Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu lääkäri sanoi, että hänen ammatistaan on tullut farssia, koska ihmiset "googlettavat"

Vierailija
29.11.2017 |

Ja uskon sen kyllä. Hänellä oli uskomattomia tarinoita ihmisistä, jotka eivät usko häntä, vaan uskovat googletuksiaan. Moni jopa lähtee pois kun ei saa sitä diagnoosia, mikä netissä luki!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja sitten kysyvät oikeasti sairailta ihmisiltä ivallisesti "noh, mitäs sä nyt LUULET että sua vaivaa?" Saa sitten hoomoilasena olla, että etkös sä ollut se lääkäri vai minäkö se olin?

terveisin vakava sairaus puol vuotta, lääkärit vaan vi**uilee. Mitään vaikeeta sen diagnoosissa ei lopulta ollu, kun nyt vaan suostuivat lopulta ees tutkimaan :((

Vierailija
2/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ammatti ei enää miellytä, vaihtakoon alaa tai jääköön työttömäksi. Enää lääkäri ei ole se hattu kourassa kumarrellen kohdattava puolijumala vaan ihmisetkin ottaa asioista selvää. Jos lääkärin diagnoosi ei miellytä, on se potilaan oma asia ja tehköön mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän usein nykyään potilas on oikeassa (vaikka heitä pidetään automaattisesti tyhminä), ja käyhän se monen lääkärin egon päälle. Hyvä lääkäri kuuntelee myös potilasta, eikä tyrmää häntä vain sen takia, että on ollut itse kiinnostunut ottamaan selvää sairaudestaan

Vierailija
4/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja uskon sen kyllä. Hänellä oli uskomattomia tarinoita ihmisistä, jotka eivät usko häntä, vaan uskovat googletuksiaan. Moni jopa lähtee pois kun ei saa sitä diagnoosia, mikä netissä luki!

Aamu-tv:ssa lääkäri paheksui kun uskottiin seleeniin ja antioksidantteihin.Esim. seleeni+E-vitamiini yhdistelmä estää tehokkaasti kolesterolin hapettumista niin eläinkokeissa kuin ihmisillä.Kannattaa googlettaa eikä uskoa sokeasti lääkäriä.Nehän on lääkefirmojen jatkokouluttamia.

Vierailija
5/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vittu oo tosissanne.

Vierailija
6/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai myös jätätte lapsenne rokottamatta?

Vierailija
7/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se totta on, viimeksikin kerroin lääkärille että olen vähän tohtori Googlelta kysellyt ja vaikuttaisi tällaiselta ongelmalta. Ja lääkäri oli Googlegollegansa kanssa ihan täysin samaa mieltäkin. Vähän sitä kyllä nauratti. Mutta miksei ihminen muka etsisi itse tietoa, tietysti etsii. Täytyykö se aina olla lääkäriltä pois, ihminenhän itse ne pillerit nielee tai on nielemättä.

Vierailija
8/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan niin sitä aikaa, kun tietokone tekee oireiden ja potilaan genomit kartoittamalla (oikeat) diagnoosit eikä lääkäreiden vaihtelevalla ammattitaidolla ole enää mitään merkitystä.

Vierailija
9/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai googlaan. En olisi tajunnut sairastavani ahdistuneisuushäiriötä jos en olisi itse googlaillut että mikä ihme minua vaivaa. Tajusin googlailun perusteella hakeutua psykoterapiaan. Olisin nyt varmaan työkyvytön tai haudassa jos en olisi hankkinut itselleni apua.

Vierailija
10/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä juteltu lääkiksessä olevan poikani kanssa. Nyt kuulemma jo niilläkin koulutuksessa huomioidaan potilaan kohtaamisessa, että ihmisillä voi olla hyvinkin perusteltuja näkemyksiä sairauksistaan, kun samoilta sivustoilta he tietoa etsivät kun lääkäritkin.

Aika muuttuu.

Vierailija
11/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkaa kaikki lääkäritkin olla nopeasti puhuvia Virolaisia.

Vierailija
12/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ kyllä tiedän että MINULLA on varmaan keliaki ja onhan MINULLA sitä ennen jo luultavasti laktoosi-intoleranssi sillä MINÄ ITSE tiedän kyllä mitä MINULLA on!

Vierailija
13/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai myös jätätte lapsenne rokottamatta?

Painu sinä ääliö niiden rokotteidesi ja hopeavesiesi kanssa muualle, tämä keskustelu koskee lääkäreitä.

Vierailija
14/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille mammoille elämä on sitä että on joku tauti tai yliherkkyys ja sitten lääkäri parantaa sen lääkkeillä.

HUOH!

Vierailija
15/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä googlepotilaita nyt niin usein vastaan tule. Eikä sinänsä mitään harmia, koska jos olen tohtori googlen kanssa eri mieltä niin kykenen perustelemaan oman kantani potilaalle tämän statuksen ja anamneesin perusteella. Yksi, kaksi hakusanaa ei yleensä anna kovin kattavaa kuvaa potilaan oireista.

Jos potilas on mielestään oikeassa eikä hyväksy hoitoehdotustani niin hoitakoot sitten itsensä miten parhaaksi näkee. Jonossa on potilaita, jotka oikeasti voisivat hyötyä ammattitaidostani. Inttäminen itsepäisen ihmisen kanssa on kuin pelaisi shakkia pulun kanssa. Molempien aikaa menee vain hukkaan.

Vierailija
16/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ammatti ei enää miellytä, vaihtakoon alaa tai jääköön työttömäksi. Enää lääkäri ei ole se hattu kourassa kumarrellen kohdattava puolijumala vaan ihmisetkin ottaa asioista selvää. Jos lääkärin diagnoosi ei miellytä, on se potilaan oma asia ja tehköön mitä haluaa.

Sama toisinpäin. Usein se potilas siinä luulee olevansa puolijumala ja Itsensä Paras Asiantuntija... "ku silläkin tutun tutulla oli ja Google mulle sanoi" voi jestas. Samaa tasoa kun ihmetellään yhteiskunnallisia asioita tai muuta silloin kun ei ole alkeellistakaan tietoa mistä puhuu. Monet muutkin ammattilaiset tuntee valtavaa myötähäpeää näitä puskista huutelijoita kohtaan.

Vierailija
17/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutte loputtomaan suohon, jos lääkäreiden ja lääketieteen kuplaan menette mukaan. Kaikki krooniset sairaudet johtuvat infektioista, ja ratkaisu on pitkät mikrobilääkekuurit, ja ravintolisät tukemaan hoitoa. Koska mikrobit ovat tunkeutuneet syvälle kudoksiin ja elimiin, niin ne eivät kuole oireetta, ja elimistö joutuu uusiutumaan, ja siihen tarvitaan tiettyjä ravintolisiä.

Vierailija
18/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä juteltu lääkiksessä olevan poikani kanssa. Nyt kuulemma jo niilläkin koulutuksessa huomioidaan potilaan kohtaamisessa, että ihmisillä voi olla hyvinkin perusteltuja näkemyksiä sairauksistaan, kun samoilta sivustoilta he tietoa etsivät kun lääkäritkin.

Aika muuttuu.

Hyvällä itsetunnolla varustettu lääkäri voi jopa oppia uutta, kun kuuntelee potilaan tiedot sairaudestaan ja sairauden hoidosta.

Vierailija
19/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän usein nykyään potilas on oikeassa (vaikka heitä pidetään automaattisesti tyhminä), ja käyhän se monen lääkärin egon päälle. Hyvä lääkäri kuuntelee myös potilasta, eikä tyrmää häntä vain sen takia, että on ollut itse kiinnostunut ottamaan selvää sairaudestaan

Tilastoja kiitos tuohon väitteeseen kuinka "yllättävän usein" potilas on oikeessa.

Vierailija
20/56 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarkoitti varmaan tämän tyylisiä keskusteluja

*Potilas tulee vastaanotolle*

L: Mikäs sinulla on?

P: Kurkkukipua on ollut ja googlailin, että se saattaisi olla syöpä.

L: Ei nyt ehkä ihan syöpä, otetaampas nieluviljely angiinan varalle.

P: Eiku mul on syöpä

L: Ei sulla syöpää ole

P: Kyllä mulla on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi