Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliset suhteet työpaikalla

Vierailija
02.12.2017 |

Olen tosi väsynyt työpaikan ilmapiiriin ja kuppikuntiin. Ei ole oikein oman ikäistä seuraa, lähes kaikki työkaverit on 50-60 v naisia, itse olen kolmekymppinen.
Olen yrittänyt jutustella osan kanssa, mutta tuntuu että vastaanotto on aika nihkeä. Ymmärrän että ollaan eri elämäntilanteissa, mutta itseä ei haittaisi ollenkaan jutella eri ikäisten ihmisten kanssa. En ole yrittänyt mitään liian henkilökohtaista jutella, ihan yleisiä asioita silloin tällöin, en tuputa omia mielipiteitäni mitenkään voimakkaasti, en ole ilkeä v*ttuilija tms. enkä ole koko ajan tunkemassa jonkun juttusille.

Tuntuu, että jotkut jotenkin pelkäisi, että yritän tunkea liiaksi heidän elämäänsä. Jos kysyn jotain niin töksäytetään vaan joku lyhyt vastaus nopeasti, muiden kanssa kyllä jäädään juttelemaan pidemmäksikin aikaa. Joskus on jopa sanottu melko suoraan, ettei tarvitse tulla siihen, ei näillä sanoilla, mutta idea on tuo kuitenkin.
Välillä tuntuu siltä, että jos ei puhu kenellekään mitään, niin ajatellaan, että pidän itseäni jotenkin muiden yläpuolella ja jos juttelee, niin ajatellaan, että mitä tuokin tuohon tunkee, eikö se nyt tajua pysyä kauempana.
Miten te luovitte työpaikan suhteissa? Oletteko tylyjä työkavereitanne kohtaan? Jos niin miksi?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme