle voisi vihjata perheen tilanteesta..

No ei ole.

Mieti nyt itsekkin.

Jos sitä pidetään eristettynä huutamassa koko päivän, niin eikö se ole laskun paikka.

Sanot sinne, että kuuntelee vaikka rapussa sitä huutoa ensin.

Ja js et nyt tee tuosta lasua, niin lopetat ihan just sen vinkumisen asiasta.

Vituttaa ihmiset jotka valittaa ja kun antaa keinot puuttua, eivät sitten teekään kuten on neuvottu...mutta valittaminen se vaan jatkuu......arghhhhhhh

Juu siis kerroinhan jo soittavani asiasta lastensuojeluun heti huomenna. Sunnuntaina en voi, virastot kiinni. En tee netissä ilmoitusta vaan haluan kyllä ihan puhelimessa puhua ja kysyä neuvoa.

Sen takia tein aloituksen, koska olen seurannut tätä niin pitkään ja halusin kuulla, että miten normaalia se vuoteisen itku oikein on. Tämä ketju kyllä vahvisti epäilyni, että ei se ihan normaalia ole.

ap

Vierailija
44/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen itkulle et sinä tai taloyhtiö mitään voi.

Kyllä muuten voi. Asiasta kannattaa ilmoittaa isännöitsijälle. Jos kirjallista varoitusta ei anneta suoraan, lainaa kaupungilta / kunnalta desibelimittari asuntoosi. Jos äänet ylittävät asumiseen tarkoitetut normit, saa yläkerran naapuri häiritsevän elämän takia häädön. Jos ovat omistusasujia, ottaa taloyhtiö asunnon haltuun.

Nopeampi vaihtoehto on laittaa vaikka omaa mielimusiikkia vähän lujemmalle soimaan, kun meteli alkaa. Tai voit hakata patteriputkia tai kattoa harjanvarrella.

Vierailija
45/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan siltä, että se penska jätetään yksin johonkin huoneeseen itkemään. Teeppä kuule lasu, niin selviääpä tuokin...

Siltä se nimenomaan kuulostaa, että lapsi itkee yhdessä ja samassa tilassa. En ole tehny lasua vaan tarjosin alunperin itse apua heille, koska mielelläni olisin auttanut. Mitä lastensuojeluviranomainen edes voi tehdä, vanhemmat tuskin sanovat, että itketetään lasta tahallaan?

Missään muodossa apuni ei ole kuitenkaan kelvannut, joten ilmeisesti se itkettäminen on normi siellä. Mä muistan oman koliikkilapseni kohdalla ahdistuneeni lapsen itkusta tosi paljon ja tein kaikki temput, että saan tyytyväiseksi. Usein ajeltiin autolla ja rauhoittui siihen. Sehän tässä ahdistaakin, kun samaan aikaan säälii lasta, mutta samaan aikaan suututtaa naapureiden itsekkyys niin lasta kuin kanssa-asujiakin kohtaan.

Pahinta tässä on, että naapurit ovat ystävällisiä ja herttaisia kohdatessamme. Onko mitään muuta keinoa kuin lasu...? Jotain väliviranomaista jolle voisi vihjata perheen tilanteesta..

No ei ole.

Mieti nyt itsekkin.

Jos sitä pidetään eristettynä huutamassa koko päivän, niin eikö se ole laskun paikka.

Vituttaa ihmiset jotka valittaa ja kun antaa keinot puuttua, eivät sitten teekään kuten on neuvottu...mutta valittaminen se vaan jatkuu......arghhhhhhh

Juu siis kerroinhan jo soittavani asiasta lastensuojeluun heti huomenna. Sunnuntaina en voi, virastot kiinni. En tee netissä ilmoitusta vaan haluan kyllä ihan puhelimessa puhua ja kysyä neuvoa.

Sen takia tein aloituksen, koska olen seurannut tätä niin pitkään ja halusin kuulla, että miten normaalia se vuoteisen itku oikein on. Tämä ketju kyllä vahvisti epäilyni, että ei se ihan normaalia ole.

ap

Kun sitten maanantaina sinne lasuun teet ilmoituksen, niin et vähättele sitä huutoa ollenkaan. Sanot jämäkästi, ettei voi olla normaalia että 9 kuukautta huudetaan aamusta iltaan ja samassa paikassa.

Menkää katsomaan, mikä siellä on vikana.

Että olet sen äidin kanssa keskustellut ja kieltää lapsen olevan sairas. Joku vika on oltava jos kerran tuntikausia kiljutaan.

Meidän alakerrassa huus kans lapsi. Aina iltaisin 2 tuntia minimissään, kun eivät saaneet kakaraa nukkumaan.

Kyllä se sitten simahti loppujen lopuks. Joka ilta. Ihan joka ilta.

Onneks ne myi asuntonsa ja muuttivat hiivatin tuuttiin. Ei ole ollut ikävä.

Vierailija
46/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen itkulle et sinä tai taloyhtiö mitään voi.

Kyllä muuten voi. Asiasta kannattaa ilmoittaa isännöitsijälle. Jos kirjallista varoitusta ei anneta suoraan, lainaa kaupungilta / kunnalta desibelimittari asuntoosi. Jos äänet ylittävät asumiseen tarkoitetut normit, saa yläkerran naapuri häiritsevän elämän takia häädön. Jos ovat omistusasujia, ottaa taloyhtiö asunnon haltuun.

Nopeampi vaihtoehto on laittaa vaikka omaa mielimusiikkia vähän lujemmalle soimaan, kun meteli alkaa. Tai voit hakata patteriputkia tai kattoa harjanvarrella.

Höpöhöpö. P*skapuhetta. Lapsen itkun takia ei voi saada häätöä. Siitä kyllä jos hakkaa pattereita tai soittaa musiikkia kovalla.

Vierailija
47/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme että Vilja-Erika kuoli hullujen käsiin kun täälläkin on ihmisiä joista on normaalia että 1v. parkuu tuntikausia joka jumalan päivä! Ja lasu ei saa tehdä vaikka sillä voisi varmaistaa (ehkä) että kaikki on ok. Normaali lapsi ei itke enää 1v. joka päivä tuntikausia!

T: 2 terveen lapsen äiti joka osaa hoitaa lapsensa eli vastata lapsen tarpeisiin niin ettei ole tarvetta itkeä koko ajan.

Vierailija
48/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole.

Mieti nyt itsekkin.

ap

Kun sitten maanantaina sinne lasuun teet ilmoituksen, niin et vähättele sitä huutoa ollenkaan. Sanot jämäkästi, ettei voi olla normaalia että 9 kuukautta huudetaan aamusta iltaan ja samassa paikassa.

Menkää katsomaan, mikä siellä on vikana.

Että olet sen äidin kanssa keskustellut ja kieltää lapsen olevan sairas. Joku vika on oltava jos kerran tuntikausia kiljutaan.

Meidän alakerrassa huus kans lapsi. Aina iltaisin 2 tuntia minimissään, kun eivät saaneet kakaraa nukkumaan.

Kyllä se sitten simahti loppujen lopuks. Joka ilta. Ihan joka ilta.

Onneks ne myi asuntonsa ja muuttivat hiivatin tuuttiin. Ei ole ollut ikävä.

Vaikeaa tuota kai on vähätelläkään kun se on päivittäistä.. suoraan sanottuna tuo pari tuntia huutoa illasta kuulostaa unelmalta, vaikka ärsyttäisi kai sekin. ¨

Naapurin lapsi huutaa koko viikonlopun aamusta iltaan, päiväunien aikaan on hiljaa. Ovat myös kaikki viikonloput kotona, mikä sekään ei nyt täysin normaalia mielestäni ole.. kyllä me ainakin käytiin mummolassa joskus ja kylässä lasten kanssa.

Ja tosiaan tiedän että ovat kotona, koska se huutaa koko ajan kun itse olen kotona. Parhaillaan seinän takaa kuuluu.

Lasten harrastusten takia itse ollaan kaupungissa viikonloput ja mä teen töitä koneella myös viikonloppuisin. Olishan se kiva, jos kotona saisi joskus nauttia hiljaisuudesta.

ap

Vierailija
49/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä väheni kun laitoin aina noissa tilanteissa kummelin uliuli-biisin soimaan täysillä :D

Vierailija
50/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme että Vilja-Erika kuoli hullujen käsiin kun täälläkin on ihmisiä joista on normaalia että 1v. parkuu tuntikausia joka jumalan päivä! Ja lasu ei saa tehdä vaikka sillä voisi varmaistaa (ehkä) että kaikki on ok. Normaali lapsi ei itke enää 1v. joka päivä tuntikausia!

