Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvilatyöntekijän palkka 10e/h?

Vierailija
28.11.2017 |

Onko sopiva?

Mielestäni ei, pitäisi olla ainakin 17e/h. Kahvilatyö on kuitenkin melko fyysistä ja aina riittää hommaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin ravintolassa töissä 6,90€ tuntipalkalla. Olisin hihkunut onnesta kympin tuntipalkalla.

Vierailija
2/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi olin ravintolassa töissä 6,90€ tuntipalkalla. Olisin hihkunut onnesta kympin tuntipalkalla.

Mitäs suostuit siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuolla palkalla minä olen yksin vastuussa koko kahvilasta ja sen rahoista.

Vierailija
4/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kahvilatyöntekijän tarvitse kuin keittää kahvia ja teetä ja laittaa pullat esille.

Kymppi on oikea palkka

Vierailija
5/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kahvilatyöntekijän tarvitse kuin keittää kahvia ja teetä ja laittaa pullat esille.

Kymppi on oikea palkka

Onpas idyllinen kuva kahvilatyöstä.

Ai että, se oliskin ihanaa ja helppoa.

Mutta ei. Pöytien ja astioiden siivoaminen, tiskaaminen, siivoaminen, pullien ja muiden valmistus, paperihommat...

Vierailija
6/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon vastuusta, esimerkiksi yksin työskentelyn pitäisi nostaa palkkaa: Ja myös ihan se, että on vastuussa siitä, ettei käsittele tuotteita sillä tavalla, että asiakkaat saavat ruokamyrkytyksiä ym. vaatii vähän osaamista. Kymppi tunnilta on siinä mielessä vähän, muutaman euron enemmän ansaitsisi.

Vierailija
7/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi on jopa liian paljon.

Vierailija
8/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä liksalta suhteessa työn vaativuuteen.

Vierailija
9/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan hyvältä liksalta suhteessa työn vaativuuteen.

Huomaan kyllä kuka ei tiedä mitä siinä työssä vaaditaan.

Vierailija
10/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan mammat pistämään kahvilaa pystyy kun työ on niin helppoa eikä tarvitse edes työntekijöille tuon enempää maksaa.

Vierailija
11/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se normaalipalkka siitä työstä on.

Vierailija
12/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilatyöntekijät ovat usein niitä alalla aloittelevia. Onhan siinä työtä ja osittain raskastakin, muttei erityistä taitoa vaadi.

Olen itsekin kahvilatyöntekijä ja viihdyn työssäni. Kympin tunti saan tällä hetkellä.

Vierailija
13/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta työstä aivan ruhtinaallinen korvaus; työhön pystyy pienellä perhdytyksellä jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen, jolla on neljä tervettä raajaa.

Vierailija
14/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisesta työstä aivan ruhtinaallinen korvaus; työhön pystyy pienellä perhdytyksellä jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen, jolla on neljä tervettä raajaa.

Tiedän useamman paikan minne voit mennä hakemaan tätä ruhtinaallista korvausta. Ovat varmasti tyytyväisiä kun saavat noin motivoituneen työntekijän :)

Vierailija
15/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hyvä palkka?

8h työpäivillä palkkaa saisi palkkaa n. 1600 e/kk. Ennen veroja siis. Siinäpä sitten voi jokainen miettiä, miten itse pärjäisi tuolla palkalla, kun kuitenkin tekee ihan täyttä työviikkoa. Että niin.

Vierailija
16/29 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs suostuit siihen.

Mieluummin tein sitä kuin olin työtön. Tessin mukainen palkka joten jos töitä halusi niin sillä niitä piti tehdä.

Vierailija
17/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alan työehtosopimus ei tosiaan ole mikään paras. Varsinkaan palkkojen suhteen.

Vierailija
18/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila-alalla yleensä jätetään noin joka kymmenes myynti lyömättä koneeseen ja näin saadaan hieman palkan lisää. Eli peruspalkka 1600 ja päälle noin 1500-2000 bonusta kuussa. Noista bonuksista vain ei kerry eläkettä eikä niitä oteta huomioon ansiosidonnaisessa. Saisi ammattiliitto puuttua tuohon epäkohtaan.

Vierailija
19/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon vastuusta, esimerkiksi yksin työskentelyn pitäisi nostaa palkkaa: Ja myös ihan se, että on vastuussa siitä, ettei käsittele tuotteita sillä tavalla, että asiakkaat saavat ruokamyrkytyksiä ym. vaatii vähän osaamista. Kymppi tunnilta on siinä mielessä vähän, muutaman euron enemmän ansaitsisi.

Eihän keittiötyöntekijät/kokit ym saa myöskään kun tuon 10€/h.

Ja mitä tulee työn fyysiseen puoleen, niin on tiskaamista ja muuta, mut ihan oikeesti fyysisesti rankkoja töitä tehdään myös tuolla 10€/h palkalla aluksi. Tiedän kun olen itse tehnyt mm kokin työtä ja se vaatii erilaista osaamista enemmän kun kahvilatyöntekijän työ. Niin ja yksin työskentelin usein, työhön kuului myös paperihommia, kassan laskeminen jne. Oon tehnyt myös muuta fyysisesti rankkaa työtä jonka rinnalla tiskaaminen on melko helppoa hommaa. Mut jokainen työ vaatii oman osaamisensa ja on omalla tavallaan rankkaa. Mut tuo on ihan normaali palkka keittiötyössä aluksi.

Vierailija
20/29 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hyvä palkka?

8h työpäivillä palkkaa saisi palkkaa n. 1600 e/kk. Ennen veroja siis. Siinäpä sitten voi jokainen miettiä, miten itse pärjäisi tuolla palkalla, kun kuitenkin tekee ihan täyttä työviikkoa. Että niin.

Aika monella alalla tuo 10€ on alussa ihan TESn mukainen tuntipalkka. Ja kahvilatyöntekijä ei edes mitään koulua tarvitse, hyvä perehdytys riittää, hygieniapassi tietysti täytyy olla muuten ei tuollaista työtä edes saa tehdä.

Ja oon työskennellyt keittiöissä ja kahviloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi