Kaverilla luottotiedot menossa, maksaisitko?
Tilanne lyhyesti selitettynä: Asun hyvän kaverini kanssa yhdessä, eli ollaan kämppiksiä.
Kaverilleni on tullut viime aikoina päihdeongelmia + elämänhallintaongelmia rahan kanssa.
Perintäkirjeitä tullut nyt joka päivä postilaatikosta, osan maksoi hänen puolestaan pois (jää velkaa mulle).
Nyt hän pyytää, että maksaisin isoimman perittävän pois, että ei mene luottotiedot (menee ylihu, jos ei maksa). Velat yhteensä 1300€.
Maksaisitteko? Mitä teen?
Rahaa minulla on, mutta en tiedä hyvittaako maksaa tässä tilanteessa enää enempää...
Kommentit (45)
Kiitos vastauksista. Eniten pelkään, että kaverisihde kärsii tein mitä hyvänsä.
Mietin myös, että voisin ottaa lainan pantiksi telkkarin ja pleikkarin (arvokas telkkari, osamaksulla hankittu). Tosin jos laina jää saamatta, on se ikävää kaverilta tavarat viedä... ei tekisi hyvää kaverisuhteelle.
Niin ja osa varmaan arvasikin, että nuoria ollaan.
Itsellä siis rahasta ei ole pulaa, rahaa minulla on useita kymmeniä tuhansia tileillä. Silti vähän mietityttää lainata tässä tilanteessa taas, kun toinen juo rahansa ja ei maksa omia laskujaan. Stressaa minua älyttömästi tämä.
Ei ja Ei!
Seuraavaksi kun sinulle tulee tämä velvollisuudentunne, niin katso yleareenasta muutama jakso sitä Kukkaron Herraksi-ohjelmaa, siitä näkee hyvin minkälaisia nämä jatkuvasti velkaantuvat ovat.