Kuinka saatte itsenne lenkille tällaisella kelillä?
Ulkona tihuttaa räntää tai on muuten vain kosteaa ja kylmää. Tiedän, että lenkin jälkeen olisi hyvä olo, mutta nyt kun mietin sitä kylmää ilmaa niin mieluummin jäisin sisälle. Miten te saatte itsenne lähtemään ja nautitteko siitä todella?
Kommentit (34)
Kun juoksee, niin säätä ei hetken kuluttua huomaa. Jälkikäteen on todella hyvä olo.
Eli näiden faktojen pohjalta teen järkipäätöksen. Jos jään sohvalle makaamaan, niin enemmän harmittelen säätilaa ja minulla on huono olo.
Kävellen ei lämpene samalla tavalla eli suosittelen vähintään hölkkäämistä niille, joiden fysiikka tähän antaa periksi.
Jo puolikin tuntia riittää. Itse olen kyllä vähintään tunnin lenkillä. Juuri näinä pimeinä aikoiha se on tärkeä väsymyksen ja veetutuksen ehkäisykeinto.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Tunnen itseni väsyneeksi ja nuutuneeksi koko illan, jos en käy töiden jälkeen ulkoilemassa. Siinä on motivaationlähdettä kerrakseen. Sadekelillä tietysti goretexiä päälle, koska märät vaatteet vievät hyvän fiiliksen.
Minäkin tunnen aina itseni väsyneeksi töiden jälkeen mutta en edes harkitse ulkoilemista, käyn pötkölleen ja nukun pari tuntia. Sitten kun herään niin on taas virkeämpi olo :)
Siksi juuri olet noin nuutunut, kun et ulkoile ja liiku.
Ei aikuinen ihminen tarvitse parin tunnin päväunia. Edellyttäen tietysti, että nukut normaalisti öisin.
Eivät työpäivät väsytä, jos vapaa-aikana on liikunnallisesti aktiivinen ja mieluiten ulkoilmassa ihan siitä pimeydestä ja kosteudesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni väsyneeksi ja nuutuneeksi koko illan, jos en käy töiden jälkeen ulkoilemassa. Siinä on motivaationlähdettä kerrakseen. Sadekelillä tietysti goretexiä päälle, koska märät vaatteet vievät hyvän fiiliksen.
Minäkin tunnen aina itseni väsyneeksi töiden jälkeen mutta en edes harkitse ulkoilemista, käyn pötkölleen ja nukun pari tuntia. Sitten kun herään niin on taas virkeämpi olo :)
Minä tein joskus nuorempana noin ja sen seurauksena illalla ei nukuttanut. Vähäisten yöunien jälkeen seuraavana päivänä oli entistäkin väsyneempi ja kierre oli valmis.
En mene lenkille pimeään ja paskasäähän. Meillä on Tunturin crosstraineri.
Tallilla pyörin 6 h päivässä ulkona viitenä päivänä viikossa oli keli mikä hyvänsä, joten vapaapäivinä istun hyvällä omalla tunnolla sohvalla ja katson ikkunasta, että taas sataa.
Mun koira on jotenkin viallinen. Yritän lähteä tällaisella ilmalla sen kanssa lenkille, mutta se nuuhkaisee ovesta ja kääntyy takaisin mutisten "mee keskenäs, mä meen takas nukkuu". Sit mä lähden yksin. Kaikki muut säät on hyviä paitsi helle, silloin jään mieluummin sisälle viileään.
Vierailija kirjoitti:
Mun koira on jotenkin viallinen. Yritän lähteä tällaisella ilmalla sen kanssa lenkille, mutta se nuuhkaisee ovesta ja kääntyy takaisin mutisten "mee keskenäs, mä meen takas nukkuu". Sit mä lähden yksin. Kaikki muut säät on hyviä paitsi helle, silloin jään mieluummin sisälle viileään.
Missä se sitten tarpeensa tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi juuri olet noin nuutunut, kun et ulkoile ja liiku.
Ei aikuinen ihminen tarvitse parin tunnin päväunia. Edellyttäen tietysti, että nukut normaalisti öisin.
Eivät työpäivät väsytä, jos vapaa-aikana on liikunnallisesti aktiivinen ja mieluiten ulkoilmassa ihan siitä pimeydestä ja kosteudesta huolimatta.
Tahtoo jäädä minulla nukkumiset yöllä liian vähäksi, alkuviikosta nukun n. 5-6 tuntia ja loppuviikosta tunnin-pari enemmän yössä. Usein loppuviikosta erityisesti alan olla aika väsynyt ja jos pidän itseni väkisin hereillä koko päivät ja väsymys pääsee kerääntymään niin menee monta päivää ennenkuin on taas normaali olotila.
En usko että liikkuminen virkistäisi, nukahtaisin sen jälkeen varmaan istualleen kun tulisin takaisin sisälle. Eikä minulla ole tahdonvoimaa lähteä mihinkään kun tulen kotiin, hetken aikaa saatan istua koneen ääressä mutta nopeasti alkaa silmä painaa nopeasti ja menen sitten sänkyyn tai sohvalle pötkölleen ja nukahdan aika äkkiä.
Ulos en mene kuin työmatkat mutta vesijumppa piristää.
Käyn höyrylenkillä läheisellä nakkarilla, ei tarvitse pakottaa itseäni,
se tekee vaan niin hyvää.
Joka päivä liikun, oli sää mikä tahansa.
Salille menen aina kävellen/ pyörällä ja siellä käyn kelistä riippumatta 5 kertaa/ viikko:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se sitten tarpeensa tekee?
Pihapuskaan niin lähelle taloa kuin suinkin käy koipea nostamassa viimeisellä hetkellä kun on ihan pakko, ja sitten äkkiä takas sisälle. Tai sitten väkipakolla vien sen vähän pidemmälle, mistä kyllä tullaan nelivetoa takaisin heti kun on tärkeimmät toimitettu.
Siihen tottuu. Otin projektiksi käydä marraskuussa joka ikinen päivä juoksemassa. Onnistuin, ja viimeisen viikon aikana en edes miettinyt millainen keli on.