T: 2 terveen lapsen äiti joka osaa hoitaa lapsensa eli vastata lapsen tarpeisiin niin ettei ole tarvetta itkeä koko ajan.

KIITOS! <3 Kaipasinkin ketjuun äitiä joka sanoo tuon ääneen. Hirvittävän moni YMMÄRTÄÄ loputtomasti äitiä, isää ja väsymystä ja neuvolassakin paapotaan. Kukaan ei ajattele sitä lasta ja juuri se itku ahdistaa.  Koko ajan kun se kuuluu niin mietin, että lapsella on paha olla ja siihen pahaan oloon ei vastata. Aikuisestakin tuntuu pahalta kun itkettää eikä kukaan lohduta, saati sitten lapsesta jonka ainoa lohtu on äiti ja isä..

Vierailija
51/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala millaisia ihmisiä täälläkin on kun pitävät tuollaista lapsen jatkuvaa huudattamista normaalina!!!

Hyvä ap että teet lasun. Se on lapsen etu ja turvallisuus mikä on tärkeintä eikä jonkun av-mamman loukkaantuminen kun on samanlainen sadisti-äiti kun ap:n naapurin lapsen vanhemmat.

Ja mitään HEIPPA-lappuja älä vaan laita missä uhkailet lasulla sillä siinä vaiheessa lapsi-rukan suu tukitaan jeesusteipillä.

Vierailija
52/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, kuulostaa tosi ärsyttävältä! Ekalla sivulla jo kommentoinkin... palasin nyt tähän, ja tuntuu ihan hirveältä et se lapsiparka on koko tän ajan vaan huutanut, kuten ilmeisesti tekee aina :(( itellä saattais mennä hermot ja menisin pimpottamaan ovikelloa, että mitä täällä tapahtuu!

Vierailija
53/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIITOS! <3 Kaipasinkin ketjuun äitiä joka sanoo tuon ääneen. Hirvittävän moni YMMÄRTÄÄ loputtomasti äitiä, isää ja väsymystä ja neuvolassakin paapotaan. Kukaan ei ajattele sitä lasta ja juuri se itku ahdistaa.  Koko ajan kun se kuuluu niin mietin, että lapsella on paha olla ja siihen pahaan oloon ei vastata. Aikuisestakin tuntuu pahalta kun itkettää eikä kukaan lohduta, saati sitten lapsesta jonka ainoa lohtu on äiti ja isä..

Aika moni kyllä on sanonut että tee lasu. Sanottiin vain että sinä et voi tietää vastataanko lapsen tarpeisiin vai ei tai onko lapsella esim sairaus tms.

Ja btw, lapsi jonka tarpeisiin ei vastata ei monestikkaan huuda. Päinvastoin ovat hiljaisia ja vetäytyviä, eivät ota kontaktia ja ovat vältteleviä.

Huolissaan saa olla, mutta diagnooseja tai tuomioita te ette ole päteviä tekemään joten parempi jättää se puoli ammattilaisille.

Vierailija
54/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa se lasu tehdä. He todennäköisesti sitten joko soittavat tai sopivat tarkastuskäynnin perheen kanssa. Jos ei suurempaa huolta heillä herää, niin se jää siihen. Voisi vanhemmat ehkä herätä tilanteeseen sen verran, etteivät enää lasta ulisuta jatkuvasti.

Jos jatkuu, niin teet uuden lasun.

Vierailija
55/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh, kuulostaa tosi ärsyttävältä! Ekalla sivulla jo kommentoinkin... palasin nyt tähän, ja tuntuu ihan hirveältä et se lapsiparka on koko tän ajan vaan huutanut, kuten ilmeisesti tekee aina :(( itellä saattais mennä hermot ja menisin pimpottamaan ovikelloa, että mitä täällä tapahtuu!

