Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun ei enää jaksa?

Vierailija
01.12.2017 |

Mitä ihmettä pitäisi tehdä, kun tuntuu ettei vaan enää jaksa? Minulla on hoitokontakti masennukseen, mutta seuraava tapaaminen vasta viikon päästä. Tuntuu, että hajoan tähän paikkaan ja en vaan enää jaksa eteenpäin. Haluaisin kaatua maahan ja jäädä siihen makaamaan loppuelämäkseni. Ahdistaa, oksettaa, itkettää (mutta itku ei tule).

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jos menisit ulos raittiiseen ilmaan, kävelisit tai juoksisit pitkän hikilenkin, rämpisit hangessa hikeen asti, kotiin tultuasi menisit saunaan tai lämpimään suihkuun, lämmin yöpaita päälle ja nukkumaan. Siis illalla tekisit näin. Toki päivänvalollakin kannattaa käydä ulkoilemassa että saa valoa kallon sisälle. Masennuksenestokeinot yleensä tosin helppoja ja tavanomaisia. Jokin ryhmäliikunta on myöskin hyvä, jooga ryhmässä esim.

Vierailija
42/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sairaslomalla? Makaa sängyssä tai sohvalla mieluummin kuin maassa. Jos et oo saikulla niin hankkiudu nyt sellaiselle ja sit lepäät ja relaat.

Olen sairaslomalla. Yritän levätä ja relata mutta kun tuntuu ettei se auta. Olo menee vaan koko ajan pahemmaksi.

Rukoilen sun puolesta:

Rakas Taivaan Isä,

auta tätä masentunutta ihmistä.

Vuodata häneen sinun läsnäolosi ja anna hänelle kaikki mahdollinen apu hänen ahdistukseensa. Auta häntä.

Jeesuksen nimessä. Amen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jos menisit ulos raittiiseen ilmaan, kävelisit tai juoksisit pitkän hikilenkin, rämpisit hangessa hikeen asti, kotiin tultuasi menisit saunaan tai lämpimään suihkuun, lämmin yöpaita päälle ja nukkumaan. Siis illalla tekisit näin. Toki päivänvalollakin kannattaa käydä ulkoilemassa että saa valoa kallon sisälle. Masennuksenestokeinot yleensä tosin helppoja ja tavanomaisia. Jokin ryhmäliikunta on myöskin hyvä, jooga ryhmässä esim.

Liikunta ei auta tietynlaiseen masentuneisuuteen. Se voi jopa lisätä sitä. Ihmisen ei kannata pakottaa itseään liikaa mihinkään.

Vierailija
44/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sairaslomalla? Makaa sängyssä tai sohvalla mieluummin kuin maassa. Jos et oo saikulla niin hankkiudu nyt sellaiselle ja sit lepäät ja relaat.

Olen sairaslomalla. Yritän levätä ja relata mutta kun tuntuu ettei se auta. Olo menee vaan koko ajan pahemmaksi.

Rukoilen sun puolesta:

Rakas Taivaan Isä,

auta tätä masentunutta ihmistä.

Vuodata häneen sinun läsnäolosi ja anna hänelle kaikki mahdollinen apu hänen ahdistukseensa. Auta häntä.

Jeesuksen nimessä. Amen

Jumala ei auta. Ei auta terrorismissakaan. Provoile vähemmän.

Vierailija
45/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee päivystykseen ja pyydä päästä osastolle.

Vierailija
46/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöritätkö jotain ikäviä ajatuksia päässäs? Asiat ei oo niin huonosti kuin miltä masentuneena tuntuu. Tee perusasiat: nukut, syöt, katsot vaikka jotain elokuvaa kun et jaksa enää nukkua. Kyllä sieltä vielä nouset, mäkin olen noussut melko syvistä kuopista ja nyt menee ihan hyvin.

Yritän tehdä perusasiat, kiitos. Leffaan en pysty keskittymään, pää ei toimi ollenkaan.

Itse teen sitä, että jos olo on huono ja tokkurainen, mutta en kerta kaikkiaan jaksa tehdä muutakaan tai keskittyä muuhunkaan, ja etenkin jos päässä pyörii muuten inhottavia ajatuksia, katson silti jotain sarjaa tai elokuvaa. Asioita menee sitten ohi, mutta ei se ole niin vakavaa, parempi tehdä niin kuin tuskastua yksinään. Elokuva silti oikeasti auttaa irtautumaan senhetkisestä huonosta olosta (ainakin mua, ja väittäisin että monilla, ehkä melkein kaikilla). (tosin tietenkään en katso näin elokuvia, joiden näkemistä olen suuresti odottanut. Mutta keskivertoja ihan kivoja elokuvia maailmassa riittää.) Toinen vaihtoehto tietenkin on, että katsoo jotain minkä on jo nähnyt mutta jota on silti kiva katsoa, ei haittaa vaikka koko juonen seuraaminen menisi ohi.

Jos ajatus lastenelokuvien katsomisesta ei hirveästi kammota ja tylsistytä sua, suosittelen niitäkin. Nykyään on paljon lastenelokuvia joista aikuisetkin voi saada paljon irti, esim. Moana. Itselle ne on olleet masentuneena loistavaa katsottavaa silloin kun ei vain jaksa/pysty katsomaan mitään yhtään raskaampaa tai monimutkaisempaa

Vierailija
47/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa piehtaroimasta omassa pahassa olossasi ja tee jotain hyvää muille niin omakin olosi kohenee auttamisesta.

Tämän kirjoittaja voi avata oman masennusklinikan, jos tämä resepti toimii.

Ihan vaan tiedoksi: todella masentunut ei jaksa tehdä mitään, ei yhtään mitään!

Paitsi kirjoitella palstoille ja valittaa ja kerjätä sääliä...

En kerjää sääliä, todellakaan. Voin vain huonosti ja olo on välillä sietämätön. Halusin purkautua edes johonkin, koska elämässäni ei ole ihmisiä joille voisin näistä jutella.

Minulla on puoliso, joka eilen huusi minulle, että olen patalaiska ja tarpeeton vätys, kun en jaksa tehdä muuta kuin maata sohvalla. Samalla hän kertoi halveksivansa minua, koska tarvitsen masennuslääkkeitä. Tämän jälkeen sain paniikkikohtauksen ja makasin hereillä sängyssä koko yön. Aamulla tunsin oloni niin pahaksi, että tunsin polttavaa tarvetta avautua johonkin, joten tein sen tänne. Kun ihan jokainen hengenveto tuntuu liian raskaalta eikä elämässä ole valonpilkahdustakaan missään, sitä tuntee itsensä aika hätääntyneeksi. Mutta kiitos, juuri sinunlaistesi vastaajien vuoksi en varmasti sorru tänne kirjoittamiseen enää uudestaan.

Pysähdyin tähän. En lukenut ketjuasi pidemmälle.

Oletko varma, että masennuksesi syy on työuupumus? Minäkin olen ollut pitkään masentuntunut. Ja saikuttanut. Kärsinyt pahasta työuupumuksesta. Tai niin luulin, kunnes mieheni otti avioeron. Siitä alkoi minun nousuni takaisin elävien kirjoihin. Kaikkeen oli syynä paska parisuhde (parikymmentä vuotta). Ei mikään muu. Minulla ei vaan ollut voimia nähdä enää edes sitä.

Tsemppiä ap!

Vierailija
48/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit?

49/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnallinen kriisipuhelin

päivystää numerossa 010 195 202

arkisin klo 9.00–07.00

viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00

https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-apua-e…

Vierailija
50/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ihan samaa. Välillä on henkisesti niin paha olo etten näe vaihtoehtoja.

Odotan nukkumaanmenoa.

Vierailija
51/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki hetkeltä vaan eteenpäin,vaikka hammasta purren,kyllä se joskus elämä vielä sinullekin hymyilee. Oletko ajatellut pyytää lähetettä jonnekin missä voit vain levätä ja hoitaa itseäsi?jokin klinikka tai vastaava. Tsemppiä sinulle ja voimia

Vierailija
52/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten samassa tilanteessa kuin ap, kärsin vakavasta uupumuksesta. Kirjoitin kerran tälle palstallekin ja sain ihan konkreettisiakin neuvoja tilanteeseeni. Kiitän näin jälkikäteen. Mun ystävät eivät nähneet sitä miten romahtamaisillani olin, vaikka puhuin heille asiasta. Ikävintä on, että heikoimmillaann ollessaan läheiset voivat olla ymmärtämättömiä ja lyödä henkisesti.

Vierailija
53/53 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tee jotain hyvää muille", täällä ei ihmiset tiedä mitään masennuksesta, tai siitä kun olet kuten minä 35 vuotta, ollut kaikille kiltti ystävällinen, auttanut jokaisessa asiassa kaikkia, ja oma tyttärenikin risti minut korjaaja keijuksi, kun osaan korjata käytännössä kaiken,  tietokoneet, ohjelmisto ja rauta, autot, jarruista jakopäähän, polkupyörät ja mopot, mutterista ajokuntoon. Koska mulla on pakettiauto olen kutsuvieras jokaisessa muutossa, ja ostoksen noutamisessa. Että kyllä on autettu. aina teen kotona ruoat, siivoan ja pyykkään. nyt en pääse ovesta ulos enkä haluakkaan. koska todennäköistä on että ensimmäinen ihminen joka vastaa tulee haluaa mun tekevän jotai sille.

leikkaus käyty työkyky menny, uusi leikkaus tulossa, ja AMK kesken (3 vuosi), Samalla kun olen täysityöllistettynä jossain haista paska hommassa, jossain kuppasella varastolla. teen höpö höpö hommia kun en omiini kykene ansaita tippunu 1200€ kuukaudessa, työkykyneuvottelua, kiusaamista, kovia odotuksia valmistumisesta, nyt olen 47.

itseni viiltely alkoi jo 10 vuotiaana ja itseinho 7 vuotiaana, tuli lapsuudenkodissa pienet ahdistuksen kaikesta väkivallasta ,hyväksikäytöstä, hylkäämisestä, ja valehtelusta, mutta tämän olen piilottanut lapsiltani. nyt en enää pysty koska makaan vain sohvalla vakavana surullisena en saa mitään aikaiseksi en hymyile, en huuda, enkä oikeastaan edes puhu. katson vain kun muut menevät askareihinsa