Kivuliain fyysinen kipu, mitä olet tuntenut?
Joskus oli ongelmia alaselän kanssa. Ilmeisesti noidannuoli tai ylirasittunut. Tilanne äityi niin, että pelkkä parin kilon painoisen sangon kantaminen kädessä sai melkein itkemään..autolla ajaminen lähes mahdotonta. Helpotti oloa,kun makasi lattialla selällään ja jalat tuolilla koukussa. Fyssarilla kävin ja antoi treeniohjeita.Lääkäriä ei kiinnostanut laittaa kuvauksiin.. "katsotaan tilannetta kk päästä". Noh oireet parin kuukauden sisään alkoi helpottamaan. Olen hieman notkoselkäinen, joten silläkin osuutta asiaan varmasti kipuiluun oli.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Sappikohtaus. Olen synnyttänyt ja kärsinyt migreenistä, mutta synnyttäisin mieluummin migreenissä kuin ottaisin tuon uudestaan. Onneksi oli sikäli tymäkkä kohtaus, että pääsin suoraan leikkausjonoon ja sappirakko läks muutaman kuukauden kuluttua. En jäänyt kaipailemaan.
Sama.
Hammaskipu, noidannuoli, plantaarifaskiitti, synnytyskivut, korvakipu, jatkuva jomottava ja sykkivä päänsärky, nivelrikko lonkassa ja pienemmissä nivelissä, maksasta aiheutuva kipu, virtsarakon tulehdus, sormessa oleva paise, kynsivallin tulehdus.... yhdessä ja/tai erikseen. Pahin oli helikobakteerin häätö, vai oliko se sittenkin se korvaperäinen huimaus silloin... ? Pahimmatkin kivut on hoidettu pois, enkä uusia kaipaa
Menin paikallispuudutuksessa tehtävään pienleikkaukseen, niin vähänkö sattui:
Vauhdikkaalla nuorella lääkärillä oli niin kiire aikataulu, ettei ollut aikaa odotella puudutuspiikkien vaikutusta, vaan hän alkoi viillellä skalpellilla suoraan kylkeäni. Saatana kun sattui. Karjahdin ja hyppäsin, lääkäri ihmetteli, että vieläkö tuntuu. No kyllä!!!
1. Sappikohtaukset
2. Ihonsiirtoleikkauksessa puudutus heikkeni siinä vaiheessa kun viimeistä ihon kappaletta otettiin reidestä ja se itse valtimotukos jalassa sekä haavanhoito aika ajoin tämän casen yhteydessä ovat samalla viivalla.
3. Synnytys luomuna, onneksi oli nopea rykäisy :-D
Keisarinleikkauksessa jäi verisuonia vuotamaan. Veri hyytyi kohtuun, vatsa turposi. Hoitajat alkoivat painelemaan vatsaa, jotta hyytymät saadaan ulos eikä tarvitsisi uudelleen leikkaushaavaa avata lääkärin toimesta. Huutamatta en kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
1. Sappikohtaukset
2. Ihonsiirtoleikkauksessa puudutus heikkeni siinä vaiheessa kun viimeistä ihon kappaletta otettiin reidestä ja se itse valtimotukos jalassa sekä haavanhoito aika ajoin tämän casen yhteydessä ovat samalla viivalla.
3. Synnytys luomuna, onneksi oli nopea rykäisy :-D
miten olinkaan unohtanut... kolmoseksi kiilaa kyllä iskiaskivut, jotka invalidisoivat lattialla itkeväksi kasaksi.
Välilevypullistuma oli aika paska juttu kivun suhteen. Hammasta purren ja panadolilla meni eka viikko, sitten pari vuotta siihen, että pääsi kävelemään ilman kipuja. Edelleen jos seisoo pitkään paikallaan, meinaa jalka pettää alta.
Viitenä päivänä peräkkäin iskenyt migreenikohtaus on ollut tähän mennessä kyllä pahin koettu kipu. Aivan kauheaa, totaalisesti lamaannuttavaa kipua. Kaikki päivät meni vain sängyssä peiton alla itkien, toivoen että jokin särkylääke tehoaisi :/. Onneksi sain seuraavalla viikolla reseptin estolääkitykseen ja myöhemmin myös Imigran-nenäsuihkeeseen. Never again!
Käynnistetty synnytys oksitosiinitipalla, ponnistusvaihe kesti tunnin. Puudutettiin vain kohdunkaula.
Hampaan juurihoito. Olin hammaslääkärin tuolissa selkä kaarella naama valkoisena. Lääkäri sanoi että pidetään tauko kun potilas on niin huonovointisen näköinen.
Pissasin verta kun oli virtsatulehdus, meinasin pyörtyä wc-istuimelle.
Haimatulehdus oli aika kivulias, toisella sijalla nilkassa ollut ruusu
Selkä kipu on ollut sitä luokkaa ettei pystynyt edes hengittämään.
Viimeeksi jäin pesuhuoneeseen kummalliseen kumaraan asentoon jäkittämään kun vihlaisi,olin varma että kuolen jos kaadun siitä lattialle.
Keskeytyneen keskenmenon jälkeinen kohdun tyhjennys Cytotek tableteilla. Sekunnin välein järkyttävintä kipua vatsan, selän ja lantion alueella (supistuksia) ja lämmin vesi joka lievitti sitä kipua loppui säännöllisin väliajoin silloisesta talosta.
Korvan särky mädän hampaan vuoksi. Kipu oli niin kova, että itketti.
Hammaskipu. Tuntui että kasvot halkeaa. Juuri ärsytti samalla myös poskionteloita, se paine! Kun märkäpesä oli hoidettu niin punkteerattiin ontelot, järkyttävä määrä sitkeää limaa tuli. Se oli niin tiukkaa että lääkärin piti vetää räkää kuin köyttä nenästä.
Nännien lävistys. Ensin se jumalattoman paksu neula nännistä läpi ilman minkäänlaista puudutusta (kuten asiaan kuuluu), ja sen jälkeen vielä se koru tuoreesta reiästä läpi. Ja sitten vielä toiseen nänniin sama. Meinasin pyörtyä.
Vierailija kirjoitti:
Reilun kämmenen kokoinen kiehuvasta vedestä tullut palovamma.
Huh! Palovammat on varmasti pahimpia kipuja mitä voi kokea.
Sappikohtaus. Olen synnyttänyt ja kärsinyt migreenistä, mutta synnyttäisin mieluummin migreenissä kuin ottaisin tuon uudestaan. Onneksi oli sikäli tymäkkä kohtaus, että pääsin suoraan leikkausjonoon ja sappirakko läks muutaman kuukauden kuluttua. En jäänyt kaipailemaan.