Juu, onneksi ensi viikolla itsellä lomaa niin pääsee hetkeksi hiljaisuuteen. Omassa kodissa kuitenkin olisi kiva myös viihtyä.. Tuntuukin välillä absurdilta, että voiko se tosiaan itkeä koko ajan.. kyllä se näköjään voi...

Tässä risteilevät juuri tunteet huolesta ja ärsytyksestä. Samaan aikaan huolestuttaa lapsi ja ärsyttää se, kun kotona raikaa koko ajan.

ap

Vierailija
56/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin, että lapsen huuto loppuu, jos tarpeisiin ei vastata. Näin sivullisena tulee mieleen sairaus tms. Autismin kirjo usein huudattaa taikka sitten elimellinen, diagnosoimaton, sairaus/tila (keliakia, allergiat...)

Vierailija
57/87 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala toi mies joka matkii vauvan huutoa :(

Vierailija
58/87 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus mitä jeesustelua.

En nyt ihan tämän perusteella lasua tekisi. Ja sinähän ap et todellakaan tiedä tästä perheestä yhtään mitään. Mistä helvetistä sinä tiedät ulkoilevatko he vai eivät. Jos he eivät ulkoile siinä sinun ikkunasi alla niin ei se tatkoita etteivätkö ulkoilisi muualla. Tuossa kun olit 2 viikkoa kotona niin mitä jos lapsi olikin kipeänä juuri tuon ajan ja he siksi olivat paljon sisällä ja lapsi itki paljon. Kyllä kipeä lapsi voi itkeä tylsistymisitkua tai muuta itkua, ei tarvitse olla hätätitkua.

Ja kyllä ne lapset kaatuilee epätasaisella ja tasaisellakin alustalla vaikka kuinka paljon olisivat metsässä samoilleet.

Ihan naurettava ketju. Jos ap sinua aidosti huolestuttaa (ei vain ärsytä) perhe, niin sinuna seurailisin tilannetta tarkemmin ja pidempään ja sitten vasta miettisin lastensuojeluun yhteyden ottoa jos tilanne sitä todella vaatii. Ja jos tällä perheellä on omistusasunto niin sinä vaon siedät sitä lapsen itkua. Se kun kuuluu ihan normaaliin elämään. Harkitse sinä muuttoa metsän keskelle omakotitaloon kun sinunhan ongelmasi tämä on. Ei sen perheen.

Et taida olla kovin lapsirakas jos sinun mielestäsi on ok, että lapsi parkuu tuntikausia?? Mieti omalle kohdallesi, että olet avuttomassa tilassa ja ne keiden pitäisi pitää sinusta huolta, jättävät itkemään tai matkivat itkuasi?Vai oletko sinä kenties äiti joka itkettää lastaan??

Ja kyllä, huolestuttaa JA ärsyttää perhe, etenkin kun selvästi tietävät että se itku kuuluu, mutta eivät piittaa yhtään.

Kait minä nyt näen ulkoileeko ne vai ei, kun tuosta ikkunani alta kulkevat? Talomme päädyssä on leikkipaikka jossa ei ole mitään leikinjälkiä ollut, lumen peittämä se on ollut siitä saakka kun lumi satoi.

Meidän ulko-ovet on vierekkäin joten huomaahan senkin jos lähtevät vaunujen kanssa. Ei ole omistusasunto heillä vaan vuokra.

Olen koti-ihminen itse ja vietän työpäivän jälkeiset illat kotona.

Jos lapsi itkee lauantaista sunnuntaihin koko ajan, ja itkee arkena koko sen ajan mitä valmistaudun aamulla töihin, itkee sen jälkeen kun mun lapset on tulleet päivällä koulusta ja sen jälkeen kun itse tulen töistä, niin oletan, että tuskinpa se vaikenee siinä välilläkään. Tai aika epeli on, jos ymmärtää olla itkemättä sen muutaman tunnin siinä aamupäivällä maanantaista perjantaihin ja mystisesti aloittaa ulinan heti kun viikonloppu alkaa.

Ja koska tätä itkua on jatkunut puoli vuotta putkeen, eikä lapsi ole vanhempiensa mukaan kipeä, niin mitä vaihtoehtoja mielestäsi itkulle jää kuin se, että lapsen hoitoa laiminlyödään?

