Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saikkua vielä 2 päivää, mutta olen ihan terve

Vierailija
29.11.2017 |

Mitä tekisitte, sain viime viikolla reilun viikon saikkua mutta koen olevani jo ihan terve? Saikkua olisi vielä torstai ja perjantai. Kyseessä ei ole tarttuva tauti, joten sitäkään riskiä ei ole.

Oikein varmastikin olisi soittaa pomolle ja kysyä tulenko töihin. Mutta pitäisikö vaan nauttia parista vapaapäivästä? Mitä itse tekisitte, rehellisesti?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti. Ei ne työt tekemellä lopu ja niitä arvokkaita ylityötunteja et hautaas saa. Ole kotona ja lue vaikka kirja ja anna mielesikin levätä. Jos aiheesta menit ja lääkäri antoi sairasloman, niin ei tarvitse syyllisyyttä tuntea.

Vierailija
2/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: en kyselisi mitään, vaan olisin kotona hyvällä omallatunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin asiantuntijatyössä ne työt odottavat kuitenkin, joten menisin heti töihin, kun olen työkykyinen. 

Vierailija
4/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona leffoja tai kirjaa, hyvää ruokaa, jos tulisi tylsää niin siivoaisin kaapit.

Vierailija
5/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Itse teen saikulla etänä sen mitä jaksan muutenkin, joten tekisin vaikka pari etäpäivää. Ei kukaan niitä hommia siellä työpaikalla tee kuitenkaan, ja mitä enemmän olen poissa, sitä enemmän tehtävää kun menee takaisin.

Sekin vaikuttaisi millainen firma on kyseessä. Jos olisin pienyrittäjän ainoa työntekijä ja kyseessä olisi hyvä työnantaja, menisin kyllä töihin heti kun kunto sallii.

Vierailija
6/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin töihin. Itse olen joskus saanut saikkua 5 viikkoa erään toimenpiteen takia, pidin kolme viikkoa saikkua ja menin töihin. Ilmoitin vain palkkikseen notta oon töissä.

Vierailija
7/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekottelisin kotona.

Vierailija
8/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin asiantuntijatyössä ne työt odottavat kuitenkin, joten menisin heti töihin, kun olen työkykyinen. 

Juurikin näin. Tosin todennäköisesti läppäri olisi ollut sairasloman ajan kotona ja olisin varmaan jotain kiireellisimpiä hommia tehnyt sen verran mitä sairaudeltani olisin kyennyt.

Vierailija
9/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, varmaan 2 päivää saattaisin ottaa ihan rennosti vaan kotona, mutta jos olisi tilanne, missä on useita viikkoja vielä sairaslomaa, olisin kyllä pomolle rehellinen, että olen jo työkunnossa.

Vierailija
10/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Oikeastiko teidän moraali sallii töistä poisjäämisen, jos sille ei ole mitään syytä? 

Vierailija
11/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä murtui muutama vuosi sitten selkä, ja sain 8 viikkoa sairaslomaa. Neljän viikon jälkeen olin jo täysin kykenevä istumaan normaalisti ja menin töihin. En itse hyväksy, että saikun varjolla ollaan töistä pois jos siihen ei ole aihetta oikeasti. Joskus noita liian pitkiäkin saikkuja lääkärit laittavat tai paraneminen on nopeampaa kuin olettaisi.

Vierailija
12/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole tarkkaan tiedossa mikä vaiva taustalla on ollut. Revähtyvä ja venähtymäkin ovat sellaisia, joiden kanssa ei heti parannuttua pelleillä vaan kipeä raaja vaatii myös jälkilepoa vaikka terveeltä tuntuisikin.

Jos on tervehtynyt flunssasta, ripulista tms. mikä ei enää tartu, niin voisi olla reilua  palata töihin.

Jos minä joskus harvoin olisi kipeenä ja iskettäisi pari päivää liikaa saikkua, niin ehkäpä nauttisin vain.

Ihan luvan kanssa. Yleensä sitä potee huonoa omaatuntoa muutenkin jos tulee kipeeksi ja muuta.

Vierailija
13/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole sairaslomat liian pitkiä olleet itsellä, joten vaikea sanoa. Luulen, että kysyisin pomolta kuitenkin, että tulenko töihin. Pidän työstäni ja tiedän, että poissaolot aiheuttavat aina muille stressiä ja kiirettä.

Vierailija
14/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole sairaslomat liian pitkiä olleet itsellä, joten vaikea sanoa. Luulen, että kysyisin pomolta kuitenkin, että tulenko töihin. Pidän työstäni ja tiedän, että poissaolot aiheuttavat aina muille stressiä ja kiirettä.

Sama! Koska sijaisia ei palkata, muut vaan joutuvat tekemään enemmän poissaollessani. Ei omatunto salli jäädä pois turhaan. Eli pomo saisi päättää.

Vierailija
15/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaisin töihin. Meillä kukaan ei tee minun töitäni kun olen saikulla, eikä projektien aikataulut myöskään jousta saikkujeni mukaan. Joten mitä pidempään saikuttaa, sitä kammottavampi kiire ja yötä myöten ylitöiden tekeminen kun palaa saikulta. Joten pidän saikut mieluummin ehdottomassa minimissä. terveisiä it-alalta...

Vierailija
16/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet ihan oikeasti varma, että olet työkykyinen eikä tartuttamisriskiä ole, tottakai menet töihin.

Vierailija
17/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten varmaan jäisin kotiin... mutta koska perheessä on teinejä, joille pitää näyttää esimerkkiä, en olisi pois töistä työkykyisenä.

Vierailija
18/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran palasin töihin vahingossa päivää aikaisemmin töihin kun oli sairaslomaa vielä jäljellä. Pomo huomasi sen että minulla on vielä sairaslomapäivä ja passitti kotiin minut. Sanoi että, jos minulle tapahtuu saikulla täällä työpaikalla jotain esim. tapaturma tms, kukaan ei sitä korvaa.

Vierailija
19/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pysty menee töihin saikulla kirjoitti:

Kerran palasin töihin vahingossa päivää aikaisemmin töihin kun oli sairaslomaa vielä jäljellä. Pomo huomasi sen että minulla on vielä sairaslomapäivä ja passitti kotiin minut. Sanoi että, jos minulle tapahtuu saikulla täällä työpaikalla jotain esim. tapaturma tms, kukaan ei sitä korvaa.

Tuo on vanhentunut ja virheellinen käsitys.

Vierailija
20/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti riippuu ihan hirveästi. Aiheuttaako poissaolosi olennaista harmia työkavereille? Joutuuko työnantaja perumaan jotain juttuja takiasi? Jnejne.

Meillä on töissä selkeästi hiljaisia kausia ja kiirevaiheita. Hiljaisella kaudella voisin hyvinkin nauttia kotona, jos taas ihan älytön kiire menossa, olisin vain ehdottoman pakollisen pois.