Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?

Vierailija
01.12.2017 |

Ja kruunua tälle aloitukselle kiitos.

Kommentit (978)

Vierailija
81/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.

Hautajaisiin nyt ei kannata paljoa rahaa panostaa. Mikä voisi olla ohimenevämpää kuin hautajaiset?

Valmistelemme miehen sukulaisen hautajaisia. Haluan arvostaa vainajaa sillä, että emme ihan halvinta kaikessa ota. (tosin otimme halvimman arkun, mutta kukkalaite sen päällä maksoi 250 euroa.

Arvostakaa eläessä, niin miehen sukulainenkin nauttii siitä. Hautajaisissa on jo liian myöhä osoittaa arvostusta. Hautausurakoitsijat tietysti yrittävät syyllistää ostamaan mahdollisimman kallista.

Kuolleen kans ollaan toki myöhässä, mutta surevien läheisten takia voisi yrittää vaikuttaa siltä että hautajaisiin suhtaudutaan ajatuksella. Muutenhan sinne vois kiskaista vaatteeksikin verkkarit päälle. Kukkakaupasta voi hakea vaikka yhden kukan joka laitetaan nätisti, sen sijaan että viestittää että prismassa kävin tullessa vain koska oli pakko tuoda nivaska kukkia. Eriasia ovat tietenkin ne jotka taidon hallitsee ja muutenkin käsitöitä harrastelee, sehän on hienoa, eikä heidän nyt tarvitse mieltä pahoittaa. Nyt viittaan vain siihen kun joillakin olemus hautajaisissakin henkii sitä että tähän nyt ei kannata panostaa. Jotenkin epäilen että samoin on ajateltu monessa tapauksessa ennen kuolemaakin. Kumma muuten että se morsiuskimppu on niin helkatin tärkeä, päivän sekin kestää.

En ikinä ostaisi satasien kukkalaitteita haudoille. Ei niistä kukaan kerkeä edes nauttimaan. En ostanut edes mitään morsiuskimppuakaan.

Kukkia ostan joskus muuten vain omaksi iloksemme pöydälle.

Minulle ei ainakaan edes tarvitse hautajaisia järjestellä. Sama juttu omilla vanhemmillani, näin ovat toivoneet. Tuhkaus simppeliin (eli halvimpaan) uurnaan, tuhkien heitto ja siinä se. Jos muistotilaisuuden haluaa järjestää, siitä vain, pakko ei ole. Ja minun hautajaisissani voisi olla muita värejä kuin mustaa, mielummin kauniita ja kirkkaita värejä. Tulkoot vaikka verkkarit jalassa, jos hyvältä tuntuu, en minä kuolleena välitä mitä kelläkin on päällä! Välitän siitä, millaisia ihmiset ovat minua kohtaan nyt, kun olen elossa, kuolleenahan se on jo myöhäistä.

Vierailija
82/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle tulee mieleen viestistä, jossa sanotaan ettei hautajaisiin kannata paljoa rahaa panostaa, työtoverisi joka panostaa rahaa hautajaisiin, olkoonkin tyhmästi? Mieleesi tuli siis päinvastainen asia kuin mitä luit.

Mitä ihmettä sönkötät? Et itse taida ymmärtää lukemaasi!

Lue sinä vaan sönkkö uudestaa. Sinähän tässä olet ihan kuutamolla. Älä kommentoi, jos et mitään käsitä. Jos et uudestaan luettuasi vieläkään ymmärrä, niin kysy uudestaan, niin opetan tarkemmin.

Lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies teki itse hammastahnaa.

Vierailija
84/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri säästi ja teki Nissan Primera farmariin kattokaiteet itse. Kattotline ja niihin sormen paksuinen musta putki kiinni. Naurettavan näköinen vätöstys.

Vierailija
85/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjasaneerauksessa (putkiremontissa) asukas säästi kyllä tonnin t. kaks kun tahtoi itse laatoittaa kylppärin,jälki oli kyllä huikeaa.Eipä ole kellään tässä universumissa samanlaista. Ja huonokin päivä tuntui taas hyvältä kun jälkeä käytiin "ihailemassa".

Vierailija
86/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseoppineet remppareiskat saavat melkoista jälkeä aikaan ja itseäni kyllä sapettaisi katsella luokatonta työn jälkeä päivittäin. Esim. keittiön laatikoiden vetimet: jokainen hieman eri linjassa, pahimmassa kokonaan ylimääräinen reikä. Tai lattiat, jossa parketti silputtu vääristä kohtaa ja niitä paikkailtu pienillä paloilla. Myös maalaaminen on viisainta jättää ammattilaiselle, jos ei pysty hävittämään siveltimen jälkeä.

Ei kannata maalata siveltimellä! Mutta olen kyllä samaa mieltä että ei kannata tehdä itse jos ei osaa.

Vierailija
87/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! 😂 mulle on suotu pientä kädentaitoa ja sitäkin enemmän intoa! Visio pn aina upea, tulos vähän vähemmän. Mm askartelen ja ompelen itse, yleensä joutuu kaksi kertaa tehdä, ennenkuin onnistuu. Ompeluksissa yritän aina tehdä kaavat ensin, voipaperi halvempaa kuin kangas.

Samoin, joudun oikein ajattelemaan että teen hitaasti, parempi lopputulos.

Vierailija
88/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelin, että säästän kun leivon itse sämpylöitä. Materiaalitkin maksavat jotain ja lopputulos ei ole erityisen hyvä. Itse syön väkisnin, mutta muut perheenjäsenet eivät :( Ovat pahoja, kovia ym ym. Eli, jos teen itse leipää, meillä ei syödä leipää lainkaan.

Laita hiukan enemmän hiivaa.  Öljyä kun ensin vaivaat tarpeeksi.  Hiukan leseitä.  Miten niin eivät hyviä?

Vierailija
89/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faija: hitsatessaan jotain oli polttaa koko talon. Ja vielä kaksi kertaa!

Mulle meinasi kerran käydä munkkeja paistaessa sama. Munkkirasva lehahti tuleen ja imaisi liesituulettimen hormiin. Sammui onneksi itsestään.

Vierailija
90/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko mökki (nykyinen koti, vanha mummonmökki) miehen itse renontoima. Youtubesta katsotaan ohjeet ja rautakaupasta käydään hakemassa tarvikkeet. Ja sen on kyllä näköistäkin, listat ja saumat ym vähän sinne päin.

Ja sitten vieraille aina kehutaan, että tänkin ja tänkin mä oon rempannu ihan itte. Joo-o. 😳

Vierailija
91/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.

Hautajaisiin nyt ei kannata paljoa rahaa panostaa. Mikä voisi olla ohimenevämpää kuin hautajaiset?

Tulee mieleen työtoveri joka ei halua maksaa kukkakauppiaalle askartelusta vaan ostaa monta nippua markettikukkia ja solmii ne yhteen tiiviiksi läjäksi. Samalla rahalla hakisi kukkakaupasta pienen nätin sidotun kimpun.

Mä teen halvoista markettikukista modernimman kimpun kuin paikalliset kukkakauppiaat. Toki tekniikkaa ei ole yhtään, mutta tyylisilmää kylläkin. Samoin teen joulukukka-asetelmat. Luen sisustuslehtiä, eli elän tätä päivää näissä askarteluissani. Rahaa ei ole kukkakaupan versioihin, varsinkaan kun lempikukkakauppani on kallis ja sijaitsee 100 km:n päässä.

Vierailija
92/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on koko mökki (nykyinen koti, vanha mummonmökki) miehen itse renontoima. Youtubesta katsotaan ohjeet ja rautakaupasta käydään hakemassa tarvikkeet. Ja sen on kyllä näköistäkin, listat ja saumat ym vähän sinne päin.

Ja sitten vieraille aina kehutaan, että tänkin ja tänkin mä oon rempannu ihan itte. Joo-o. 😳

Ja sama mies suunnittelee itse uusivansa myös ulkoverhoukseen tähän kyseiseen taloon. Kauhulla odotan lopputulosta. 🙈

Vierailija
93/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhdellä tutulla oli vanha mersu. Rahasta heillä ei olisi ollut puutetta ostaa vaikka uutta autoa. Mutta niin vaan tätä vanhaa autoa oli tilkitty jokaisesta mahdollisesta rikkinäisestä kohdasta harmaalla ilmastointiteipillä. Oli kyllä näky. 🤭🤣

Vierailija
94/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama mies suunnittelee itse uusivansa myös ulkoverhoukseen tähän kyseiseen taloon. Kauhulla odotan lopputulosta. 🙈

Siis ulkoverhouksen.

Vierailija
95/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava kävi hakemassa joulukuusen vieraasta metsästä ja pois tullessa peruutti autonsa ojaan, niin että tarvittiin (metsänomistajan) traktori vetämään se pois.

Vierailija
96/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin suomalaista ja pienyrittäjiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen työtoveri joka ei halua maksaa kukkakauppiaalle askartelusta vaan ostaa monta nippua markettikukkia ja solmii ne yhteen tiiviiksi läjäksi. Samalla rahalla hakisi kukkakaupasta pienen nätin sidotun kimpun.

Mä en tee niin säästääkseni, vaan teen niin, koska en tahdo ostaa niitä kukkakaupassa kyhättyjä kimppuja. Tykkään enemmän itse kyhätyistä kimpuista.

Sano seuraavalla kerralla ettet halua sellaista kimppua, äläkä selän takana valita idiootti!

Markettikukan on usein "fairtrade" kukkia ja tukee näin vähäosaisten maiden yrittäjiä, eikä jotain kukankasvatuksen ykkösmaita, joissa raha menee hyvät olot muutenkin omaavien taskuun. Onko sellaista kukkakauppaa, jossa olisi tällaisia "hyvän tahdon" kukkia? En ole vielä huomannut...

Suomalaiset kukkakauppiaat ja heidän työntekijänsä, kuten myös kukkien kasvattajat ovat kärsineet paljon näistä markettikukista/kimpuista. Monet asikkaat tyytyvät huomaamattaan kovin vaatimattomaan valikoimaan ja myös luulevat markettikukkien perusteella ettei kestäviä kukkia ole enää saatavana, koska eivät ymmärrä asioida kukkakaupoissa.

Maahamme tuodaan kyllä ulkoa paljon kukkia, esim. ruusuja, koska niitä ei enää kannata kasvattaa täällä (ainakaan ensisessä mitassa) juuri tuon kehitysmaatuonnin takia. Mutta  jotain lajia ei edes voi täällä kasvattaa, miksi sitä ei voisi tehdä muualla Euroopassa, vaan aina jossain kehitysmaassa? Kuinka "fairtradea" se suomalaisten ja laajemmin Euroopan kannalta on? Tottakai jo maailmanrauhan ja yleisen inhimmisyyden takia köyhien maiden asukkailla pitää olla mahdollisuus järkevään kaupantekoon, mutta asioilla voi tosiaan olla toinenkin puoli kehittyneiden maiden pienyrittäjien ja heidän työntekijöittensä ja asiakkaittensa kannalta.

Kukkakauppiaat voisi lyöttäytyä yhteen ja tilata näitä kukkia myös... Mutta kun ne haluaa myydä niitä muita kukkia mieluummin. 

Taidan jättää kaikki kukat ostamatta, kun puolet näyttää olevan näitä mielensäpahottajia... Fazerin sininen suklaalevy riittää.... "Ostin ihan itse kaupasta ja säästin!" Kai joku sen syö tai kyllä se kaatopaikallakin ravitsee maata.  

Vierailija
97/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, enpä tiedä oliko tuo säästoä, mutta valmistin nuorena itse alkoholi juomaa eli kiljua,

viiniliikkeestä turbo hiivaa, käymään 3vrk. juoma valmis nautittvaksi

päähän meni, eli toivottava vaikutus, but löi myös suoliston sekaisin.

varmaankin se samaset 3 päivää ripulissa.

sen jälkeen olen ostanut alkoholi juomani valmistavarana.

Samanlaisen harrastuksen parissa oltiin myös teini-ikäisenä. Ensimmäisellä kerralla opittiin tärkeä yksityiskohta käymisestä ja kaasun muodostumisesta. Kiljua kun tekee umpinaisessa ilmatiivissä muovikanisterissa niin siitä tulee aika räjähdysherkkä paketti. Kuplii ja pulputtaa iloisesti kunnes paineen vaikutus purkin sisällä käy rakenteellisesti sietämättömäksi. Sitä puoliksi käynyttä kiljuripulia oli KAIKKIALLA. Komea rantu meni pitkin kattoa kun se oli räjähtänyt kuin geysir konsanaan. Onneksi henkilövahingoilta vältyttiin.

Seuraavalla kerralla oli vesilukko.

Minulla oli jotain "kotiolutta" puolentoista litran virvoitusjuomapullossa, sellaisessa mikä oli paksua muovia. Eräs aamu heräsin keittiöstä kuuluvaan suhinaan ja säntäsin unenpöpperössä tarkistamaan tilannetta. Siellä oli tuo pullo tiskipöydällä kaatuneena ja siihen haljenneesta aukosta suihkusi kauhean hajuista "olutta" sellaisella paineella, että pullokin heilui ympäriinsä. Pullon sisältöä oli lentänyt kattoa myöten, seinistä puhumattakaan. Oli työlästä saada katto pestyä, ja se hiivanhaju pölähteli vielä kauan jostain.

Vierailija
98/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiviinin teko joskus nuorena. Ihan kamalaa ja vatsa meni sekaisin. Kaveri teki pontikkaa, muisto puistattaa vieläkin.

Vierailija
99/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava kävi hakemassa joulukuusen vieraasta metsästä ja pois tullessa peruutti autonsa ojaan, niin että tarvittiin (metsänomistajan) traktori vetämään se pois.

Haha, jäi itse teossa kiinni. 😂

Vierailija
100/978 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten Liedon ja Auran välisellä nyk leveäkaistatiellä näin joulun alla tien varressa auton jonkunlaisten pölkkyjen varassa ilman renkaita.  Myöhemmin ihmettelin tilannetta ääneen naapurille joka kertoi että tyyppi oli ollut yöllä kuusivarkaissa ja joku sillävälin käynyt varastamassa autosta renkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi