Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun ei enää jaksa?

Vierailija
01.12.2017 |

Mitä ihmettä pitäisi tehdä, kun tuntuu ettei vaan enää jaksa? Minulla on hoitokontakti masennukseen, mutta seuraava tapaaminen vasta viikon päästä. Tuntuu, että hajoan tähän paikkaan ja en vaan enää jaksa eteenpäin. Haluaisin kaatua maahan ja jäädä siihen makaamaan loppuelämäkseni. Ahdistaa, oksettaa, itkettää (mutta itku ei tule).

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairaslomalla? Makaa sängyssä tai sohvalla mieluummin kuin maassa. Jos et oo saikulla niin hankkiudu nyt sellaiselle ja sit lepäät ja relaat.

Vierailija
2/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sairaslomalla? Makaa sängyssä tai sohvalla mieluummin kuin maassa. Jos et oo saikulla niin hankkiudu nyt sellaiselle ja sit lepäät ja relaat.

Olen sairaslomalla. Yritän levätä ja relata mutta kun tuntuu ettei se auta. Olo menee vaan koko ajan pahemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepää. Nukkuminenkin on hyvä juttu, kun väsyttää eikä jaksa.

Vierailija
4/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa piehtaroimasta omassa pahassa olossasi ja tee jotain hyvää muille niin omakin olosi kohenee auttamisesta.

Vierailija
5/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa syytä huonoon oloon ja masennukseen? Onko työstressiä vai mitä? Saitko tarpeeksi pitkän saikun?

Vierailija
6/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itse itseäsi. Eikö sinulla ole lääkitystä? Ihminen jaksaa aina enempi kuin mitä uskookaan. Masennuksesta voi selvitä ja loppuelämä on valoisampi. Koita nähdä itsesi ikäänkuin ulkopuolisena ja mieti mikä auttaisi sinua. Lohduta ja kannusta itseäsi, vakuuta että sinä selviät kyllä. Elämän vaikeuksissa ihminen on itse se ratkaiseva tekijä, pääseekö eteenpäin vai sortuuko siihen. Ulkopuolinen apu voi ainoastaan tukea siinä.

Voimia sinulle ja jaksamista! Luin viestisi ja tunnen hätäsi ja tuskasi.

Nyt on vuoden pimein aika ja pohjakosketuksen paikka. Sitkeästi päivä kerrallaan, vähitellen valo lisääntyy.

Vierailija
7/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa piehtaroimasta omassa pahassa olossasi ja tee jotain hyvää muille niin omakin olosi kohenee auttamisesta.

Miten jaksaisin tehdä jotain hyvää muille, kun jaksan juuri ja juuri pysytellä itse hengissä?

Vierailija
8/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kirjoittaja voi avata oman masennusklinikan, jos tämä resepti toimii.

Ihan vaan tiedoksi: todella masentunut ei jaksa tehdä mitään, ei yhtään mitään!

Vierailija
9/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa syytä huonoon oloon ja masennukseen? Onko työstressiä vai mitä? Saitko tarpeeksi pitkän saikun?

On moniakin syitä, pitkittynyt työuupumus tämän alun perin aiheutti, mutta myös muita syitä on. Sairasloma ei ole riittävän pitkä, mutta en jaksa edes stressata sitä. Irtisanoudun sitten vaikka jos en saa enempää lomaa tämän loputtua.

Vierailija
10/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, miten ihanaa on makoilla sisällä lämpimässä kun jotkut joutuvat lähtemään tuonne sateeseen. Halaa itseäsi ja ryhdy itsesi parhaaksi ystäväksi.

Vierailija
11/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoida itse itseäsi. Eikö sinulla ole lääkitystä? Ihminen jaksaa aina enempi kuin mitä uskookaan. Masennuksesta voi selvitä ja loppuelämä on valoisampi. Koita nähdä itsesi ikäänkuin ulkopuolisena ja mieti mikä auttaisi sinua. Lohduta ja kannusta itseäsi, vakuuta että sinä selviät kyllä. Elämän vaikeuksissa ihminen on itse se ratkaiseva tekijä, pääseekö eteenpäin vai sortuuko siihen. Ulkopuolinen apu voi ainoastaan tukea siinä.

Voimia sinulle ja jaksamista! Luin viestisi ja tunnen hätäsi ja tuskasi.

Nyt on vuoden pimein aika ja pohjakosketuksen paikka. Sitkeästi päivä kerrallaan, vähitellen valo lisääntyy.

Kiitos. On minulla lääkitys, mutta se ei varmaankaan ihan toimi. Seuraava lääkäriaika on ensi viikolla, ehkä silloin lääkitystä muutetaan.

Vierailija
12/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritätkö jotain ikäviä ajatuksia päässäs? Asiat ei oo niin huonosti kuin miltä masentuneena tuntuu. Tee perusasiat: nukut, syöt, katsot vaikka jotain elokuvaa kun et jaksa enää nukkua. Kyllä sieltä vielä nouset, mäkin olen noussut melko syvistä kuopista ja nyt menee ihan hyvin.

Vierailija
13/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöritätkö jotain ikäviä ajatuksia päässäs? Asiat ei oo niin huonosti kuin miltä masentuneena tuntuu. Tee perusasiat: nukut, syöt, katsot vaikka jotain elokuvaa kun et jaksa enää nukkua. Kyllä sieltä vielä nouset, mäkin olen noussut melko syvistä kuopista ja nyt menee ihan hyvin.

Yritän tehdä perusasiat, kiitos. Leffaan en pysty keskittymään, pää ei toimi ollenkaan.

Vierailija
14/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ulkoilu auttaa?? Itsellä auttaa, kun menee metsään kuuntelemaan hiljaisuutta ja nauttimaan luonnosta. Yritä nauttia pienistä kauniista asioista, laita vaikka kynttilät palamaan. Onko muuta sairautta taustalla? Kilpirauhasarvot otettu?

Vierailija
15/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksaisin tehdä jotain hyvää muille, kun jaksan juuri ja juuri pysytellä itse hengissä?

Jaksat sinä tännekin purkautua ja vatvoa kuinka huonosti sinun onkaan. Käytä se energia johonkin positiivisempaan. Etsi kotiseudultasi jokin hyväntekeväisyyttä harjoittava taho ja mene sinne avuksi.

Vierailija
16/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksat sinä tännekin purkautua ja vatvoa kuinka huonosti sinun onkaan. Käytä se energia johonkin positiivisempaan. Etsi kotiseudultasi jokin hyväntekeväisyyttä harjoittava taho ja mene sinne avuksi.

Jos jaksaisin mennä tekemään vapaaehtoistyötä, niin omalla työpaikallani saatettaisi vähän kyseenalaistaa sairaslomani tarpeellisuus?

Vierailija
17/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jaksaisin mennä tekemään vapaaehtoistyötä, niin omalla työpaikallani saatettaisi vähän kyseenalaistaa sairaslomani tarpeellisuus?

Eikö sulla ole perhettä?

Vierailija
18/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän tehdä perusasiat, kiitos. Leffaan en pysty keskittymään, pää ei toimi ollenkaan.

Kumman valikoivaa tuo pään toimiminen, kun palstailuun riittää keskittyminen.

Vierailija
19/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kirjoittaja voi avata oman masennusklinikan, jos tämä resepti toimii.

Ihan vaan tiedoksi: todella masentunut ei jaksa tehdä mitään, ei yhtään mitään!

Paitsi kirjoitella palstoille ja valittaa ja kerjätä sääliä...

En kerjää sääliä, todellakaan. Voin vain huonosti ja olo on välillä sietämätön. Halusin purkautua edes johonkin, koska elämässäni ei ole ihmisiä joille voisin näistä jutella.

Minulla on puoliso, joka eilen huusi minulle, että olen patalaiska ja tarpeeton vätys, kun en jaksa tehdä muuta kuin maata sohvalla. Samalla hän kertoi halveksivansa minua, koska tarvitsen masennuslääkkeitä. Tämän jälkeen sain paniikkikohtauksen ja makasin hereillä sängyssä koko yön. Aamulla tunsin oloni niin pahaksi, että tunsin polttavaa tarvetta avautua johonkin, joten tein sen tänne. Kun ihan jokainen hengenveto tuntuu liian raskaalta eikä elämässä ole valonpilkahdustakaan missään, sitä tuntee itsensä aika hätääntyneeksi. Mutta kiitos, juuri sinunlaistesi vastaajien vuoksi en varmasti sorru tänne kirjoittamiseen enää uudestaan.

Vierailija
20/53 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt läpi samankaltaista. Mitä jos vaan ant a isit itsellesi sen, mitä kehosi ja mielesi pyytää. Makaa ja ole ja nuku. Yritä katsoa pehmoinen ja lämmin paikka, mihin asetut. Tiedän, että jos laskeudut eteisen lattialle,voi mennä tunteja että saat siirryttyä. Tämä on elämääsi tänään, tarvitset sen levon. Muun elämän aika on myöhemmin.