Saikkua vielä 2 päivää, mutta olen ihan terve
Mitä tekisitte, sain viime viikolla reilun viikon saikkua mutta koen olevani jo ihan terve? Saikkua olisi vielä torstai ja perjantai. Kyseessä ei ole tarttuva tauti, joten sitäkään riskiä ei ole.
Oikein varmastikin olisi soittaa pomolle ja kysyä tulenko töihin. Mutta pitäisikö vaan nauttia parista vapaapäivästä? Mitä itse tekisitte, rehellisesti?
Kommentit (29)
Osaako joku muu tehdä työsi? Jos osaa ja ehtii niin pidä lomaa, parin päivän takia ei kannata hankkia uutta lääkärintodistusta. Vakuutus ei aina korvaa jos jotain sattuu kun olet töissä sairaslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku muu tehdä työsi? Jos osaa ja ehtii niin pidä lomaa, parin päivän takia ei kannata hankkia uutta lääkärintodistusta. Vakuutus ei aina korvaa jos jotain sattuu kun olet töissä sairaslomalla.
https://yle.fi/uutiset/3-5766693
.
Vierailija kirjoitti:
ei pysty menee töihin saikulla kirjoitti:
Kerran palasin töihin vahingossa päivää aikaisemmin töihin kun oli sairaslomaa vielä jäljellä. Pomo huomasi sen että minulla on vielä sairaslomapäivä ja passitti kotiin minut. Sanoi että, jos minulle tapahtuu saikulla täällä työpaikalla jotain esim. tapaturma tms, kukaan ei sitä korvaa.
Tuo on vanhentunut ja virheellinen käsitys.
On kuitenkin mahdollista, että jos työntekijän sairaushistoriassa on esimerkiksi jokin tuki- ja liikuntaelimistön kuntoon tilapäisesti vaikuttava vamma, vakuutusyhtiö voi tulkita sen toipilasaikana sattuvassa työtapaturmassa erilliseksi "vanhaksi" vammaksi tai heikkoudeksi. Tämä voi vaikuttaa tapaturmavakuutuksesta maksettavaan korvaukseen tai haittarahaan.
Yli viikon mittaisissa sairauslomissa tarvitaan lisäksi Kelaa varten uusi sairauslomatodistus, joka kumoaa alkuperäisen todistuksen. Tämä liittyy tilanteisiin, jossa työnantaja maksaa sairausajan palkkaa ja Kela korvaa sairauspäivärahan työnantajalle.
Yli neljäkymmentä vuotta töitä tehneenä; sairastaisin loppuun.
Koskaan minulle ei ole korvattu kotona tehtyä työtä, ei koskaan, joten eipä vaivaa omatunto laisinkaan, jos luvalla huokaisen.
Esimiehiä seuranneena; on metsästyspäivää, tutustumismatkaa jne, että se siitä moraalista.
Nauti ja lähde vaikka shoppailemaan.
Sen kerran kun menin saikulla töihin. Pomo ohjas kirjoittamaan jotkin vastuuvapauspaperit, ja lopuksi sanoi että itseasiassa sun vuoroon on otettu jo toinen. Sori. Voit lähtee kotiin. Olin vähän että ????. Kun tosta oli puhelimessa sovittu että tuun nyt kuitenkin, vaikka saikkua ois muutama päivä ollut.
Eli pysy kotona vaan. Tosin onhan se tylsää kun missään ei sais käydä ja kotona vaan kököttää.
Mee vaan töihin niin Sipilä kiittää ja saat papukaijamerkin rinnuksellesi.
Olisin nauttien kotona. Ei niitä vapaapäiviä koskaan liikaa ole. Elämä menee hukkaan töissä kärsiessä..
Tuollaisen päivän tai parin poisjäämisen kyllä. Firma ei kaadu mihinkään sinä aikana, enkä nyt niin usein ole sairaana että olisin jatkuvasti turhaan pois.