Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kysyt kaveriltasi pitkästä aikaa mitä kuuluu ja vastaus on "tässä on nyt ollut kaikennäköistä"

Vierailija
29.11.2017 |

Mitä ajattelet? Jos siis ette ole ehtineet nähdä vähään aikaan (n. kuukauteen) ja tiedät, että perheessä ollut sairastelua. Oletko huolissasi vai ärsyyntynyt, kun ei voi kertoa tarkemmin?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mun hyvänpäiväntuttu, vaan luulin että olemme hyviä kavereita. Minä ainakin samassa tilanteessa ymmärtäisin, jos hän ei jaksaisi tilittää joka asiaansa minulle, mutta ymmärtäisin myös miten rankkaa voi olla. Ihan ilman että itsekään piti näitä asioita kokea.

Saattaisin tilanteen mukaan kertoilla mukavia asioita, tai antaa olla rauhassa tai tarjoutua auttamaan jossakin, mutta en missään nimessä toisi omia ongelmia suurina esille!!

Vierailija
42/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet huomannut ,et toinen on kova juoruamaan kaiken kuulemansa.

Funtsi nyt hei kahdesti kandeeks tällaselle kertoa enää mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän on sellainen ihminen, ettei ikimaailmassa myöntäisi, jos suoraan kysyn. Vaikuttaa vain, että on loukkaantunut ja kyllästynyt tähän, että minulla on koko ajan jotain. Vaikka minkä helvetin minä sille voin...

Vierailija
44/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hän on sellainen ihminen, ettei ikimaailmassa myöntäisi, jos suoraan kysyn. Vaikuttaa vain, että on loukkaantunut ja kyllästynyt tähän, että minulla on koko ajan jotain. Vaikka minkä helvetin minä sille voin...

Kyllä olet säälittävä. Ei voi muuta sanoa. Hän ei ole sun hyvä kaveri eikä hänellä ole mitään velvollisuutta kertoa sairauksistaan sinulle. En minä ainakaan tuollaiselle kertoisi. Eikö sulla ole muita kavereita vai miksi olet noin takertuva?

Vierailija
45/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaisin noin kun ei ole mitään erikoisempaa sairautta tai huolta. Kaikenlaista tavallista elämää vaan, mitä ei jaksa alkaa selostaa.

Vierailija
46/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaan tuohon tyyliin useinkin, kun ei ole mitään mullistavaa. Tai vaikka olisikin, jos kysyjä on sellainen, jolle en välitä kaikkea kertoa. Voi olla hyvää tai huonoa sinänsä. Ihmiselle, joka tuohon tyyliin analysoi, hyvinkin todennäköinen vastaus.

Vierailija
47/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään tapauksia myös kun lähes koko suvulta tivattu sairastelua johon lupauduttu kertomatta mitään sen enempää kun puolisolle kova paikka.

Kuulostaapa "mukavalta kaveruudelta". Tällaiset on vihonviimeisiä joita elämääni päästäisin.

Vierailija
48/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle tulisi tuollaisesta mieleen että jotain ikävää kuuluu. Ehkä varovaisesti kyselisin että haluaako toinen puhua, jos ei halua niin sitten puhutaan vaikka ilmojen pitelyistä.

Positiivisia asioitahan yleensä hehkutetaan, ei kukaan sano että on tässä ollut kaikenlaista jos on vaikka saanut juuri vauvan ja muuttanut uuteen asuntoon jne. Ikävistä asioista taas ei ehkä halua puhua, koska esim. lapsen syövälle nyt ei oikein hoitoja enempää mahda, ja jos on vaikka jo kuullut lääkäreiltä että hoidot lopetetaan, niin mitä siinä nyt toinen kahvikupposen äärellä sanoo....

AP:lle toivotan jaksamista raskaan elämäntilanteen aikana. On ihan ok jättää ystävät tapaamatta, jos joku siitä suuttuu ettet jaksa nähdä, se ei ole sinun ongelmasi. On ihmisiä jotka ymmärtävät, ja sitten on niitä joita ei voi auttaa.

Vierailija
49/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle tulisi tuollaisesta mieleen että jotain ikävää kuuluu. Ehkä varovaisesti kyselisin että haluaako toinen puhua, jos ei halua niin sitten puhutaan vaikka ilmojen pitelyistä.

Positiivisia asioitahan yleensä hehkutetaan, ei kukaan sano että on tässä ollut kaikenlaista jos on vaikka saanut juuri vauvan ja muuttanut uuteen asuntoon jne. Ikävistä asioista taas ei ehkä halua puhua, koska esim. lapsen syövälle nyt ei oikein hoitoja enempää mahda, ja jos on vaikka jo kuullut lääkäreiltä että hoidot lopetetaan, niin mitä siinä nyt toinen kahvikupposen äärellä sanoo....

AP:lle toivotan jaksamista raskaan elämäntilanteen aikana. On ihan ok jättää ystävät tapaamatta, jos joku siitä suuttuu ettet jaksa nähdä, se ei ole sinun ongelmasi. On ihmisiä jotka ymmärtävät, ja sitten on niitä joita ei voi auttaa.

Ap taas vastaa niin saa haluamansa vastauksen. :D

Vierailija
50/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska todennnäköisesti utelet vain päästäksesi päivittelemään asioitani niiden parempien kavereittesi kanssa en kerro sinulle yhtään mitään.

Vierailija
51/51 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taas vastaa niin saa haluamansa vastauksen. :D

Luin ajatuksella koko keskustelun enkä ymmärrä.. miksi lyttäät aloittajaa? Tulee mieleen, että tosiaankin olet se kaveri ja erittäin loukkaantunut kun aloittaja ei rankan tilanteen keskellä jaksa raportoida sinulle asioista, vai? Tai muuten vain sairas ihminen...