Menee hermo miehen loukkaantumisiin
Mieheni on viime aikoina alkanut loukkaantua verisesti siitä, jos esim. pahoitan mieleni jostain hänen sanomisestaan ja sanon, että se oli ikävästi sanottu. Saattaa pitää viikonkin mykkäkoulua eikä anna koskea itseensä, jos olen kehdannut pahoittaa mieleni jostain hänen tekemisistään. Tuntuu, että hän syyllistää minua siitä, että loukkaannun ikävistä sanoista/teoista. Minusta tuo on väärin ja lapsellista, ihan naurettavaa uhriutumista, mutta jos yritän siitä riidan jälkeen miehelle mainita, loukkaantuu uudestaan tuolla tavalla. Keinoja tästä selviämiseen/miehen käytöksen muuttamiseen? Tälläkin hetkellä tosi paha olla, kun mies taas mököttää siitä, että pelästyin hänen tiuskaisuaan.
Kommentit (12)
Jep, kääntää omat tekemisensä sinun viaksesi. Helmi.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva riidan haastaminen ja mökötys ovat lopunalkua parisuhteelle. Lopettakaa lapsellisuudet jos haluatte olla yhdessä.
Mies on ollut tuollainen ihan suhteen alusta asti (monta vuotta jo oltu yhdessä). Omassa käytöksessäni en nää mitään lapsellista tässä asiassa, en loukkaannu mistään pikkujutuista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva riidan haastaminen ja mökötys ovat lopunalkua parisuhteelle. Lopettakaa lapsellisuudet jos haluatte olla yhdessä.
Mies on ollut tuollainen ihan suhteen alusta asti (monta vuotta jo oltu yhdessä). Omassa käytöksessäni en nää mitään lapsellista tässä asiassa, en loukkaannu mistään pikkujutuista.
ap
Aha. Miksi ajattelet, että mies muuttuisi nyt kun on aina ollutkin tuollainen? Eli kyllä, sinä olet lapsellinen kun olet tuollaisessa suhteessa jo monta vuotta ja yhtäkkiä miehen pitäisi muuttua kuin taikaiskusta.
Jos mies vittuilee, sä pahastut ja hän siitä loukkaantuu, ja sä pahastut kun hän loukkaantuu.. ööö..
Sano että parisuhteessa ollaan sellaisen kanssa josta tykkää ja jos on valittamista niin ne voi sanoa rakentavasti.
Jotkut miehet on kuittailijoita. Heistä se on huumoria, jos sanoo että näytät tänään ihan harakalta. Tai jos syö jotain hyvää niin mies voi sanoa että etkö keksinyt muuta keinoa lihottaa itseäsi hohhohhoo...
Voit tietysti kuitata takaisin. Mun kokemus on että ne ei siitä muutu.
Manipulointia. Jos oikeasti haluaisi asioita selvittää niin keskutelisi niistä ja kertoisi, missä vika. Onhan tuo törkeää ja lapsellista.
Manipuloi takaisin äläkä välitä. Jos mies alkaa mököttämään niin ole niinkuin et huomaisikaan. Juttele miehelle arjen asioista, kuten mitä ruuaksi. Harrasta paljon ja järjestä omia menoja, mutta älä informoi niistä miestä.
Jos teillä on lapsia niin ero on oikeastaan ainoa vaihtoehto. Tuollaisessa manipuloinnin ympäristössä ei kasva kukaan normaaliksi. Ei ole kiva juosta aikuisikää terapiassa, koska ahdistaa - tiedän kokemuksesta.
Haluatko ylipäätään jatkaa tuon miehen kanssa? Tuommoinen on henkisesti tosi stressaavaa. Seuraavan kerran kun hän mököttää, niin älä kiinnitä mökötykseen mitään huomiota. Toimit ja elät normaalisti. Joko hän lopettaa mökötyksen kun ei saa toivottua huomiota sillä tai sitten tilanne pahenee. Silloin kannattaisi miettiä haluatko elää elämää, jossa aikuinen mies käyttäytyy kuin uhmaikäinen kakara. Minun ex oli tuollainen ja oli suuri helpotus henkisesti kun suhde ja siihen liittyvä miehen mökötys
loppui.
Kokeile uutta taktiikkaa. Jos mies möläyttää jotain ilkeää, älä sano mitään. Mutta sen jälkeen käyttäydy niin, ettet naura tai hymyile, välttelet miestä ja puhut vaan pakolliset asiat. Ja aina kun mies kysyy "mikä on?", vastaat että ei mikään.
Tätä kun teet joka kerta kun mies tiuskii, niin lopulta ymmärtää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sun ois pitänyt laittaa tuolle käytökselle stoppi jo heti suhteen alusta. Itse en seukkais moisen mimosan kanssa, kamalan kuluttavaa henkisesti moinen kananmunankuorilla kävely ja toisen reaktioiden ennakointi.
En tiedä kauanko olette olleet yhdessä, mutta jos olet vielä järjissäsi, juokse.
Minusta 17 tuollaisen kanssa on jo tehnyt mt-tapauksen. Kenenkään pää ei kestä tuollaista jatkuvan stressin kanssa elämistä, kun ei uskalla sanoa mitään tai lopulta edes huokaista syvään omassa kodissaan väärässä paikassa.
Sehän on ihan perustaktiikka henkisesti väkivaltaisilla, että ei anneta toisen vastustaa tai suuttua tai loukkaantua tai pahastua loukkauksista. Sitenhän.juuri alistetaan. A haukkuu toisen B toinen loukkaantuu ja kertoo sen C suuttuu suoraan tai epäsuoraan kuten mököttää, jotta saa nujerrettua vastarinnan. Lopputulos, että pystyy haukkumaan ja alistamaan toista tätsin vapaasti ilman mitään vastarintaa ja vielä saa laitettua syynkin kaikesta sen uhrin niskoille.
Ei parisuhteesta, mutta töissä eräs nainen viljeli jatkuvasti mieltäni pahoittavia loukkauksia mukahuumorina ja syyllisti sitten minua siitä kun olen niin tiukkapipo. Mutta kovin oltiin sitten itse loukkaantunutta kun heitin samanlaista läppää takaisin ja taas syyllistettiin minua kun miten pystyn sanoa jotain sellaista. Kaikenkaikkiaan aivan helvetin rasittavia ihmisiä tuollaiset, kyllä pitäisi näkyä varoitusmerkit jo kauan ennen suhteiluja että tietää olla sekaantumatta.