Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis nuo auttavat chatit ovat aivan ala-arvoisia! Avauduin masennuksestani, mietin hetken aikaa vastauksiani, jolloin päivystäjä poistui!

Vierailija
01.12.2017 |

Kyseessä tuollainen auttava chat, jossa ihmisille luvataan anonyymiä keskusteluapua. Avauduin masennuksestani ja yritin kysellä päivystäjältä, miten voisin saada iloa elämääni. Hän ei vastannut mitään tuohon vaan ainoastaan pommitti minua hirveästi kaikenlaisilla kysymyksillä "oletko ollut kauan masentunut" "oletko hakenut apua masennukseesi?" "mistä masennuksesi johtuu?" Mietin hetken aikaa vastaustani hänelle, koska yritin muotoilla nätisti sen, että kaipaisin ihan jotain neuvojakin enkä pelkkää kyselypommitusta. No ennen kuin sain viestini muotoiltua, päivystäjä oli vajaassa viidessä minuutissa kirjoittanut, ettei valitettavasti voi pitää chattia tyhjänä auki ja hän sulkee sen nyt. Tulin todella surulliseksi. :'(

Ei tämä "keskusteluhetki" ainakaan piristänyt minua, päinvastoin. Toivottavasti ainakaan kukaan itsemurhan partaalla oleva ei yritä hakea sympatiaa tuolta. En usko olevani ainut masentunut ihminen, joka ei "keskusteluavulla" hae pelkkää kysymyspommitusta, vaan tahtoisi päivystäjältä ihan jotain mielipiteitä ja sanoja. ;(

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ulkopuolinen voi piristää masentunutta. Turhaa sellaista on odottaa chattiin ilmestyvältä tekstiltä. Sinä itse tiedät parhaiten, mikä sinua piristää. 

Kysymykset chatissa kartoittavat mm. sitä, oletko itsetuhoinen ja kuinka paha tilanne on. Voi tulla neuvo soittaa esim. päivystysavun numeroon tai ottaa arkena yhteyttä omahoitajaan, jos sinulla on jo sellainen.

Vierailija
62/62 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melkein 5 minuuttia odottelua on kyllä kauan. Laita ensi kerralla joku välikommentti edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä