Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?
Kommentit (978)
Vierailija kirjoitti:
Pari ylpeää tee-se-itse-ei-se-niin-tarkkaa-ole omakotitalorakentajaa olen tavannut. "Itselle tehty" ei välttämättä ole hyvä fraasi talon myyntiilmoituksissa.
Ei ole ihan oikeasti noin vaikeaa. YHDYSSANOISSA KAHDEN VOKAALIN VÄLIIN VIIVA, siis jos erilliset sanat alkavat ja loppuvat vokaaliin.
MYYNTI-ILMOITUS
I-I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.
Hautajaisiin nyt ei kannata paljoa rahaa panostaa. Mikä voisi olla ohimenevämpää kuin hautajaiset?
Kyllä läheiselle haluan kauniit kukat, kunnioituksena hänen merkityksestään elämääni. Sen sijaan kun ajattelen omia tulevia hautajaisiani, toivon ettei kukaan tuhlaa kukkiin (pari valkeaa ruusua saa olla arkulla) vaan käyttää nekin rahat hyväntekeväisyyteen.
No oletpa sinä tekopyhä.
Vierailija kirjoitti:
Mökin elementit kannettiin hartiavoimin paikoilleen ( pariskunta keskenään), säästivät asennuksen ja nosturin hinnan ja yllättäen molemmilla selkä hajosi.
Mä olen aikanaan teininä ollut kantamassa mökin hirsiä paikoilleen. Onneksi ei ollut iso mökki, tosin kyllä siellä pari kantavaa (?) hirttä vaati muutaman kirosanan ennen paikoilleen asettumista.
Mä nuorena likkana en halunnut maksaa baarissa valkovenäläisestä drinkistä koska se maksoi 9 euroa. Joten sain ajatuksen, että tilaan erikseen maitolasin 2 eurolla ja vodkapaukun 5 eurolla.
Niitä järkyttävän tentun makuisia drinksuja alas irvistellessäni sain vasta pitkän ajan jälkeen tietää, että valkovenäläinen ei tarkoita vodkaa maidolla. ..
Nykyisin raaskin jo tilata ihan drinkin ja maksaa sen kaksi euroa lisää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.
Hautajaisiin nyt ei kannata paljoa rahaa panostaa. Mikä voisi olla ohimenevämpää kuin hautajaiset?
Tulee mieleen työtoveri joka ei halua maksaa kukkakauppiaalle askartelusta vaan ostaa monta nippua markettikukkia ja solmii ne yhteen tiiviiksi läjäksi. Samalla rahalla hakisi kukkakaupasta pienen nätin sidotun kimpun.
Mä en tee niin säästääkseni, vaan teen niin, koska en tahdo ostaa niitä kukkakaupassa kyhättyjä kimppuja. Tykkään enemmän itse kyhätyistä kimpuista.
Sano seuraavalla kerralla ettet halua sellaista kimppua, äläkä selän takana valita idiootti!
Markettikukan on usein "fairtrade" kukkia ja tukee näin vähäosaisten maiden yrittäjiä, eikä jotain kukankasvatuksen ykkösmaita, joissa raha menee hyvät olot muutenkin omaavien taskuun. Onko sellaista kukkakauppaa, jossa olisi tällaisia "hyvän tahdon" kukkia? En ole vielä huomannut...
Kannattaa ensin ottaa selvää kuka "reilun"kaupan kukista oikeesti hyötyy
Vierailija kirjoitti:
Naapuri säästi ja teki Nissan Primera farmariin kattokaiteet itse. Kattotline ja niihin sormen paksuinen musta putki kiinni. Naurettavan näköinen vätöstys.
Hah, sama naapurissa ja sillä seurauksella, että hökötys iskeytyi perässä ajavan tuulilasiin.
Tuntuvat sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja korvaukset päälle.
Kovasti säästi!
Just leikkasin mieheni hiukset! Olen näkövammainen reumaatikko ja niinhän siinä taas kävi, että miehellä on muutamia syvähköjä haavoja sekä päälaessa että kaulalla. Yritin laittaa lankaa neulansilmään tikatakseni ne, mutta en näe juuri mitään. On kai lähdettävä terveyskeskukseen....pyörällä..
Olin rautakaupassa töissä ja työkaveri kertoi että hän myi juuri vesieristettä suihkuhuoneeseen mutta ei lattialaattoja. Asiakas nimittäin kerto että aikoi ”tehdä itse ja säästää” laittamalla vesieristeen päälle pelkät puutarhaan tarkoitetut puiset pihalaatat. Nauratti.
Suosin suomalaista ja pienyrittäjiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen työtoveri joka ei halua maksaa kukkakauppiaalle askartelusta vaan ostaa monta nippua markettikukkia ja solmii ne yhteen tiiviiksi läjäksi. Samalla rahalla hakisi kukkakaupasta pienen nätin sidotun kimpun.
Mä en tee niin säästääkseni, vaan teen niin, koska en tahdo ostaa niitä kukkakaupassa kyhättyjä kimppuja. Tykkään enemmän itse kyhätyistä kimpuista.
Sano seuraavalla kerralla ettet halua sellaista kimppua, äläkä selän takana valita idiootti!
Markettikukan on usein "fairtrade" kukkia ja tukee näin vähäosaisten maiden yrittäjiä, eikä jotain kukankasvatuksen ykkösmaita, joissa raha menee hyvät olot muutenkin omaavien taskuun. Onko sellaista kukkakauppaa, jossa olisi tällaisia "hyvän tahdon" kukkia? En ole vielä huomannut...
Suomalaiset kukkakauppiaat ja heidän työntekijänsä, kuten myös kukkien kasvattajat ovat kärsineet paljon näistä markettikukista/kimpuista. Monet asikkaat tyytyvät huomaamattaan kovin vaatimattomaan valikoimaan ja myös luulevat markettikukkien perusteella ettei kestäviä kukkia ole enää saatavana, koska eivät ymmärrä asioida kukkakaupoissa.
Maahamme tuodaan kyllä ulkoa paljon kukkia, esim. ruusuja, koska niitä ei enää kannata kasvattaa täällä (ainakaan ensisessä mitassa) juuri tuon kehitysmaatuonnin takia. Mutta jotain lajia ei edes voi täällä kasvattaa, miksi sitä ei voisi tehdä muualla Euroopassa, vaan aina jossain kehitysmaassa? Kuinka "fairtradea" se suomalaisten ja laajemmin Euroopan kannalta on? Tottakai jo maailmanrauhan ja yleisen inhimmisyyden takia köyhien maiden asukkailla pitää olla mahdollisuus järkevään kaupantekoon, mutta asioilla voi tosiaan olla toinenkin puoli kehittyneiden maiden pienyrittäjien ja heidän työntekijöittensä ja asiakkaittensa kannalta.
Minusta sillä "toisella puolella" ei ole merkitystä, kun se toinen tosiaan on se "yleinen inhimillisyys".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ensin ottaa selvää kuka "reilun"kaupan kukista oikeesti hyötyy
Reilun Kauppa taitaa olla sinulle täysin vieras käsite, mutta jostain syystä yrität innokkaasti estää muita parantamasta maailmaa. En käsitä. Et tiedä asiasta mitään, mutta yrität silti sabotoida.
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä oliko tuo säästoä, mutta valmistin nuorena itse alkoholi juomaa eli kiljua,
viiniliikkeestä turbo hiivaa, käymään 3vrk. juoma valmis nautittvaksi
päähän meni, eli toivottava vaikutus, but löi myös suoliston sekaisin.
varmaankin se samaset 3 päivää ripulissa.
sen jälkeen olen ostanut alkoholi juomani valmistavarana.
Saman aihealueen kokemus itsellänikin. Eli päätettiin mekin sitten kaverini kanssa tehdä kimppaan satsi kiljua, kun ei oikein tahtonut rahat riittää viikonloppujuominkeihin.
Kaverini oli joltain saanut "pomminvarman" reseptin elämämme ensimmäiseen (ja samalla viimeiseen) kiljusatsiin, eli siihen tuli ainoastaan fariinisokeri, hiiva ja vesi, eli melko pelkistetty rankki.
Koska minulla oli oma huone toisin kuin kaverillani, laitettiin satsi porisemaan huoneeni yläkaappiin, jossa säilytettiin käytettyjä vappuserpentiinejä. Kyllä, isäni oli niin nuuka, että hänen mielestä oli turha tuhlata joka vappu rahaa serpentiineihin, kun samat voi aivan hyvin käyttää vuodesta toiseen, vähän kuin joulukoristeet. No sikälihän ne oli tässä tapauksessa hyvä juttu, koska pänikän saattoi jemmata serpentiinien sekaan.
Siinä vaan sattui käymään niin että kiljumme oli pulputellut sen verran ronskisti ylitse, että serpentiinit oli aivan tahmaisia kiljusta. Niinpä jouduin ostamaan uudet serpentiinit, ettei käry olisi käynyt.
Kaiken huipuksi se kilju oli niin hirveetä paskaa, että yhden huikan kykenin sitä ottamaan ja siitäkin räkäsin puolet mäkeen. Loput omasta osuudestani annoin kaverilleni, joka niistä veteli urhoollisesti useammankin viikonloppukännin.
Eli melko kalliiksi tuli se huikka, kun maksoin puolet satsista ja jouduin vielä ne serpentiinitkin ostamaan.
Ei nyt välttämättä remontointia, mutta ottaa kaikki ylimääräiset huonekalut itselleen. Siis kaikki: Rikkinäiset, paskaiset, vanhat.. ”etkai sä tuota roskiin ole viemässä?!?” Mä voin ottaa!”
Kelpaa kuulemma hyvin hänelle ja jälki sen mukaista. Nätti koti tukittu täyteen toisiinsa sopimattomia huonekaluja, tulee mieleen kierrätyskeskus. Välillä vaimonsa kanssa ”saarnaa” muitten ihmisten holtittomasta rahantuhlaamisesta ”arvaa paljonko tämäkin [80-luvun kulahtanut TV-taso] maksoi silloin ja arvaa paljonko se maksoi meille? Ei mitään!”
On se hienoa. Vielä kun voisi aikakoneella tuoda ne ihmiset sieltä 80-luvulta ällistelemään..
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen noita kiljujuttuja, kun kohtuullisen hyvää alkoholia voi tosiaan helposti valmistaa kotona. Ihmiset on aina tehneet sahdit ja kaljat, jopa terävämmät itse ja varmasti on hyvää, kun oikein valmistaa.
Mutta jos asia on niin pitää salata reseptit.
Toisaalta samat syö sitä purkki hernekeittoa, kun se oikean teko on kuulemma hidasta ja hankalaa, maailman helpoin homma.
Miksi reseptit pitäisi salata? Terävämpiä tehdessä oikeastaan ainoa tärkeä seikka on, ettei imuroi valmistusvälineeseen hiivaa.
Peruskorjattiin vanhaa taloa ja pienessä rahapulassa otettiin naapurin kaljaan menevä itseoppinut kirvesmies hommiin. Kyllähän se töitä teki mutta jälki oli sen näköistä, että kaikki näkyvillä olevat hänen tekemänsä pinnat korjasi oikea ammattilainen muutaman vuoden päästä. Kun hänen tekemiään juttuja purttiin pois, löytyi tyhjiä kaljapulloja mm seinien sisältä. No, tuli köyhän maksettua pintaremppa kahteen kertaan.
Mikä se oli se hautausurakoitsija joka toimi mies ja Hiace pohjalta? On siinä varmaan suku ollut ihmeissään kun aletaa arkkua siirtämään kappelista hautausmaalle ja arkku runtataan ruosteisen Hiacen perälle. Kyllä varmaan kannatti taas valita halvinta.
Vierailija kirjoitti:
Mä nuorena likkana en halunnut maksaa baarissa valkovenäläisestä drinkistä koska se maksoi 9 euroa. Joten sain ajatuksen, että tilaan erikseen maitolasin 2 eurolla ja vodkapaukun 5 eurolla.
Niitä järkyttävän tentun makuisia drinksuja alas irvistellessäni sain vasta pitkän ajan jälkeen tietää, että valkovenäläinen ei tarkoita vodkaa maidolla. ..
Nykyisin raaskin jo tilata ihan drinkin ja maksaa sen kaksi euroa lisää. :D
Minä taas pihinä ja köyhänä opiskelijana salakuljetin viinalla täytetyn taskumatin baariin ja tilasin alkoholittomia juomia joihin kaadoin aina jossain nurkassa taskumatista viinaa. Tunsin olevani kunnon juonikas ja fiksu kettu, kun näin säästin aina monta euroa. :D
No rakensin 25 neliön kasvihuoneen itse ja se maksoi 6500 euroa, osin kierrätystavarasta. No vastaava puinen olisi maksanut ostettuna kylläkin yli 10 t. euroa.
Viime kesän sato: neljä tomaattia ja 10 kurkkua.
Halpaa ruokaa...mutta onhan siellä kiva kasvattaa arkoja kärhö-ja ruusulajeja. Ja narsissit kukkii aikaisin.
Itse ei tehty, mutta otettiin miehen kaveri laittamaan laminaattilattia muovimaton päälle. Olihan tuo remonttihommia tehnyt ihan työkseen, mutta ilmeisesti ei ollut mitään käsitystä lattian asentamisesta. Lähdin pois jaloista, kun miehet aloittivat homman. Kun tulin takaisin, asentaja oli ympäripäissään ja lattian asennus vielä vähän kesken. Työn jäljen varmaan arvaatte. Huoneiden kynnysten kohdat olivat tuottaneet pojille suurimman vaikeuden ja ongalmakohtia olivat paikanneet sitten ruskealla silikonilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faija: hitsatessaan jotain oli polttaa koko talon. Ja vielä kaksi kertaa!
Meidän iskä hitsasi ja sytytti haalarinsa haaruksista palamaan.
Mun isä hitsas savupiippuq, mut koska ei ollut hitsauslaseja hitsasi silmät kiinni ja sulatti muovipöydän jonka päällä ulkona tätä hommaa teki.
Kyllä läheiselle haluan kauniit kukat, kunnioituksena hänen merkityksestään elämääni. Sen sijaan kun ajattelen omia tulevia hautajaisiani, toivon ettei kukaan tuhlaa kukkiin (pari valkeaa ruusua saa olla arkulla) vaan käyttää nekin rahat hyväntekeväisyyteen.