Miksi jotain ihmistä kohtaan tuntee välillä lämpimiä tunteita ja välillä melkein vihaa?
Kommentit (16)
Mulla on poikaystävä, jonka kanssa rakkaus on tulista hyvässä ja pahassa. Tunne on juuri tuo kuvailemasi. Rakastamme toisiamme valtavasti.
Sekopäätouhua. Parempi etsiä tasapainoinen ihmissuhde, kuin sekoilua.
Intohimoinen rakkaussuhde, syvät tunteet toista kohtaan voi tehdä juuri tuota.
Onko tollanen nyt mistään kotoisin, että ensin leperrellään ja hetikohta ollaan toisia tappamassa. Kuulostaa ihan samalta meiningiltä kuin vanhemmillani pahimpaan alkoholismiaikaan.
oletko epävakaa persoona tai omaatko kaksisuuntaisen mielialahäiriön? niille tyypillistä tunteiden ääripäät joka ei psyykkisesti tasapainoiselle.
Mulla on tuollainen työkaveri. Omalla tavallaan herttainen mutta välillä todella rasittava.
Vierailija kirjoitti:
oletko epävakaa persoona tai omaatko kaksisuuntaisen mielialahäiriön? niille tyypillistä tunteiden ääripäät joka ei psyykkisesti tasapainoiselle.
Ei ole tuollaisia häiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on poikaystävä, jonka kanssa rakkaus on tulista hyvässä ja pahassa. Tunne on juuri tuo kuvailemasi. Rakastamme toisiamme valtavasti.
Minä pidän tuollaista jonkinlaisena häiriötilana.
Vierailija kirjoitti:
Onko tollanen nyt mistään kotoisin, että ensin leperrellään ja hetikohta ollaan toisia tappamassa. Kuulostaa ihan samalta meiningiltä kuin vanhemmillani pahimpaan alkoholismiaikaan.
Nyt tämä kirjoittaja sekoittaa tunteet ja teot.
On täysin normaalia, että esim. intohimoisessa rakkaussuhteessa hetkittäin vihaa ja hetkittäin rakastaa.
Vihan tunteita voi tulla esim. siitä, että odottaa (tiedostamattaan) kumppanilta paljon eikä hän joka suhteessa ole odotusten mukainen, mistä seuraa pettymys.
Tunteita siis on ja menee ja tulee. Ei se tarkoita sitä, että käytös seilaa lepertelystä tappamiseen. Toki tällaistakin voi olla, mutta siinä on joku hämminkin sitten, esim. juurikin alkoholismi tai käytöksen säätelyn häiriö.
Syvä rakkaus aiheuttaa tuollaista. Tunteet ovat voimakkaimmat. Tietysti voi itse myös pelästyä.
Olet hämmentynyt, et tiedä mitä tunnet?