Oikeasti, arvasin että saan jonkin tuollaisen "muuta omatkotitaloon" kommentin, ikään kun pitäisi lakata välittämästä mitä ympärillään tapahtuu kun asuu kerrostalossa. Päinvastoin, juuri kerrostalossa pitäisi huomioida muut ihmiset. Ja juuri niin olen tehnyt, siksi lasua en ole tehnyt. Ja SIKSI kyselen täällä neuvoja, kun oletan monen äidin täällä palstailevan.

Liekö sitten juuri ne äidit täällä, joiden muksut itkevät päivät jossain leikkikehässä??

Hyi kun sulla meni tunteisiin. Mä kyllä ymmärrän että sä ärsyynnyt helpolla kun tuntuu että sulla ei ole kaikki ihan hyvin.

Taisi mennä ihan itselläsi tunteisiin ;)

Vierailija
59/87 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun neljän lapsen kanssa kerrostalossa, olemme juuri kuukausi sitten muuttaneet ja olleet nyt pari päivää kipeänä, joten meteli on ollut aikamoinen. Lapset ovat selvästi vähän turvattomia, kun on uusi ympäristö ja olen ollut aika pitkiä päiviä yksin.

Huuto johtuu mm. siitä, että lapset nukkuvat vielä vähän huonosti kun muuton yhteydessä meni nukkumisjärjestelyt uusiksi. Ovat siis väsyneitä. Nyt ollaan vähitellen saatu öitä koko ajan paremmaksi. Kolmevuotias on myös saanut yöllä kauhukohtauksia, neljävuotiaasta valvottaa refluksitauti ja aika paljon kinaavat keskenään kun hoidan vauvaa ja 1,5-vuotiasta.

Mielestäni jatkuva itku, pahantuulisuus, riitely tai riehuminen kertovat siitä, että arjen rutiinit eivät toimi. Meillä niitä ei ole vielä saatu toimimaan tässä uudessa tilanteessa. Olen hankkinut apua lapsiperheiden kotipalvelusta ja jos tämä ei nyt selvästi muutu parempaan, pyydän myös perhetyötä avuksi. Ajattelen naapureita koko ajan, ja välillä ärsyynnyt itsekin ja ärähdän lapsille. Sellaista lapsuutta en halua heille tarjota, koska en ole sellainen.

Jos apua ei oteta ap:n naapurissa vastaan, kyllä minäkin lasun tekisin. Tuollainen kuulostaa jo vuorovaikutusongelmalta, joka on aika tuhoisaa lapselle. Ekat 3 v on kuitenkin herkkää aikaa aivojen kehityksen kannalta.

Lisäksi ulkoilu on tärkeää lapsille. Meillä lapset hyppivät seinille jossei päästä puistoon, lenkille tai lumikasaan.

Vierailija
60/87 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up tämä ja päivitystä. Aloittaja siis täällä. Tilanne on muuten edelleen sama.

Lasuja on tehty, muutkin kun minä, mutta ilmeisesti ei mikään auta. Isännöitsijällekin on ilmoitettu, ja sieltä päästä ovat kyllä tosi ymmärtäväisiä, eikä kuulemma kyseinen ulvominen kuulu enää normaaleihin elämisen ääniin. 

Koin tämän artikkelin kiinnostavana:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711112200514479_u0.shtml

Jos kyseessä olisikin nk.erityislapsi, sitä suuremmalla syyllä olisin huolissani... nythän se jää täysin vaille oikeanlaista hoivaa.

Mulla itsellä on alkanut tosi paljon vaikuttaa omaan hyvinvointiin tämä asia. Kun olen kaupassa mä ärsyynnyn heti lapsen äänistä, julkisilla paikoilla alkaa syke nousta kun kuulen lapsen itkun jossain. Kaikki kiljahtelut ja yhtäkkiset lapsen rääkymiset nostaa verenpaineen. 

Voiko oikeasti oma mielenterveys mennä lapsen huudon takia?? Mä etsin ainakin nyt uutta kotia kiivaasti, haluan vaan pois tästä taloyhtiöstä. Enää en jaksa edes välittää siitä naapurin lapsesta, mietin vaan sitä, koska oma järki lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi