Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi epävirallisesti "sijaisperheessä"

Vierailija
02.12.2017 |

Serkkuni naapurissa on perhe, jossa käytännössä asuu yksi ylimääräinen kouluikäinen lapsi. Tuo lapsi on ehkä pari päivää viikossa kotonaan, muuten hänestä huolehtii tuo epävirallinen sijaisperhe, joka tuntee lapsen äidin ilmeisesti hyvin. Lapsen isästä ei ole tietoa ja äiti ei siis kykene juuri ollenkaan huolehtimaan lapsestaan. En tunne tilannetta tarkemmin. Tämä naapuriperhe haluaa auttaa lasta, mikä on toki ihailtavaa, mutta meneekö tuo nyt ihan oikein? Voiko lapsen vaan ottaa luokseen asumaan, jos se ei voi olla kotonaan? Lapsi ilmeisesti viihtyy tuossa "sijaisperheessään", koska saa siellä ruokaa ja normaalin päivärytmin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, jos tämä naapurisi onkin perheen sijaisperhe, he eivät saisi sinulle sitä paljastaa eikä mitään lapsen asioista. Mieti sitä utelias!

Vierailija
22/28 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, jos tämä naapurisi onkin perheen sijaisperhe, he eivät saisi sinulle sitä paljastaa eikä mitään lapsen asioista. Mieti sitä utelias!

Siis lapsen sijaisperhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo perhe ole minulle kertonut mitään, en tunne heitä ollenkaan vaan olen vain jutellut serkkuni kanssa, joka asuu perheen naapurissa.

En aio tehdä mitään, mutta serkkuni kanssa vaan juteltiin siitä, miten molempia huolettaa lapsen asema ja tilanne ja ärsyttää vastuuton ja huoltajaksi sopimaton äiti.

Ap

Vierailija
24/28 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo perhe ole minulle kertonut mitään, en tunne heitä ollenkaan vaan olen vain jutellut serkkuni kanssa, joka asuu perheen naapurissa.

En aio tehdä mitään, mutta serkkuni kanssa vaan juteltiin siitä, miten molempia huolettaa lapsen asema ja tilanne ja ärsyttää vastuuton ja huoltajaksi sopimaton äiti.

Ap

Tunnet siis lapsen äidin?

Vierailija
25/28 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tunnet siis lapsen äidin?

En voi sanoa tuntevani, mutta olen nähnyt pari kertaa. Serkkuni tuntee sekä lapsen äidin että tuon naapuriperheen.

Ap

Vierailija
26/28 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapsen pääasiallisen hoitajan kannattaa olla myös laillinen huoltaja. Esimerkiksi kuolemantapauksissa tai bio-äidin joutuessa suljetulle osastolle, lapsen olisi hyvä jatkaa pääasiallisen huoltajan kanssa. Lapsi voi olla myös hoitajiinsa kiintyneempi kuin harvoin näkemäänsä biovanhempaan. Silloin lapsen etu on muuttaa pysyvästi sijaisperheeseen.

Vierailija
27/28 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lapsen pääasiallisen hoitajan kannattaa olla myös laillinen huoltaja. Esimerkiksi kuolemantapauksissa tai bio-äidin joutuessa suljetulle osastolle, lapsen olisi hyvä jatkaa pääasiallisen huoltajan kanssa. Lapsi voi olla myös hoitajiinsa kiintyneempi kuin harvoin näkemäänsä biovanhempaan. Silloin lapsen etu on muuttaa pysyvästi sijaisperheeseen.

Sijaisvanhemmat harvoin ovat huoltajia.

Vierailija
28/28 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä ja serkkusi tiedätte, että lapsen äiti on vastuuton ja huoltajaksi sopimaton? Ja mistä tiedätte, että perhe on nimenomaan epävirallinen sijaisperhe? Kovasti tässä nyt tiedetään kaikenlaista ja samalla ei kuitenkaan tunneta tapausta sen tarkemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän