Tiedän että tästä syntyy myrsky, mutta siis miten niin sinulla ei ole varaa ostaa lapsellesi edes yhtä pakettia jouluna?
Nyt kun on noita joulupuita/keräyksiä ympäri Suomen ja paketteja sitä myöten kertyy aivan valtavasti. Miten Suomessa on niin paljon ihmisiä joilla ei muka ole rahaa ostaa yhtään MITÄÄN lapselleen jouluna? Yhdessäkin kortissa oli toiveena sukat. Ymmärrän esim alkoholistivanhemmat joilla asia ei niinkään ole rahasta kiinni vaan yleisestä elämänhallinnasta. Tai jos esim perheen koti on palanut tulipalossa tms täysin yllättävää niin apu on tarpeen.
Mutta miten näitä paketintarvitsijoita on NIIN PALJON? Maassa jossa on melko hyvä sosiaaliturvajärjestelmäkin?
Ja haluan vielä sanoa että itsekkin olen hyvin pienituloinen, mutta olen pystynyt hankkimaan lapsille jo useamman lahjan. Ehkä siksi olen hieman skeptinen.
Kommentit (23)
Olin juuri aikeissa tehdä samankaltaisen aloituksen! Miten tässä maassa voi muka olla niin paljon täysin varattomia perheitä ettei mitään pysty ostamaan?! Toiveena sukat ja alushousut? Eihän lapsi voi elää sellaisessa perheessä missä ei edes tuollaisista perustarpeista huolehdita! Monista keräyksistä annetaan lahjoja myös lastensuojelun asiakkaille, miksi oletetaan automaattisesti, ettei niillä perheillä ole varaa lahjoihin?
Laitoksissa oleville lapsille ostetaan kyllä joululahjoja ja syntymäpäivälahjoja ym. ihan niinkuin muillekin. Työntekijät ostavat. Lisäksi usein myös lasten vanhemmat ostavat. Miksi ajatellaan, ettei osteta?
Mua vituttaa lukea noiden kerjäläisten nyyhkytarinoita. Miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos ei ole varaa elättää?