Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?
Kommentit (984)
No just kyhäsin koiralle pedin ihan itse, ostin pehmusteet ja kankaan... ääääägh!!! Pitikin olla reunukset ja unohdin että mites pesu eli ei vetoketjua ym. Koira edelleen sohvalla joten kauppaan, kunnon reunallinen pehmustettu peti kärriin ja ompelukset hiiteen...
Eikä edes olis ollu rahasta kiinni, joku minäitsehäiriö, idiootti minä😫
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut että (ainakin kaupunkioloissa) ainoa kannattava viljeltävä on yrttiruukku, jonka voi ostaa valmiina ja laittaa vaan vesiastiaan. Kaikki muut kasvatukset ovat tulleet maksamaan huomattavasti enemmän, kuin ko. tuotteen ostaminen valmiina... Esim. mansikan taimet, mullat ja ruukut yhteensä noin 30e, mansikoita alle 100g (kiitos, kirvat).
Tämä on niiiin totta. Meillä on viljelypalsta, ja joka kesä sinne tuhraantuu päiväkaupalla työtä, hikeä ja kyyneleitä. Rahasta puhumattakaan. Tuloksena ehkä ämpärillinen rupisia perunoita, ötököiden reikäiseksi syömää pinaattia, jokunen linnun nokkima mansikka... ou jea.
🇺🇦🇮🇱
Exän vanhemmat, jotka päättivät rakentaa itse omakotitalon. Kummallakaan ei ollut mitään rakennusalan koulutusta. Osaaminen loppui yläkertaa tehdessä, joten ne ovat asuneet pienessä puolivalmiissa talossa 20 vuotta. Eikä ylpeys anna periksi palkata ulkopuolista apua. Exä sisaruksineen vietti aika ahtaan lapsuuden, kun viiden ihmisen kaikki tavarat oli sullottu kahteen makuuhuoneeseen ja pieneen olkkariin. Yläkertaan ei ollut menemistä. Muutenkin talossa oli havaittu rakennusvirheitä, joiden takia on tullut "vähän" ylimääräistä rahanhukkaa vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri tilaamassa yli sadalla eurolla mausteita ulkomailta. Viimeksi tilasin yli 200 eurolla Englannista. Sitä käytetään laatuun, eikä törsätä heti kaikkeen humpuukiin ..
Sinkkumies
Et säästä, koska mausteet eivät kestä säilytystä hyvinä. Eli jos et tee valtavia määriä ruokaa kotona, kaappiin ne jäävät kunnes ovat roskiin heitettävässä kunnossa. Valitettavasti.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.
Hautajaisiin nyt ei kannata paljoa rahaa panostaa. Mikä voisi olla ohimenevämpää kuin hautajaiset?
Häät..?
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri tilaamassa yli sadalla eurolla mausteita ulkomailta. Viimeksi tilasin yli 200 eurolla Englannista. Sitä käytetään laatuun, eikä törsätä heti kaikkeen humpuukiin ..
Sinkkumies
Et säästä, koska mausteet eivät kestä säilytystä hyvinä. Eli jos et tee valtavia määriä ruokaa kotona, kaappiin ne jäävät kunnes ovat roskiin heitettävässä kunnossa. Valitettavasti.
Ehkä sinkkumies tilaa ulkomailta vaan sahramia ja jotain jauhettua tryffeliä? Viimeksi kun ostin sahramia hintaa taisi olla jotain 3 euroa alle gramman pussista.
Auton pikkuosien vaihto tapahtuu parkkihallissa aikalailla kivuttomasti kun katsoo youtubesta ohjeet.
Vähän pitää osata englantia.
Pitää vain kuvata digikameralla alkutilanne ja muutenkin kuvata vähän väliä niin saattaa onnistua erittäin halvalla.
Kuormalavojen sahaajia näkee nykyään usein ja kyllähän niilläkin puilla saunan kuivatukseen jälkilöylyt saa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mies käy tankkaamassa naapurikunnassa, jonne 40 km matkaa, koska saa dieselin 5 c/litra halvemmalla. Auto kuluttaa 5,5 l/100 km. Säästää siis 2,75 €/tankillinen, jos ostaa täyden tankin ja matkaan menee 4,4 litraa ja jos dieselin hinta on 1,3 €/litra, niin pelkät naftakulut on 5,72 €. Eli paljon säästää...
Missä tässä oli se "tein sen itse" - osa?
Ajoi sinne itse, eikä laittanut esimerkiksi sofööriä asialle.
Oon säästäny ja tehny itselleni 12 tatuointia.
Exän isä laittoi fairya autoon tuulilasinpesunesteeksi...
Vierailija kirjoitti:
Exän isä laittoi fairya autoon tuulilasinpesunesteeksi...
Toimii kesällä, kunhan ei liian paksua seosta tee.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.
ootko mun enon vaimo? Äitini meinaan teki kerran isotätin hautajaisiin semmoisen järkyttävän rääpystyksen. Meinasin jäädä koko hautajaisista pois, kun en meinannut kehdata mennä sen laitteen kanssa hautajaisiin. Olin siis vasta opiskelija, joten vanhemmilta ja meiltä lapsilta oli yhteinen väkerrys. Normaalisti kyllä tilaa kukkakaupasta, sai silloin vain jonkun inspiraation, että hän osaa itsekin tehdä semmoisia kiskurihintaisia juttuja ihan 10 Euron tarvikkeista. No, ei osannut. Yritin ehdottaa, että heitetään se roskiin ja haetaan kaunis kimppu matkalla, kun ei enää varsinaista kukkalaitetta ehdi saada mistään.
Vierailija kirjoitti:
Tein itse ja "säästin" on vanhempieni slogan:D
-Kylpyhuoneremontti esim, satoja työtunteja päivätyön päälle, youtube-videoiden avulla opettelua, vääriä hankintoja.. Meni tuhansia euroja kankkulan kaivoon ja lopulta piti kutsua ammattilaiset purkamaan räpellykset ja tekemään kunnon jälkeä.
-Omakotitalon maalaus vääränlaisella maalilla (Ei ulkokäyttöön soveltuvalla) ja virheen huomaaminen vasta kun talosta on puolet maalattu. Älkää kysykö miten on mahdollista.
Tarinoita olisi vaikka kuinka paljon, on korjailtu ruosteista autoa jeesusteipillä, jeesusteippiä löytyy myös vaatteista ja kengistä, mikään patentti ei ikinä toimi vaan kaikkeen kuluu tarpeettoman paljon aikaa ja rahaa. Rakkaita ovat mut näillä geeneillä en omakotitaloa hanki:D
Auts!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs hieman jälkeen jäänyt aikamiespoika jolla kaikenlaisia typeriä villityksiä mm. SKEne ja muut vastaavat porukat sekä mopojen virittely (todellakin 46 v.) tekee kondominsa pakastepusseista, joilla äitinsä toimittaa ruuat hänelle.
Jos on miehellä erikoiset tavat niin kyllä siinä melkoinen nainen täytyy olla kun toinen kaivaa "kondominsa "esiin. heh onneksi pakastepusseja on montaa kokoa!
Ystäväni isä oli 50- luvulla tehnyt kondomeja pyörän sisäkumista. Oikeita kondomeja oli silloin vaikea saada. Jostain syystä vaimo ei suostunut edes testaamaan. Lopputulos tyttö tuli. Äiti kertoi jutun humalassa tyttärelleen tyyliin olet vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokeiluni kesältä: Tomaattien kasvatus
Kasvihuone 88e
Turpeet ja mullat 50e
Helmikuussa taimet kasvamaan ja jokapäiväistä hoitoa syyskuulle asti, eli puoli vuotta työtä.
Tulos: Tomaatteja n. 4 kg.
Aikamoinen kilohinta ja työhinta tomaateille. Mukavaa kylläkin oli, mutta ensi vuonna ostan tomaattini kaupasta.
Meillä sama paitsi että satoa tuli sellainen 200g. Ei ollut kyllä vaivan arvoista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimetro.
länsimetron kustannukset ovat edelleen alhaisemmat, kuin lähes kaikkien viimeisen 10 vuoden aikana rakennettujen metrouudistusten Euroopassa. Työllistänytkin hyvin suomalaisia. Tää länsimetro oli silti, vaikka tuli lisäkustannuksia, poikkeuksellisen halpa metrohanke globaalisti.
Jaa halvallako saa hyvää ja toimivaan. Hehehehee ei ainakaan länsimetroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mies käy tankkaamassa naapurikunnassa, jonne 40 km matkaa, koska saa dieselin 5 c/litra halvemmalla. Auto kuluttaa 5,5 l/100 km. Säästää siis 2,75 €/tankillinen, jos ostaa täyden tankin ja matkaan menee 4,4 litraa ja jos dieselin hinta on 1,3 €/litra, niin pelkät naftakulut on 5,72 €. Eli paljon säästää...
Missä tässä oli se "tein sen itse" - osa?
"Tein itse säästösuunnitelman"
Oman auton käyttö, vaikka julkinen olisi selvästi helpompi ja todellisuudessa halvempi. Auiolla käydään viemässä joku ja ajamassa edestaisin muutama sata kilometriä ja lasketaan kuluksi vain bensakulut. Ei huomioida sitä että bensakulut on noin kolmasosa auton kuluista, puhumattakaan että operaation vuoksi on otettu oikein töistä vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs hieman jälkeen jäänyt aikamiespoika jolla kaikenlaisia typeriä villityksiä mm. SKEne ja muut vastaavat porukat sekä mopojen virittely (todellakin 46 v.) tekee kondominsa pakastepusseista, joilla äitinsä toimittaa ruuat hänelle.
Jos on miehellä erikoiset tavat niin kyllä siinä melkoinen nainen täytyy olla kun toinen kaivaa "kondominsa "esiin. heh onneksi pakastepusseja on montaa kokoa!
Ystäväni isä oli 50- luvulla tehnyt kondomeja pyörän sisäkumista. Oikeita kondomeja oli silloin vaikea saada. Jostain syystä vaimo ei suostunut edes testaamaan. Lopputulos tyttö tuli. Äiti kertoi jutun humalassa tyttärelleen tyyliin olet vahinko.
Keksin itse sadun ja säästin.
Joo tai en ole varma kun sitten voipi olla ongelmia ajoneston kanssa