Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junassa näin miehen vieressäni yrittäen tutustua naiseen, naisen vastaus/pakit todella törkeät :(

Vierailija
01.12.2017 |

Mies kysyi ystävällisesti tyyliin "mistäs päin sitä matkustetaan ?" Nainen ei edes katsonut mieheen päin vaan sanoi "hei etkö yhtään näe että sinun ei kannata vaivautua. Kaljupäät eivät ole tyyppiäni". Siis eihän kukaan voinut olla satavarma ylipäätään että mies yritti häntä iskeä (vaikka tietenkin todennäköistä) mies ei vaikuttanut edes olevan humalassa. Pisti taas miettimään niin tarvitseeko tuota naisten "seksuaalista yksityisyyttä" viedä siihen äärisuuntaan mihin ollaan menossa tällä hetkellä. Tuokin mies olisi saanut näin pahan mielen lisäksi varmaan sakotkin tulevaisuuden Suomessa 2025. Eli lähinnä ulkonäkösi miehenä näköjään määrittää koetaanko sinut ahdistelevaksi tai miten sinua kohdellaan yrittäessäsi tutustua nykyajan naisiin tulevaisuudessa. Jäi huono olo jokatapauksessa miehen puolesta kiusallisesta tilanteesta.

Kommentit (284)

Vierailija
101/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä nainen! Ei mitään käytöstapoja! Jos siis toinen vain kysyi tuon ihan asiallisen smalltalk kysymyksen eikä millään tavalla antanut ymmärtää muuta? Ämmä kuvitteli olevansa joku Jumalan lahja miehille. Noloa! Toinen vaan ystävällisesti yritti viritellä juttelua matkan ratoksi. Vaikka olisikin ollut kiinnostunut tutustumaan läheisemmin niin mitä sitten? Ei kukaan koskaan päätyisi kenenkään kanssa yhteen jos pitäisi olla satavarma toisen kiinnostuksesta ennen kuin saa tehdä aloitteen. Eikä tuollaisesta keskustelun avauksesta todellakaan voi päätellä yhtään mitään!

Eli naisten on aina ja joka tilanteessa oltava kohtelias kaikille vieraille ihmisille ja jaksettava jutella vaikka olis oma äiti juuri kuollut ja galuaisi olla vaan rauhassa. Ei ihmisiä, edes naisia, kiinnosta aina olla tyhjää jauhamassa. Antakaa ihmisten olla rauhassa, jos ne haluaa olla rauhassa. Tämä aloitus on sitäpäitsi selvä PROVO, jolla saadaan taas kansa haukkumaan naisia ja niiden (keksittyjä) sanomisia miesraukoille.

Vierailija
102/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollainen kysymys pitkänmatkan junassa ole mitään iskemisyritys. Ihan tavallinen small talk -aihe, jossa ei oo tod näk mitään muuta yritystä kuin kuluttaa aikaa jutellen kanssaihmisten kanssa. Ihan törkee olettamus ko naiselta. 

Samaa mieltä. Ja varsinkin koska tapahtunut junan ahtaassa ravintolavaunussa kun alussa kerrottiin, että tämä repliikin kuullut tyyppi oli istunut samassa pöydässä syömässä. 

En usko että ketään on yritetty pokaa ja varmaan kysymys oli tarkoitettu kaikille pöydässä istuville. 

Kyllä on herkkanahkaiseksi mennyt meininki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä on outoa istua pitkät matkat vierekkäin/lähekkäin eikä puhua putkahtaa mitään.

Mistäpäin sitä ollaan tulossa -kysymys on kansanomainen, normaali keskustelun avaus, jos ei halua vain tuijottaa yhteen suuntaan tai nukkua.

On aika omahyväistä kuvitella, että vieruskaveri olisi yhtään enempää ollut kiinnostunut vieressään istujasta. Miksei voinut vastata siten kuin puhutaan yleensäkin ihmiselle.

Livekala-tyypit (lähentelevät) ovat paljon pahempia kuin ihan harmittomat juttelemaan pyrkivät.

Todennäköisesti tässä tapauksessa neito tunsi jonkinasteisesta ylemmyyden tunnetta.

Kasvu kesken.

Yleensä kyllä ainakin multa kysytään minne olen menossa. Jos tähän erehtyy vastaamaan ,ei jutusta tule loppua. Onko se nyt niin vaikea ymmärtää ettei kaikista ventovieraiden kanssa keskustelu ole mukavaa ajankulua. Miksi esim. Ketjun ap ei ryhtynyt kertomaan matkasuunnitelmiaan yksityiskohtaisesti, jos aloitus kerta oli yleiseksi tarkoitettu.

Vierailija
104/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisilla ole mitään velvollisuutta toimia tuntemattomien miesten matkaviihteenä tai vastata keslusteluun jos ei huvita. En mä halua että mua lähestytään junassa tai missään muussakaan kulkuvälineessä, kun haluan rauhassa päästä paikasta a paikkaan b. Varsinkin kun sä et sieltä junasta pääse pakoon, jos mies osoittautuu ahdistelijaksi. Mikä tarve miehillä on ylipäänsä alkaa lässyttää tuntemattomille jossain kulkuneuvossa? Tehkää se sosiaalisesti hyväksyttävissä paikoissa kuten esim. baarissa jos on pakko tulla puhumaan.

Mä kieltäydyn yleensä jutteluseurasta kohteliaasti, mutta 90% tapauksissa mies ei kunnioita mun toivetta olla rauhassa. Opetelkaa siis ensin ymmärtämään mitä ei tarkoittaa, ihmetelkää sitten miksi jotkut naiset suhtautuu lähentymisyrityksiin tylysti

Vierailija
105/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen vastauksesta päätellen mies oli yrittänyt tunkea seuraan jo useamman kerran. Tais seurata naista sinne ravintolavaunuunkin. Lopulta naisen oli pakko olla tyly ja tehdä selväksi, että miehellä ei ole mahdollisuuksia. Kukaan ei sano tuolla tavalla kellekään, jollei toinen osapuoli ole jo useamman kerran yrittänyt iskeä. Ap ei vaan nähnyt kuin viimeisimmän episodin ja teki siitä johtopäätöksensä. Ja pieleen meni.

Lähdetään nyt siitä oletuksesta että tuo oli ensimmäinen yritys mieheltä. Silti naisen toimintaa puolustellaan. Onhan kaikilla huonoja päiviä ja hetkiä muttei tuo silti ole sopivaa käytöstä naiselta.

Joo se että on nainen ei ole mikään syy kohdella muita huonosti

Vierailija
106/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisilla ole mitään velvollisuutta toimia tuntemattomien miesten matkaviihteenä tai vastata keslusteluun jos ei huvita. En mä halua että mua lähestytään junassa tai missään muussakaan kulkuvälineessä, kun haluan rauhassa päästä paikasta a paikkaan b. Varsinkin kun sä et sieltä junasta pääse pakoon, jos mies osoittautuu ahdistelijaksi. Mikä tarve miehillä on ylipäänsä alkaa lässyttää tuntemattomille jossain kulkuneuvossa? Tehkää se sosiaalisesti hyväksyttävissä paikoissa kuten esim. baarissa jos on pakko tulla puhumaan.

Mä kieltäydyn yleensä jutteluseurasta kohteliaasti, mutta 90% tapauksissa mies ei kunnioita mun toivetta olla rauhassa. Opetelkaa siis ensin ymmärtämään mitä ei tarkoittaa, ihmetelkää sitten miksi jotkut naiset suhtautuu lähentymisyrityksiin tylysti

Ja toisaalla sitten valitetaan naisten palstoilla miksi miehet eivät ole enää niin aloitteellisia kun ennen...

Vierailija
107/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen ulkonäkö pelottaa naisia. On 195cm pitkä, roteva, ja näyttää jihadistilta, vaikka on ihan suomalaista alkuperää. Ei voi muuta todeta kuin että sitten pitää pelätä vain.

Vierailija
108/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta tätäkin trollia muistellaan palstalla faktana naisten miesvihasta.

Vierailija
109/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalla sitten valitetaan naisten palstoilla miksi miehet eivät ole enää niin aloitteellisia kun ennen...

Tämä! Ensin valitetaan siitä, kun suomalainen mies ei uskalla lähestyä naista kuin baarissa kahden promillen kännissä. Sitten kun menee lähestymään selvinpäin arkipäivän tilanteessa niin seuraus on tuo. Ei voi voittaa

Vierailija
110/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa ei ole muilla oikeutta tutustua naisiin kun komeilla/rikkailla miehillä

Vierailija
111/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ensin valitetaan siitä, kun suomalainen mies ei uskalla lähestyä naista kuin baarissa kahden promillen kännissä. Sitten kun menee lähestymään selvinpäin arkipäivän tilanteessa niin seuraus on tuo. Ei voi voittaa

Ottaen huomioon että lähitulevaisuudessa tulet saamaan jo tuon lisäksi syytteen jos lähestyt naista selvinpäin ja et ole komea naisen mielestä

Vierailija
112/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehno ulin provo.

Vierailija
113/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä totuus nyt vaan on se, että jos aloitat Suomessa keskustelun tuntemattoman ihmisen kanssa kadulla tai julkisessa kulkuvälineessä, leimaannut välittömästi oudoksi. Toisekseen, en mä ole esim. pitkän työpäivän jälkeen bussissa istuessani asennoitunut siihen, että jaksan kuunnella jonkun random-miehen jutusteluja, mutta baariin lähtiessä taas olen varautunut siihen, että todennäköisesti tulen juttelemaan uusille ihmisille ja osaan asennoitua tähän jo valmiiksi. Ja p.s ei siellä baarissa ole pakko olla kahden promillen kännissä.

Vierailija
114/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa ei ole muilla oikeutta tutustua naisiin kun komeilla/rikkailla miehillä

Voi v***tu tätä ulinaa. Mutta sopii minulle, että sovitaan noin. Te rumat palstamiehet voitte siis ihan suosiolla siirtää mielenkiintonne ihan muihin asioihin ja jättää meidät naiset rauhaan. Itse te tuota toisillenne vakuuttelette, joten toimikaa sitten samoin, sopii meille naisille.

Vierailija
115/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tämä menee. Komea mies olisi saanut juttuseuraa, mutta kun ei ollut kerran sitä vastaanottajan mielestä niin sitten sylkästään sanat suoraan kasvoille.

Odotinkin, koska päästään tähän komeat/tavikset vääntöön. Jos haluan matkustaa rauhassa, niin en halua keskustella vieraiden kanssa näyttipä he miltä hyvänsä. Mutta sitähän ei miehet usko millään.

Vierailija
116/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen vastauksesta päätellen mies oli yrittänyt tunkea seuraan jo useamman kerran. Tais seurata naista sinne ravintolavaunuunkin. Lopulta naisen oli pakko olla tyly ja tehdä selväksi, että miehellä ei ole mahdollisuuksia. Kukaan ei sano tuolla tavalla kellekään, jollei toinen osapuoli ole jo useamman kerran yrittänyt iskeä. Ap ei vaan nähnyt kuin viimeisimmän episodin ja teki siitä johtopäätöksensä. Ja pieleen meni.

Lähdetään nyt siitä oletuksesta että tuo oli ensimmäinen yritys mieheltä. Silti naisen toimintaa puolustellaan. Onhan kaikilla huonoja päiviä ja hetkiä muttei tuo silti ole sopivaa käytöstä naiselta.

Joo se että on nainen ei ole mikään syy kohdella muita huonosti

Mikäs pakko oli mennä kerjäämään verta nenästään. Kun jokainen vaan pitää suunsa tukossa ja keskittyy omiin asioihinsa, ei altistu muiden huonolle käytökselle. Mikä pakottaa häiritsemään toisten yksityisyyttä. Kohteliaampi vastaus olisi vaan aiheuttanut lisää jankkausta tään kaljupään taholta.

Vierailija
117/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa naisen reaktio oli tyly ja jopa saattaisi provosoida jotakin ahdistelemaan taipuvaista jatkamaan /kostamaan tylyt pakit. Itse mieluummin sanoisin jotain neutraalia ja ignooraisin tämän jälkeen/siirtyisin pois.

Vierailija
118/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä totuus nyt vaan on se, että jos aloitat Suomessa keskustelun tuntemattoman ihmisen kanssa kadulla tai julkisessa kulkuvälineessä, leimaannut välittömästi oudoksi. Toisekseen, en mä ole esim. pitkän työpäivän jälkeen bussissa istuessani asennoitunut siihen, että jaksan kuunnella jonkun random-miehen jutusteluja, mutta baariin lähtiessä taas olen varautunut siihen, että todennäköisesti tulen juttelemaan uusille ihmisille ja osaan asennoitua tähän jo valmiiksi. Ja p.s ei siellä baarissa ole pakko olla kahden promillen kännissä.

Miksi sitten ulkomaisten miesten paremmuutta perustellaan sillä, että he uskaltavat tulla juttelemaan arkipäivän tilanteissa? Senhän pitäisi olla viestisi perusteella negatiivinen tekijä

Vierailija
119/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ulkomaisten miesten paremmuutta perustellaan sillä, että he uskaltavat tulla juttelemaan arkipäivän tilanteissa? Senhän pitäisi olla viestisi perusteella negatiivinen tekijä

Kyllä mua ainakin ärsyttää ihan yhtä paljon, oli se junassa oleva tuntematon juttelija suomalainen tai ulkomaalainen. Toki esim. briteissä asuessani arvostin brittimiesten parempia small talk-taitoja, mutta eivät nämäkään miehet ängenneet missään junassa mulle äkkiseltään höpisemään, vaan keskustelut tapahtuivat jälleen baarissa/pubissa tai jos meidät oli esitelty yhteisten tuttavien kautta. 

120/284 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle kyllä ulkomailla ole bussissa tai junassa tulleet miehet puhumaan???

Ja jos ois niin yksin ulkomailla oisin kyllä vaihtanut paikkaa!

Mutta ulkomailla naisia kunnioitetaan enemmän kuin suomessa.

Ulkomaat tässä aika kärjistetysti, mutta Espanjassa, Intiassa, Italiassa, Saksassa, Ruotsissa ja Venäjällä ei. Suomessa aika usein joku junde tulee metrossa jotain selittään.

Ei kyllä ole mullekaan tulleet tuntemattomat juttelemaan ulkomailla (Ruotsi, Saksa, Italia, Hollanti, Tsekki) juttelemaan muuten kuin avoimilla iskuyrityksillä. Ihmiset joiden olen nähnyt juttelevan noissa maissa toisilleen ovat ilmiselvästi tunteneet toisensa.

Onko lie sitten niin että kun humalaiselle suomimiehelle Thaimaassa katunainen on vastannut, niin naisia on ulkomailla helpompi lähestyä? 

Tavallinen ulkomaalainen nainen ei varmasti ala suomijuntin kanssa niitä näitä juttelemaan.

Tarkoitatko juntilla ruotsia osaamatonta suomalaista? Vaikka olen hukannut ruotsin taitoni koska en ole sitä tarvinnut tästä ei ole ollut mitään haittaa missään. Ulkomailla on paljon helpompi jutella miesten ja naisten kanssa, englannilla pärjää hyvin nykyään, nuoret opiskelevat sitä kaikkialla. Vanhemmat ihmiset ilahtuvat kun huomaavat että olen opiskellut maan virallisen kielen, ruotsin taidostani eivät ole kyselleet eivätkä pidä minua junttina vaikka en sitä osakkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän