Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mennä päivystykseen?

Vierailija
02.12.2017 |

Kolautin huuleni, aika paljon tuli verta mutta se loppui melkein seinään minuutin päästä. Nyt se on vähän turvonnut, ei vuoda. Tarviiko mitään tikkiä? Tuollainen alle sentin mittainen haava.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpi siihen voi jäädä jos annat parantua itsestään. Voi olla että se tarttis tikin. 

Vierailija
2/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sinä huuleen tikin? Tekee varmaan aika kipeää. Itse en menisi, hautoisin sitä kylmällä. Ainakin itsellä huuleen tulleet kolhut ovat parantuneet hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko haava sisä- vai ulkopuolelle? Sisäpuoli paranee usein hyvin, koska haava pysyy puhtaana ja kosteana.

Vierailija
4/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei se enää vuoda niin miks lähtisit päivystykseen?!

Vierailija
5/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa nestemäistä laastaria tai perhoslaastareita joilla sen huulen voi pitää kasassa jos pelkää haavan aukeavan, sitten voi arkena mennä lääkäriin.

Tai ehkä kannattaa soittaa sinne päivystykseen, eikä täältä kysellä.

Vierailija
6/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Ei sille enää mitään tehdä kun on jo tyrehtynyt.

Vierailija
7/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siellä on hyvä meininki lauantai-iltaisin!

Vierailija
8/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arpi siihen voi jäädä jos annat parantua itsestään. Voi olla että se tarttis tikin. 

Ei ole keskellä huulta vaan lähellä suupieltä. En tiedä haittaako jos jää pieni arpi. Ap

Vierailija
9/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomeksi sanottuna sait ukoltas/muijaltas turpiis.

Vierailija
10/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko haava sisä- vai ulkopuolelle? Sisäpuoli paranee usein hyvin, koska haava pysyy puhtaana ja kosteana.

Ulkopuolelle. Ap

Vierailija
11/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Paraneeko se ihan hyvin ilman? Kerran kaverilleni tuli myös huuleen haava ja lähettiin päivystykseen ja hän sai siihen tikit. Tämä haava ei ole niin turvonnut, ei varmaan sitten tarvitse. Ap

Vierailija
12/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene mokoman tähden kuormittamaan päivystystä. Näitä turhakkeita hoidetaan ihan liikaa muutenkin päivystyksissä, oikeasti sairaiden kustannuksella.

Vierailija
13/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kolauksesta on? Yli 2 h vanhoihin haavoihin ei tikkejä aleta ompelemaan.

Vierailija
14/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä selitä kirjoitti:

Eli suomeksi sanottuna sait ukoltas/muijaltas turpiis.

Ei, kompastuin vaan ja törmäsin kulmaan. Selvinpäin olen myös. Vähän väsynyt vaan. Ap

Vierailija
15/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko kolauksesta on? Yli 2 h vanhoihin haavoihin ei tikkejä aleta ompelemaan.

Eikö? Mistä alkaen? No joo, sentin mittaista nyt muutenkaan tuskin tikataan, sehän on suorastaan vain naarmu.

Vierailija
16/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene mokoman tähden kuormittamaan päivystystä. Näitä turhakkeita hoidetaan ihan liikaa muutenkin päivystyksissä, oikeasti sairaiden kustannuksella.

Äläpä sinä ala arvioimaan kenellä on oikeus mennä päivystykseen ja kenellä ei. Minä voin mennä vaikka poistattamaan tikun sormesta jos en sitä itse saa ja se tekee kipeää ja silloin se on minulle oikea sairaus.

Vierailija
17/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitais tuolla aikamääreellä aika moni haava jäädä ompelematta, ei millään pahalla :)

Toki haava pitäisi ommella mahdollisimman pian, ja pyritäänkin ompelemaan 6 h sisällä, mutta jos haava vaatii ompelua, kyllä vanhemmatkin haavat ommellaan, eihän niitä voi aukikaan jättää, vaatii vaan sitten vähän isommasti hommia.

Vierailija
18/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haava on millin verran auki, turvotus ei ole pahentunut. Jos liikuttaa suuta niin vähän tulee verta. Umpeutuukohan tuo yön aikana? En tiedä kuinka syvä haava on, ei ihan pintanaarmu kyllä ole kun verta tuli paita täyteen mutta se pahin vuoto loppui nopeasti. Ap

Vierailija
19/19 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä sinä ala arvioimaan kenellä on oikeus mennä päivystykseen ja kenellä ei. Minä voin mennä vaikka poistattamaan tikun sormesta jos en sitä itse saa ja se tekee kipeää ja silloin se on minulle oikea sairaus.

Ok. Näitä tikunpoistajia yms. lojuu täällä päivystyksessä, hidastamassa oikeasti sairaiden hoitoa. Minulle kaikki nyt ja heti potilaita.Saahan sitä vaatia vaikka mitä. Eri asia, saatko hoitoa.😂😂😂Kiireelliset hoidetaan ensin ja tikkusormet odottavat kiltisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan