Junassa näin miehen vieressäni yrittäen tutustua naiseen, naisen vastaus/pakit todella törkeät :(
Mies kysyi ystävällisesti tyyliin "mistäs päin sitä matkustetaan ?" Nainen ei edes katsonut mieheen päin vaan sanoi "hei etkö yhtään näe että sinun ei kannata vaivautua. Kaljupäät eivät ole tyyppiäni". Siis eihän kukaan voinut olla satavarma ylipäätään että mies yritti häntä iskeä (vaikka tietenkin todennäköistä) mies ei vaikuttanut edes olevan humalassa. Pisti taas miettimään niin tarvitseeko tuota naisten "seksuaalista yksityisyyttä" viedä siihen äärisuuntaan mihin ollaan menossa tällä hetkellä. Tuokin mies olisi saanut näin pahan mielen lisäksi varmaan sakotkin tulevaisuuden Suomessa 2025. Eli lähinnä ulkonäkösi miehenä näköjään määrittää koetaanko sinut ahdistelevaksi tai miten sinua kohdellaan yrittäessäsi tutustua nykyajan naisiin tulevaisuudessa. Jäi huono olo jokatapauksessa miehen puolesta kiusallisesta tilanteesta.
Kommentit (284)
Viesti oli tyly mutta todennäköisesti myös meni perille. Häirintää se ei mielestäni ole koska mies teki aloitteen tutustumiseen. Siihen kuuluu varautua että pakit keskusteluyrityksissä voi olla hyvinkin tyly. Häirintää tuo olisi ollut jos nainen huikkaisi ohimenevälle miehelle täysin yllättäen "yäk mikä kaljupää" samoin kuin sekin "onpa tolla söpö kalju".
Vierailija kirjoitti:
Viesti oli tyly mutta todennäköisesti myös meni perille. Häirintää se ei mielestäni ole koska mies teki aloitteen tutustumiseen. Siihen kuuluu varautua että pakit keskusteluyrityksissä voi olla hyvinkin tyly. Häirintää tuo olisi ollut jos nainen huikkaisi ohimenevälle miehelle täysin yllättäen "yäk mikä kaljupää" samoin kuin sekin "onpa tolla söpö kalju".
Ei todellakaan ole sopivaa olla noin tyly! Mitä helvettiä sä selität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kyllä yhtään. Eikö ihmisten kanssa voi jutellakaan enää?
Jos hän olisi halunnut jutella ihmisen kanssa, mies olisi jutellut samassa pöydässä istuvan Ap:n kanssa eikä udellut viereisten pöytien matkustajien matkasuunnitelmia.
Mitä sitten vaikka mies olisi ollut iskumielessä? Nainen oli tuossa se törkeä ja ylimielinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole sopivaa olla noin tyly! Mitä helvettiä sä selität?
Mitä helvettiä sinä jostakin sopivuudesta selität. Olenko minä väittänyt jotakin viestin sopivuudesta. Häirinnästä minä puhuin eikä kaikki mikä ei ole häirintää tarkoita että se olisi sopivaa. Viestisi on ei ole mielestäni häirintää, mutta en nyt sanoisi sitä sopivaksi maan tavaksi keskustella asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mies kysyi ystävällisesti tyyliin "mistäs päin sitä matkustetaan ?" Nainen ei edes katsonut mieheen päin vaan sanoi "hei etkö yhtään näe että sinun ei kannata vaivautua. Kaljupäät eivät ole tyyppiäni". Siis eihän kukaan voinut olla satavarma ylipäätään että mies yritti häntä iskeä (vaikka tietenkin todennäköistä) mies ei vaikuttanut edes olevan humalassa. Pisti taas miettimään niin tarvitseeko tuota naisten "seksuaalista yksityisyyttä" viedä siihen äärisuuntaan mihin ollaan menossa tällä hetkellä. Tuokin mies olisi saanut näin pahan mielen lisäksi varmaan sakotkin tulevaisuuden Suomessa 2025. Eli lähinnä ulkonäkösi miehenä näköjään määrittää koetaanko sinut ahdistelevaksi tai miten sinua kohdellaan yrittäessäsi tutustua nykyajan naisiin tulevaisuudessa. Jäi huono olo jokatapauksessa miehen puolesta kiusallisesta tilanteesta.
Kasvata hiukset tai hanki peruukki.
Ei tarvitse odottaa edes vuotta 2025 että mies voi vetää naisen oikeuteen herjaamisesta. Olisi mies edes sanonut takaisin että luulitko läski että yritin iskeä. Kun kerran ulkonäköä saa tuosta vaan haukkua.
Joo kyllä sen kaljuksi tultaessa huomaa että ihmisten, erityisesti naisten suhtautuminen sinuun muuttuu aika paljon. Ihme kun aina valitetaan että nimenomaan vain naisten ulkonäkö vaikuttaa heidän sosiaaliseen arvoonsa mutta yhtälaillahan se on myös miehillä keskeistä. Ei meillä kaljupäillä tunnu olevan oikeuttakaan puhua kenellekkään ainakaan tuntemattomalle naiselle
V*ttu miten vainoharhaista porukkaa täällä oikein näyttää olevan jos ollaan huolissaan kysymyksestä "mistäs päin sitä matkustetaan". Jos ei ole skitsofreenikko niin tajuaa kyllä että vastaus ei ole varmasti oma kotiosoite. Herätkää oikeesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tärkeä pointti, että oliko miehen oma paikka siinä vai istuutuiko siihen. Jos jälkimmäinen, niin naisen vastaus on ihan ymmärrettävä.
Ja ihan noin yleisesti tuo muoto 'mistäs sitä matkustetaan' on jotenkin alentava. Vähän kuin vanhuksille leperrellään 'kuinkas me voidaan'. Olisi vain kysynyt mistä hyppäsit junaan, jos niin kiinnosti.
Oikeasti oletko sitä mietä että toiselle ei saa puhua, mikäli itse tulee myöhemmin pöytään? Ja vielä tuo nipottaminen sanamuodoista.
Minun puolestani saat loukkaantua ihan rauhassa. Keskustelen vieraiden ihmisten kanssa myös tulevaisuudessa ja tuomitsen sinut ajatuksissani sivistymättömäksi, itsensä turhaan jalustalle nostaneeksi mikäli vastauksesi on vastaavalla linjalla ensimmäisessä viestissä.
Matkustatko usein junalla? Jos matkustat, ymmärrät, että siellä on usein tilanahtautta ja omat lakinsa. Junassa ei istuuduta noin vain kenen tahansa viereen ja aloiteta yksipuolista keskustelua.
Olen itsekin sitä mieltä, että metoo on mennyt paikoitellen liiallisuuksiin, mutta junan matkustamo ei ole saalistamiselle oikea paikka, ehkä lukuunottamatta viikonloppuiltojen ravintolavaunua sopivissa rajoissa.
Matkustan erittäin paljon junalla ja matkustamisen hienous on juuri tuo avoin kulttuuri keskustelulle. Kuka tässä on puhunut saalistamista? Ei junassa ihmiset yritä toisiaan iskeä, mutta monet tykkäävät keskustella aikansakuluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen tulkitsee small talkin iskuyritykseksi?
En asu Suomessa ja on normaalia, että ihmiset puhuvat muille. Hyvin hyvin harvoin ketään halutaan pokailla. Tottakai vastaan ja juttelen. Lisäksi jos joku nyt yrittää niin voi torjua asiallisesti. Kaikki törkeydet kertovat kyllä ongelmista naisen pääkopassa.
Suomalainen tulkitsee small talkin iskuyritykseksi, koska Suomessa ei harrasteta small talkia. Se on lähes aina iskuyritys. Hullut ja ulkomaalaiset juttelee muille ilman syytä, varsinkin jossain suljetussa paikassa kuten junassa, jossa muutenkin ahdistaa.
Ja suomalainen tietää, että typeryksille ja osalle ulkomaalaisia ei kannata olla edes perusystävällinen: ne tulkitsevat sen suunnilleen seurusteluksi. Siksi kannattaa heti aluksi tehdä selväksi, että ei kiitos.
Joskus nuorempana juttelin typeryyksissäni vieruskaverin (tavallisenoloinen suomaainen noin 30v mies, minä olin ehkä 23v eli aikuinen) kanssa ja kun jäin junasta pois, hän lähtikin seuraamaan selittäen, että tulee luokseni yöksi, koska olen niin ihana. Onneksi isä oli asemalla vastassa ja pääsin eroon tyypistä. Mietin monta kertaa jälkeenpäin,mitä ihmettä tein väärin, kun mies tulkitsi puheeni ihastumiseksi.
Menehän provoilija opiskelemaan suomen kieltä, otsikostasi ei saa mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tärkeä pointti, että oliko miehen oma paikka siinä vai istuutuiko siihen. Jos jälkimmäinen, niin naisen vastaus on ihan ymmärrettävä.
Ja ihan noin yleisesti tuo muoto 'mistäs sitä matkustetaan' on jotenkin alentava. Vähän kuin vanhuksille leperrellään 'kuinkas me voidaan'. Olisi vain kysynyt mistä hyppäsit junaan, jos niin kiinnosti.
Oikeasti oletko sitä mietä että toiselle ei saa puhua, mikäli itse tulee myöhemmin pöytään? Ja vielä tuo nipottaminen sanamuodoista.
Minun puolestani saat loukkaantua ihan rauhassa. Keskustelen vieraiden ihmisten kanssa myös tulevaisuudessa ja tuomitsen sinut ajatuksissani sivistymättömäksi, itsensä turhaan jalustalle nostaneeksi mikäli vastauksesi on vastaavalla linjalla ensimmäisessä viestissä.
Matkustatko usein junalla? Jos matkustat, ymmärrät, että siellä on usein tilanahtautta ja omat lakinsa. Junassa ei istuuduta noin vain kenen tahansa viereen ja aloiteta yksipuolista keskustelua.
Olen itsekin sitä mieltä, että metoo on mennyt paikoitellen liiallisuuksiin, mutta junan matkustamo ei ole saalistamiselle oikea paikka, ehkä lukuunottamatta viikonloppuiltojen ravintolavaunua sopivissa rajoissa.
Matkustan erittäin paljon junalla ja matkustamisen hienous on juuri tuo avoin kulttuuri keskustelulle. Kuka tässä on puhunut saalistamista? Ei junassa ihmiset yritä toisiaan iskeä, mutta monet tykkäävät keskustella aikansakuluksi.
Aargh, tällaisia on juuri sellaiset ihmiset, jotks tavallisesti kulkevat joka paikkaan omalla autollaan ja joille junalla tms. kulkeminen on Eksoottinen Kokemus. Kuvitellaan että julkisessa liikenteessä on meno kuin 60-luvun elokuvassa missä rollikassa turistiin rempseästi maitokaupan likalle. Tällaiset elintqsoturistit ovat raivostuttavia niiden mielestä, jotka kulkevat julkisella liikenteellä pakon sanelemana joka ikinen päivä, ja innostuvat tällaisista SEURAMIEHISTÄ yhtä paljon kuin autoa ajaessa innostuisit siitä, että punaisissa valoissa joku yhtäkkiä avaa repsikan oven ja rupeaa jutustelemaan kanssasi.
Tosi kiusallista käytöstä siltä mieheltä. Mitä se muka hänelle kuului että mistä se nainen nousi kyytiin?
On oikeasti ärsyttävää jos tuntematon henkilö alkaa selittää jotain kun olet junassa, bussissa tms. Miksi ei voi vain antaa ihmisten olla rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä sen kaljuksi tultaessa huomaa että ihmisten, erityisesti naisten suhtautuminen sinuun muuttuu aika paljon. Ihme kun aina valitetaan että nimenomaan vain naisten ulkonäkö vaikuttaa heidän sosiaaliseen arvoonsa mutta yhtälaillahan se on myös miehillä keskeistä. Ei meillä kaljupäillä tunnu olevan oikeuttakaan puhua kenellekkään ainakaan tuntemattomalle naiselle
Joo saman olen mä kans huomannut että kun hiukset lähti muuttui asiakaspalvelun tapakin, erityisesti naisten ,radikaalisti-siihen huonompaan suuntaan
Oppipahan mies olemaan lähestymättä naisia missään mielessä. Tai sitten ei, jos on näitä sinnikkäitä normi-idiootteja jotka jatkaa seksuaalisen ylivallan suomista naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ystävällistä siinä on, että udellaan toisen matkasuunnitelmat? Minä en kertoisi koskaan kenellekään vieraalle mistä tulen tai mihin menen yhden kysymyksen jälkeen. En edes lapsille.Humalaisille tosin saattaisin valehdella jotain, ettei suutu. Ja jostain viereisestä pöydästä alkava kysely epäilyttäisi vielä enemmän. Itsestäni tuossa oli kyse enemmän tunkeilusta kun seksuaalisesta häiritsemisestä. Tosin en ollut näkemässä tai kokemassa.
Jo on aspergermäistä.
Tuskin kyselijä sinänsä on yhtään kiinnostunut mistään matkan alku- tai loppupäästä. Kunhan aloittaakseen jutustelun heittää tuollaisen kysymyksen siinä toivossa, että löytyy höpöttelyseuraa.
Vainoharhaista tuollainen : en vastaisi lapsellekaan. Kun näkee "epäilyttävyyttä" lapsissakin, niin jotain pahasti pielessä pääkopassa.
Maailmassa on miljoonia asioita mistä puhua, joten miksi juuri minun juttuni ja matkasuunnitelmieni pitäisi kiinnostaa jotain ventovierasta? Joten jos joku kysyy sitä niin tottakai eka mitä ajattelen on, miksi toista kiinnostaa asia.
Voihan sen keskustelun aloittaa kertomalla kuinka ITSE on noussut junaan Pasilassa ja on menossa Tampereelle katsomaan Tapparaa. Tai junien matkustusmukavuudesta tai kuinka ikkunat ovat likaiset tai kuinka et meinannut saada pieniin säilytyslokereihin laukkujasi tai kuinka junan ilmastointi aiheuttaa yskää sinulle jne. Small talkia ei todellakaan kuulu aloittaa henkilökohtaisilla kysymyksillä koskaan. Ei koskaaan. Paitsi saako toisen viereen istua.
Minun pääkopassani ei ole mitään vikaa, koska olen ymmärtänyt jo ajat sitten kuinka omia menoja ei liiemmin ventovieraille kuulu selitellä. Eikä työpaikkoja, eikä raha-asioita, eikä muutakaan yksityistä. Niiden kysyminen on moukkamaista ventovieraiden sunnalta ja varsinkin kun se tehdää viereisiltä pöydiltä ja sen kuuluisi lastenkin oppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aargh, tällaisia on juuri sellaiset ihmiset, jotks tavallisesti kulkevat joka paikkaan omalla autollaan ja joille junalla tms. kulkeminen on Eksoottinen Kokemus. Kuvitellaan että julkisessa liikenteessä on meno kuin 60-luvun elokuvassa missä rollikassa turistiin rempseästi maitokaupan likalle. Tällaiset elintqsoturistit ovat raivostuttavia niiden mielestä, jotka kulkevat julkisella liikenteellä pakon sanelemana joka ikinen päivä, ja innostuvat tällaisista SEURAMIEHISTÄ yhtä paljon kuin autoa ajaessa innostuisit siitä, että punaisissa valoissa joku yhtäkkiä avaa repsikan oven ja rupeaa jutustelemaan kanssasi.
Matkustamme siis suurinpiirtein yhtä paljon, mutta minulla matkanteko on mukavaa. Samaa ovat sanoneet henkilöt joiden kanssa matkaa on vietetty keskustellen. Asenne ratkaisee mutta se on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiusallista käytöstä siltä mieheltä. Mitä se muka hänelle kuului että mistä se nainen nousi kyytiin?
Niinpä! Tai mitä se kuuluu toiselle, että mitä mulle kuuluu tai käynkö usein täällä tai että onko ollut hauska ilta. Ihan mun oma asia. Juuh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle kyllä ulkomailla ole bussissa tai junassa tulleet miehet puhumaan???
Ja jos ois niin yksin ulkomailla oisin kyllä vaihtanut paikkaa!
Mutta ulkomailla naisia kunnioitetaan enemmän kuin suomessa.
Ulkomaat tässä aika kärjistetysti, mutta Espanjassa, Intiassa, Italiassa, Saksassa, Ruotsissa ja Venäjällä ei. Suomessa aika usein joku junde tulee metrossa jotain selittään.Ei kyllä ole mullekaan tulleet tuntemattomat juttelemaan ulkomailla (Ruotsi, Saksa, Italia, Hollanti, Tsekki) juttelemaan muuten kuin avoimilla iskuyrityksillä. Ihmiset joiden olen nähnyt juttelevan noissa maissa toisilleen ovat ilmiselvästi tunteneet toisensa.
Onko lie sitten niin että kun humalaiselle suomimiehelle Thaimaassa katunainen on vastannut, niin naisia on ulkomailla helpompi lähestyä?
Tavallinen ulkomaalainen nainen ei varmasti ala suomijuntin kanssa niitä näitä juttelemaan.
Tuo kysymys "mistäs päin sitä matkustetaan" on aika hankala vastattavaksi. Mitä siihen voi sanoa, jos ei halua tuntemattomalle kertoa mistä on tulossa ja minne menossa? Jos haluaa tehdä tuttavuutta, niin eikö olisi helpompi sanoa jotain yleisluontoista kuten "onpa täällä paljon/vähän porukkaa" kuin udella jotain henkilökohtaista?