Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen ainoa työpaikallamme jolla on päiväkoti-ikäinen lapsi, silti eniten iltoja

Vierailija
01.12.2017 |

Itse asiassa toisilla ei edes ole lapsia. Nolottaakin, kun lapsi on viimeisen tunnin kahdestaan hoitajan kanssa päiväkodilla, muut on jo haettu. Joskus sanoin listantekijälle, että aamut kävisivät minulle paremmin mutta silti minulla on kolme iltaa viikossa ja muilla kaksi. Onkohan ihan kiusantekoa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun mukulat ole työnantajasi ongelma.

Vierailija
2/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano asiasta useammin kuin kerran joskus ohimennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy uudestaan sanomassa asiasta. Kaikkia toiveita ei voi eikä tarvitse toteuttaa, mutta työvuorojen suhteen pitää olla tasapuolinen. Jos sinulla jatkuvasti enemmän iltoja kuin muilla, niin asiaan voi puuttua.

Vierailija
4/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kai lapsella isäkin on?

Vierailija
5/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Hyvä työnantaja ottaa huomioon työntekijän toiveet, mahdollisuuksien mukaa. Jos työnantajalta löytyy joustoa, löytyy sitä usein tarvittaessa työntekijöiltäkin.

Veemäinen esimies saa vaan aikaan huonon ilmapiirin, tehottoman ja vaihtuvan työyhteisön.

Vierailija
6/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano asiasta useammin kuin kerran joskus ohimennen.

On kyllä määräaikainen työllistämistyö ja turhanpäiväistä näpräämistä. Varmaan päiväkodin työvuorolistoja tehdessä asiaa on puitu myös, että niinä päivinä pitää yhden jäädä tunnin pidempään.

Vierailija
7/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella vaikea sanoa mitään, muilla voi olla työtehtäviä, jotka vaativat aamuvuorossa oloa tai ovat olleet talossa pidempään. Yksi iltavuoro enemmän ainakaan mitään törkeää kyykytystä ole.

Vierailija
8/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Lapsella on kuitenkin kaksi vanhempaa. Ainakin teoriassa.

Vierailija
9/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla tasapuolinen vuoroissa. Ota yhteys liittoosi!

Vierailija
10/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista työpaikoilla.

Ja sitten kun saat sen lapsesi isoksi ja olisit vapaa tekemään työtä koska vaan, ne potkii sut pois.

Vierailija
11/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on. Lapsella on kuitenkin kaksi vanhempaa. Ainakin teoriassa.

Eiköhän sen jo idioottikin ymmärrä, että Suomessa on eronneitakin ihmisiä.

Vierailija
12/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun saat sen lapsesi isoksi ja olisit vapaa tekemään työtä koska vaan, ne potkii sut pois.

Aivan.

Vierailija
13/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä työpaikassa potkittiin nimenomaan ne pienten lasten vanhemmat. Talossa kauiten olleet. Reilu työnantaja!

Vierailija
14/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en käsitä mistä on tullut tämä käsitys että se että henkilöiden joilla on lapsia pitäisi nauttia mistään erityisvapauksista. En nyt tarkoita tätä nimenomaista tapausta (vuorojen pitää toki olla tasapainossa työntekijöiden kesken), vaan yleisesti työelämässä mäyrytään säännöllisesti parhaiden lomaviikkojen kalastelussa ja viikonlopputyön välttelyssä aina samalla ”mutku mulla on lapsia”-perustelulla. Mullakin on lapsia, mutta ei mulle ainakaan jaettu synnärillä mitään ”jonon ohi/vapaudut ikävistä velvoitteista”-korttia.

Vierailija
15/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sanotaan, että vuorojen tulee olla jotenkin tasapuolisesti? Viikonloppuvapaita on oltava tietty määrä vuodessa, mutta muuten ei ole olemassa mitään perusteluja sille, etteikö joku tekisi viikossa 3 iltaa, joku toinen 2.

Päiväkodissa ei ole mitään ongelmaa hoitaa lasta aukioloajan loppuun asti!

Vierailija
16/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en käsitä mistä on tullut tämä käsitys että se että henkilöiden joilla on lapsia pitäisi nauttia mistään erityisvapauksista. En nyt tarkoita tätä nimenomaista tapausta (vuorojen pitää toki olla tasapainossa työntekijöiden kesken), vaan yleisesti työelämässä mäyrytään säännöllisesti parhaiden lomaviikkojen kalastelussa ja viikonlopputyön välttelyssä aina samalla ”mutku mulla on lapsia”-perustelulla. Mullakin on lapsia, mutta ei mulle ainakaan jaettu synnärillä mitään ”jonon ohi/vapaudut ikävistä velvoitteista”-korttia.

Ehkä se sitä työn ja perheen yhteensovittamista helpottamaan olisi, kun täällä ne isoäidit ei monellakaan yleensä asu vieressä.

Vierailija
17/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Hyvä työnantaja ottaa huomioon työntekijän toiveet, mahdollisuuksien mukaa. Jos työnantajalta löytyy joustoa, löytyy sitä usein tarvittaessa työntekijöiltäkin.

Veemäinen esimies saa vaan aikaan huonon ilmapiirin, tehottoman ja vaihtuvan työyhteisön.

Kun joustaa yhden kohdalla on joustettava muidenkin kohdalla. Aina löytyy se yksi joka on tyytymätön ja kaikkia voi millään miellyttää. Illoista saa enemmän rahaa, joten ehkä työnantaja ajattelee että ap käy rahan takia töissä.

Onko ap mahdollista kollegoiden kanssa vaihtaa?

Vierailija
18/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se sitä työn ja perheen yhteensovittamista helpottamaan olisi, kun täällä ne isoäidit ei monellakaan yleensä asu vieressä.

Kyllä se on perhee omalla vastuulla yhdistää työ ja perhe, eikä työnantajat ja lapsettomien.

Vierailija
19/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla tasapuolinen vuoroissa. Ota yhteys liittoosi!

Missä tälläisen lainsäädännön löytää?

Vierailija
20/36 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Kun joustaa yhden kohdalla on joustettava muidenkin kohdalla. Aina löytyy se yksi joka on tyytymätön ja kaikkia voi millään miellyttää. Illoista saa enemmän rahaa, joten ehkä työnantaja ajattelee että ap käy rahan takia töissä.

Onko ap mahdollista kollegoiden kanssa vaihtaa?

Ei saa enemmän rahaa. Se on myöhäisempi päivävuoro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä