Taas yksi todiste, että vähähiilihydraattinen ruokavalio EI TOIMI
Keskuslavalla Slushissa terveysyrittäjät puhuvat hyvinvoinnin tulevaisuudesta. Yrittäjä Naveen Jain varoittaa ihmisiä lankeamasta trendiruokavalioihin.
”Yritin pudottaa painoani. Karppasin. Kävi kuitenkin ilmi, että minun pitää nimenomaan syödä enemmän hiilihydraatteja”, Jain sanoo.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli tässä tääkin nähdään. Eri ihmisille toimii eri keinot.
Hohhoijakkaa. Kaikille toimii sama: syö vähemmän kuin kulutat. Tästä on sitten eri variaatioita eri ruokavalioiden muodossa.
Ei se vaan ole niin yksinkertaista. Toinen täällä hoettu totuus: vähennät herkkuja ja lisäät liikuntaa, on ihan yhtä typerä. Mistä vähennät, kun ei syö muutenkaan mitään herkkuja. Miten lisäät liikuntaa, jos harrastat sitä jo monta tuntia viikossa. Näistä huolimatta paino vain nousee jatkuvasti. Lasket kaloreita ja punnitset ruokia => paino nousee tai pysyy ennallaan. Nyt olen neljä kuukautta syönyt VHH:n mukaan (en kuitenkaan ketoosissa) ja vihdoinkin se paino on alkanut laskea. Todella hitaasti, (tällä hetkellä saldo on - 5 kiloa) mutta tippuu kuitenkin. Aivan varmasti syön tällä hetkellä enemmän kaloreita kuin mitä söin aiemmin (en laske, mutta pahimmillani söin alle 1200 aiemmin, eikä paino siltikään tippunut). Onhan tästä tutkimuksiakin, etteivät kalorit ole samanarvoisia. Mulle tämän on tarkoitus olla juurikin elämäntapa. Hankala tapa toki, koska me elämme todella hiilarihuuruisessa maailmassa.
Seli-seli plösö. Syö vähemmän ja liiku enemmän.
Miksi söisin vähemmän, kun tälläkin tavalla laihtuu? Varsinkin kun tiedän, ettei se vähemmän syöminen ole mulle mikään toimiva ratkaisu. Mulla ei ylipainoa edes paljon ole, joten kohta olen jo normaalipainossa. Mielenkiinnosta seuraan mihin lukemiin saan painoni laskemaan tällä menetelmällä.
Vhh:lla et pysty laihduttamaan alipainoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän ja liiku enemmän. JOo toki voi noin tehdä, mutta jos sen vhh ruokavalion suosimisen syy onkin jossain muussa kuin toivotussa laihtumisessa. Esim mulla oli vhh:n aloitukseen ihan muut syyt kuin laihtuminen. Siihen tämä on auttanutkin, laihtuminen vain ilahduttava lisäbonus.
Voi kuinka salaperäistä. Ai että kun kiinnostava tämä sinun mysteerisyysi.
Mikä sua ihan oikeasti harmittaa? Sekö, että joku toimii eritavalla kuin sinä? Että uskaltaakin..
Meitä vhh:lla tervehtyneitä on monia. Sairauksia ja vaivoja, joihin vhh:sta saa avun, on myös monia. Ei siinä ole yhtään mitään mysteeristä. Vhh ei ole laihdutuskuuri, vaan kokonaisvaltaisesti tervehdyttävä vaihtoehto syödä ja sen hyödyt kumoutuvat sitä mukaa kun vaihtaa vhh:sta pois.
Teidän_ämmien mutu taas asialla. On jo niin monta kertaa tässä vuosien kertaa todistettu ravinto- ja lääketieteellisesti että VHH EI TOIMI, joten nielkää katkera kalkkinne ja alkakaa syödä terveellisesti.
Jos joku Slushissa sanoo, niin kyllä siihen pitää pitää uskoa, ja voi myös yleistää ihan väestötasolle. Kun oli oikein keskuslavalla.
Vierailija kirjoitti:
Teidän_ämmien mutu taas asialla. On jo niin monta kertaa tässä vuosien kertaa todistettu ravinto- ja lääketieteellisesti että VHH EI TOIMI, joten nielkää katkera kalkkinne ja alkakaa syödä terveellisesti.
Mutta kun se toimii. Niele sinä se kalkki, ei kuulu meille karpeille se ja mehän nimenomaan alettiin syödä terveellisesti, kun vaihdettiin ravintoköyhä sianlihotusruokavalio terveellisempään vaihtoehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku Slushissa sanoo, niin kyllä siihen pitää pitää uskoa, ja voi myös yleistää ihan väestötasolle. Kun oli oikein keskuslavalla.
Tämä!
Pikkusen lähdekritiikki hakusessa joillakin, kun puolustellessa pitäisi olla esittää jos jonkinlaista tutkimuslinkkiä (mitä nämä niitä penäävät eivät edes ymmärrä, saati jaksa lukea ja ymmärtää lukemaansa), mutta VHH:ta vastustettaessa riittää, että yksi ihminen nousi korokkeelle ja sanoi. TODISTE!
Jos liikkuu, hiilareita on syötävä. Mutta hitaita hiilareita, ei valkoista vehnää ja sokeria. Puolet kaloreista kasviksista ja juureksista, loppu protskua, rasvaa ja hitaita hiilareita. Jos ei pumppaa tolkuttomasti rautaa eikä hae valtavaa lihasmassaa, ei tarvitse mitään lisäproteiinia. Kolme kertaa päivässä syöminen piisaa, tarvi koko ajan puputtaa jotain.
Se on totta, että ei se ihan niin mene, että laihdut jos syöt vähemmän. Valitettavasti keho on fiksu, menee säästömoodiin jos alat syömään vähän ja kulutat paljon. Silloin elimistö kerää kaiken talteen, rasvaa tulee lisää. Sitten ihmetellään, miksi en laihdu vaikka syön vaan 800kcal... Johan paino tippuu, kun syöt riittävästi, syöt fiksusti (kasviksia, hedelmiä, vihanneksia) ja liikut. Jos harrastaa vielä todella kovaa treeniä (syke nousee pilviin) niin hiilareita ei pidä karsia, pikemminkin päinvastoin, kulutus niille nousee.
Voisi olettaa, että Jainin edustama business hakee sellaisia sijoittajia, jotka ovat hiilariteollisuudessa. Esimerkkinä CocaCola.