Miksi jotkut haluaa näyttää samalta vuodesta toiseen?
Sama kampaus, sama värjäys. Päivästä päivään samanlainen meikki. Vaatetyyli pysyy täysin samana vaikka ostaisikin uutta. Itse tykkään radikaaleista muutoksista ja tyylini vaihtelee suurestikin ja ihan vaan siksi kun kyllästyn näyttämään aina samalta. Enkä nyt tarkoita että kun minä niin kaikki muutkin. Vaan mikä siinä on, että haluaa näyttää samalta vuosikaudet?
Kommentit (27)
On tasapainoinen aikuinen ja löytänyt tyylinsä. Ulkonäköään jatkuvasti muuttavat ovat hukassa ja kaikki muukin on hakusessa.
Minäkin olen kokeillut erilaisia tyylejä 14-24 vuotiaana. Hain itseäni silloin muutenkin aika paljon. Lasten ollessa pieniä tyylini oli siisti, mutta helppo ja nyt kun lapset ovat jo teinejä, niin tyylini on ollut aika vakio. En enää myöskään mieti muiden mielipiteitä, vaan tiedän mistä tykkään ja pukeudun tilanteeseen sopivalla tavalla. Meikkiä käytän sopivasti, käyn laadukkaalla kampaajalla noin puolentoista kuukauden välein ja ostan uusia vaatteita kun hyviä löydän. En enää tee juuri vikaostoksia niin kuin nuorena tein, vaan vaatteeni ovat näköisiäni. Tyylini on ehkä ap:n mielestä tylsä, mutta revittelin tarpeeksi jo teininä. En tarvitse kenenkään hyväksyntää tyylilleni niin kuin ap.
Minulla on varaa pukeutua miten haluan tai mitä lumppuja löydän.
Sormikkaat otan aina k-kaupan hylättyjen vaatteiden osastolta ja pipot myös. Takit on vuodelta 1999 kun muutin pois kotoa.
Housuja löydän tai ostan kolmen vuoden välein. En oikein välitä muusta kuin että ne tuntuvat mukavilta ja niillä voi kiivetä tai hypätä aidan yli kepeästi.
Olen siis todella komea ja hyväkroppainen mies. Tasapainoitan välinpitämättömällä pukeutumisella komeuttani.
Vaikka pukeudun kuin spurgu niin olen edelleen komea. En oikein voi sille mitään.
Hassuinta on että vaikka neljäkymmentä tulee kohta täyteen niin edelleen joka viikko kysytään alkossa papereita. Taidan näyttää niin hyvältä. En voi sille mitään ja olen todella pahoillani siitä että näytän edelleen 25v.
Arvoiltani olen kuitenkin aika vanhoillinen ja halveksun ananastukkia ja pillifarkkuja. En voi sietää paljaita nilkkoja talvisin. Jos löytäisin pillifarkut niin en niitä heittäisi pois. Tiedän että näyttäisin hyvältä ihan missä vaatteissa tahansa. Moni on kehunut mallin näköiseksi. Vaate kuin vaate pukee minua. Olen aika vaatimaton mies, mutta en voi sille mitään että olen niin kuuma.
Olen pahoillani tästä kaikesta. Sanomani oli että vaatteilla ei oikein saa itsestään kuumaa, jos ei ole alunperin kuuma.
Käyttäkää rahanne johonkin tärkeämpään kuin lumppuihin.
Olen nelikymppinen nainen ja olen itse huomannut elämässäni, että mitä tylsempää ja ontonpaa elämäni on ollut, näihin vaiheisiin on aina liittynyt voimakas tarve tuoda jotain iloa ja sutinaa arkeen ulkonäkömuutoksilla, jatkuvalla sisustuksen säätämiselle sekä uuden tavaran hankkimisella.
Sitten taas mitä mielenkiintoisampi, sosiaalisempi, tasapainoisempi ja henkisesti rikkaampi olen, sitä vähemmän olen välittänyt sisustamisesta, ulkonäön muuntelusta ja hienojen tavaroiden ostamisesta.
Nyt olen vaiheessa jossa oma tyyli on löytynyt ja mitään muutoksia en tarvitse. Sisustuskin on "valmis" eikä sitä tarvitse tuunata. En tarvitse mitään uutta, ennen kuin vanha menee rikki. Voin keskittyä olennaisimpiin ja merkityksellisempiin asiohin.
Tiedättekö taloudesta sellaisen kuin huulipuna-efekti? Se perustuu tilastoihin, joissa taantuman aikana huulipunan myyntiluvut aina kasvavat. Tämä johtuu siitä, että mitä huonommin asiat ovat sitä enemmän ihmiset kaipaavat arkeensa pientä luksusta kuten merkkihuulipunia.
Tämän vuoksi myös hyvinvoivat yleensä pukeutuvat tylsemmin, eivät panosta niin paljoa pieneen luksukseen, kuten räväkkään kynsilakkaan tai kestoripisiin.
Tyylini on persoonallisuuteni jatke.
Kylla sellainen jatkuva ja radikaali ulkonäkön muutos (esim. punkkarista emoksi) antaa vähän teinivibat.
Oletko itseesi tyytyväinen? Haetko huomiota räiskyvillä ulkonäön muutoksilla? Oletko tasapainoinen aikuinen?
Voi käyttää energiansa ja älyllisen kapasiteettinsa tärkeämpiin ja hyödyllisempiin asioihin.
Vrt.Steve Jobs.