Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?
Kommentit (984)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tikkasin haavani itse
Wow, tuo on päivän pahin! Säästä rahaa ja tikkaa haavasi itse.
Mä poistin tikit itse itseltäni leuasta, mutta oli se aikamoista äherrystä, koska ei ollut oikein mitään sopivaa välinettä ja paikka oli hankalahko nähdä. Tässä oli kyllä lähinnä laiskuus syynä, etten muka viitsinyt käydä niitä poistattamassa, mutta kuitenkin hyvin jaksoin operoida niitä irti itse tuskastuneena ties kuinka kauan...
Minä poistin koiraltani tikit itse. Eläinlääkäri olisi kuulemma nukuttanut koiran tikkien poistoa varten, mutta minusta vanhan koiran nukutus 3 tikin takia on hieman turhaa, tämä koira kun makaa käskystä aloillaan hievahtamatta ja antaa tehdä mitä tahansa niin kauan kun ei satuta. Kyllähän siinä
Minäkin poistan itse tikit ihmisiltä ja eläimiltä. Aikaa ainakin säästyy kun ei tarvitse lähteä ajelemaan eläinlääkäriin tai tk:seen työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä oliko tuo säästoä, mutta valmistin nuorena itse alkoholi juomaa eli kiljua,
viiniliikkeestä turbo hiivaa, käymään 3vrk. juoma valmis nautittvaksi
päähän meni, eli toivottava vaikutus, but löi myös suoliston sekaisin.
varmaankin se samaset 3 päivää ripulissa.
sen jälkeen olen ostanut alkoholi juomani valmistavarana.
Kehottaisin hankkimaan kirjoitushommelitkin samalla tavalla...
pilkun nus sija heräsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs uusi kumppani päätti, että kyllä samaa kondomia voi käyttää kaksikin kertaa peräkkäin. Oli sitten kiva onkia sitä painosta venähtänyttä kumia sisältään.
Voi sen käyttää uudestaan, kun kääntää toisinpäin...
(En minä, mutta kaverit kertoneet.)
Olen kuullut tyypistä joka pesee kortsut ja kuivaa ne sitten narulla.
Paino sanalla kuullut. Kukaan ei ole ikinä tavannut kyseistä jannua, joten häntä ei ole oikeasti olemassa.
Miettikää nyt, miten ihmeessä sen avatun kortsun saisi viriteltyä uudestaan hepin päälle?
olet nolo amatööri jos tuo ei onnistu
Se, kun Ilmarinen takoi itselleen kullasta vaimon. Ei mennyt niin kuin Strömsössä. Kuulemma. En ollut itse todistamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs hieman jälkeen jäänyt aikamiespoika jolla kaikenlaisia typeriä villityksiä mm. SKEne ja muut vastaavat porukat sekä mopojen virittely (todellakin 46 v.) tekee kondominsa pakastepusseista, joilla äitinsä toimittaa ruuat hänelle.
Tätä ei usko Erkkikään!
Tuskin kondomeilla on ollut käyttöä yhtäkään kertaa.Nämä kortonki-jutut on kyllä ihan satua. Ei kai kukaan menisi (vaikka kuinka tyhmä olisi) askartelemaan kondomeja itse! Miten ja millä tavalla niitä voisi valmistaakaan?
Leikkaamalla ja liimaamalla muka? Kai se pakastepussista tehty putki olisi epämiellyttävän tuntuinen terävine saumoineen siitä miehestäkin?
Ja se joka kertoi isänsä(?) tehneen kortongin muka pyörän sisäkumista... joo joo, ihan varmasti...uskotaan.
No nää kaikki jotka hakee kaljaa Tallinnasta.
Lähdetään bussikuljetuksella jostain Mikkelistä, syödään ja juodaan lauantai Tallinnassa ja ostetaan jotain krääsää, säkkitolkulla karkkia laivan tax freestä sekä 5 laatikkoo kaljaa ja muutama pullo kirkasta ja kylläpä tuli halpa kaljanhakureissu.
Halvemmaksi ois tullu lähimarketista hakee ne kaljat.
"Tämä on tällainen kotikutoinen mainoskikka, sattui lankapuhelimien aikaan. Paikkakunnalle oli asettunut vastavalmistunut juristi joka avasi lakimiestoimiton kaupungin paraatipaikalle. Neuvosi sitten sihteerille, että kun potentiaalinen asiakas ilmestyy, niin koputtaa toimiston ovelle, että olisi asiakas tulossa mutta jättää oven raolleen niin että asiakas kuulee että ruljanssia löytyy. No ensimmäinen vierailija ilmestyi ja juristi käynnisti shown puoliavoimen oven takaa: kyllä, kyllä asia on sitten sovittu, hän sanoi puhelimeen. Sopimusta allekirjoitetaan huomenna ja hinnaksi on sovittu 30 000 markkaa, kuulemiin. Laski sitten luurin ja kääntyi tulijan puoleen. Anteeksi viivästys, miten voin olla avuksenne? Puhelinlaitoksesta päivää, tulin kytkemään tuon puhelimen, sanoi vieras."
Tämä on ihan hirveän vanha ja kulunut "vitsi"
Leikkasin itse peräpukaman. Kuiva nahkapussi, sellainen tyhjä ja kivuton. Pieni ulkoinen pukama siis. Puudutin Emlalla ja naps. Ei tullut edes verta paljon. Olen Th, joten tiesin mitä teen. Eipä tarvinnut maksaa yksityiselle! Näitä pieniä ei julkisella poisteta, kun haitta on vain esteettinen.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.
Hautajaisiin nyt ei kannata paljoa rahaa panostaa. Mikä voisi olla ohimenevämpää kuin hautajaiset?
Häät ovat vielä ohimenevämpi tilaisuus. Kuten suurin osa nykyajan avioliitoistakin. Miksi NIIHIN pitää tuhlata rahaa tuhansia euroja, mutta samalla parkua muutaman satasen hautajaiskuluista?
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapuri rakensi itse saunan vaatehuoneeseen 90-luvulla.
Niin mikä tässä oli sitä "älytöntä"
Erittäin yleinen tapa nostaa kerrostalokämpän arvoa kasarilla sekä ysärillä ja tehdäänhän tuota nykyäänkin.
Ysärillä se nosti peruskolmion hintaa helposti sellaset 40 000-50 000 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs isäni kollega oli säästäväinen mies, joka säästi kaikessa mahdollisessa. Kerran automatkalla hänelle tuli mieleen säästää polttoainetta sammuttamalla moottori jyrkän mäen huipulla. Oli siis tarkoitus rullata vapaalla mahdollisimman pitkälle ja käynnistää moottori vasta vauhdin hyydyttyä. Muuten kaikki menikin hienosti, muta kaverilla meni mäen alla rattilukko päälle ja auto ajautui tieltä ulos törmäten puuhun. Seurauksena kallis remontti.
Sama miehen poika oli valmistunur insinööriksi ja päätti omalta osaltaan auttaa perhettä säästämisessä. Suunnitteli ja rakensi taloon oman tuulivoimalan, jonka piti tuottaa tarvittava sähkö kotitaloudelle. Jonkin aikaa voimala toimikin hienosti, mutta sitten tulivat syysmyrskyt ja hajottivat tuulivoimalan propellin. Kaveri ei muistanut innovoida
Jarrutkin toimivat nykyautoissa moottorin pyörittämän tehostimen kautta. Jos moottori ei käy, jarrupoljinta saa painaa tosi kovaa, jotta jarruttaa edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
No nää kaikki jotka hakee kaljaa Tallinnasta.
Lähdetään bussikuljetuksella jostain Mikkelistä, syödään ja juodaan lauantai Tallinnassa ja ostetaan jotain krääsää, säkkitolkulla karkkia laivan tax freestä sekä 5 laatikkoo kaljaa ja muutama pullo kirkasta ja kylläpä tuli halpa kaljanhakureissu.
Halvemmaksi ois tullu lähimarketista hakee ne kaljat.
Niin ja sä olet nyt satavarma, että sinne lähdetään juuri nimenomaan vain niitä kaljoja ostamaan, eikä nimenomaan syömään juomaan ja lomailemaan?
Tokihan ne kaljat tuodaan siinä samalla, jos sellaiselle tarvetta on. Itse olen kyllä joka Tallinnan reissulta myös alkoholia tuonut, mutta kertaakaan ei se juominkien osto ole matkan päätarkoitus ollut, vaan mitätön sivutuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin yleinen tapa nostaa kerrostalokämpän arvoa kasarilla sekä ysärillä ja tehdäänhän tuota nykyäänkin.
Vesieristeiden puuttuminen ja laiton muutostyö. Se siinä on älytöntä, että tuollaisilla luvattomilla remonteilla saa helposti satojentuhansien korvausvastuut itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs uusi kumppani päätti, että kyllä samaa kondomia voi käyttää kaksikin kertaa peräkkäin. Oli sitten kiva onkia sitä painosta venähtänyttä kumia sisältään.
Voi sen käyttää uudestaan, kun kääntää toisinpäin...
(En minä, mutta kaverit kertoneet.)
Olen kuullut tyypistä joka pesee kortsut ja kuivaa ne sitten narulla.
Paino sanalla kuullut. Kukaan ei ole ikinä tavannut kyseistä jannua, joten häntä ei ole oikeasti olemassa.
Miettikää nyt, miten ihmeessä sen avatun kortsun saisi viriteltyä uudestaan hepin päälle?
olet nolo amatööri jos tuo ei
Ja sinä mistään mitään ymmärtämätön peräkammaripoika, joka ei ole koskaan päässyt kortsua käyttämäänkään. Jokainen joskus kortsua käyttänyt tietää, ettei kuiva seitinohut kortsu kestäisi edes päälle vetämistä, saatika edestakas jynkkyä. Kyllä siihen on syynsä, miksi kortsut pakataan kostutettuna tyhjiöpakkaukseen.
Vanhemmat myi taloa. Ensin itse, eikä mennyt kaupaksi ja laski hintaa ja kämppä tyhjillään. Sitten isä vielä remppas sitä ja ei auta. Sanoin monta kertaa, että laittakaa hyvälle välittäjälle niin menee hetkessä.
No lopulta laittivat halvalle välittäjälle ja se kämppä tais mennä parissa viikossa. Mutta sitten kyselin, että miksi laititte niin halvalla tuollaiselle pikkupuljulle ja kuulemma syy oli se, että niillä oli pienin välityspalkkio.
Eli he sitten menettivät mieluummin itse monta tonnia, ettei vaan välittäjä saisi enemmän. Koska se palkkio on prosentuaalinen ja isommasta hinnasta välittäjälle, niinkuin heille itselleen olisi jäänyt enemmän.
Näyttää tosiaan siltä, että isoissa summissa ihmisillä ajatus hämärtyy.
Varmaan nämä ketkä yrittävät myydä omakotitaloaan itse jossain muuttotappiokunnassa. Otetaan itse kuvat vähän sinnepäin, hinnoitellaan kuin se kaikki työllistänyt tehdas olisi vielä aktiivinen (eli 50000 - 100000 yli) ja sit vaan odotellaan ja tykitetään sitä huonosti tehtyä etuoven ilmoitusta paikalliselle facebookkavalle vähintään kerran päivässä. Itketään kuinka raskasta on kun ei mene kaupaksi ja loukussa ollaan, jos ehdottaa että laittakaa välittäjälle (joka laskisi sitä hintaa jotenkin vastaamaan sitä realistista hintatasoa) niin sanotaan että ne vaan ottaa suuren palkkion ja talo hinnoiteltu sillä perusteella että saadaan omat pois. Ei auta sanoa että joskus talonmyyntikin voi olla +\- 0 tai parhaimmillaan jää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesieristeiden puuttuminen ja laiton muutostyö. Se siinä on älytöntä, että tuollaisilla luvattomilla remonteilla saa helposti satojentuhansien korvausvastuut itselleen.
Mitä ihmettä sä sekoilet???
Puhut asiasta mistä sinulla ei näytä olevan pienintäkään hajua. Totta kai siihen pitää taloyhtiön lupa olla, ennen kuin saa ainuttakaan panelia seinään lyödä. Ja tietenkin pitää olla myös asianmukaiset suunnitelmat höyrysuluista, kosteussuluista, sekä ilmastoinnin järjestämisestä. Meinaatko ihan vakavissasi, että ihmiset alkaa kyhäilemään kosteita tiloja ilman mitään kosteus ja höyrysulkuja???
Tietenkään kenenkään ei pidä alkaa tekemään minkäänlaisia remontteja, edes seinän maalaamista, jos ei tiedä mitä on tekemässä, tämä nyt on itsestään selvä asia. Ei kosteiden tilojen remppa ja valmistaminen mitään rakettitiedettä ole, mutta totta kai kaikessa tekemisessä pitää tietää tarkasti mitä on tekemässä ja mitä laki siitä sanoo. Saunojen tekeminen vaatehuoneisiin on ollut kautta vuosikymmenten ihan tavallista remppaa ja niitä on tehty tuhatmäärin ja täysin laillisesti ja säädösten mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisi kannattanut mainita että remontti tehtiin luvatta ja päin persettä.
Sinänsä saunan rakentaminen jälkikäteen on ihan tavallista, eikä siinä ole mitään älytöntä kun se tehdään taloyhtiön luvalla ja asianmukaisesti. Sillä ei ole väliä, tekeekö joku rakennusfirma vai tekeekö itse, jos osaa. Ulkopuolinen valvoja kannattaa olla kummassakin tapauksessa.
Ei ehkä mehukkaimmasta päästä, mutta itse tätä aina ihmettelen:
Keski-ikäisellä pariskunnalla on iso talo ja iso puutarha. Kahden aikuisen talous, ei lapsia.
Heillä on iso perunamaa. Olen ymmärtänyt, ettei viljely ja puutarhanhoito ole heille mikään ilo, vaan ennemminkin velvollisuus ja työleiri. Ja työtä heidän isossa puutarhassaan onkin paljon.
Eniten ihmettelen tuota isoa perunamaata. Onko oikeasti järkeä puhkua ja puhista perunoista, istuttaa, perata, nostaa, järjestellä talvisäilytykset yms yms, kun kyse on kahden hengen taloudesta ja pussillinen perunoita maksaa euron vai kaksi kaupassa? Aivan hirveä (ilmeisen vastenmielinen) työmaa ja minimaalinen säästö. Ei ole kyse, etteikö heillä olisi varaa ostaa perunoita. Ovat vaan jotenkin niin kaavoihin kangistuneita ja vanhanaikaisia, että heidän mielestään "pitää olla perunamaa".