Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkat laskeneet? Paljonko sitä voi oikeasti saada palkkaa

Vierailija
28.11.2017 |

Olen hakemassa uutta työtä ja olen koulutukseltani tradenomi noin 15 vuoden työkokemuksella hakemaltani alalta. Olen nyt törmännyt siihen, että pääkaupunkiseudulla hakemiini töihin palkkatoiveeni 3700 e on liian korkea? Olen hakennut ns. asiantuntijatehtäviä ilman esimies vastuuta ja viimeksikin haastattelu tyssäsi siihen, että minulle tarjottiin palkkaa 3000 e. Onko tämä ihan oikeasti niin, että nyt on työnantajan markkinat ja tuo 3000 on ihan normi setti? Saan nykyisessä työssäni joknkun kympin alle 3700 eli en edes yrittänyt tavoitella "kuuta taivaalta".

Mielestäni 3000 e olisi ok palkka johonkin asikakaspalvelutyöhon tms. mutta niistä sitten maksetaan ilmeisesti 2500?

Kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan asiakaspalvelutyösyä maksetaan ennemminkin 2000 kuin 2500.

Vierailija
2/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspatyöstä saa 2000. Suomi on tilanteessa, jossa ei kannata kouluttautuminen eikä työnteko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan asiantuntijatehtäviä olet hakenut? Ilmeisesti siis jotain kaupallisen alan, mutta tarkemmin?

Vierailija
4/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomeja on työttömänä pilvin pimein, varmasti löytyy paljon niitä, jotka suostuvat töihin pienemmälläkin palkalla.

Vierailija
5/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne palkat ovat aina tilannekohtaisia. Ehkä olet hakenut paikkaa, jonka merkityksen yliarvioit itse. Ei 3700 euroa ole mitenkään ylikorkea palkka tradenomille asiantuntijatehtävässä, mutta ei se toisaalta ole standardikaan. Olet kuitenkin nykyisessä tehtävässäsi 15 vuoden kokemuksella eli oletettavasti, mikäli et ole nyt palkkakuopassa, 3700 on kokeneen asiantuntijan liksa. Siitä ei välttämättä pääse ylöspäin ilman sitä esimiesvastuuta tai muuta muutosta työnkuvassa.

Vierailija
6/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisetkin saa vähemmän kuten opettajat, sosiaalityöntekijät, kirjastonhoitajat ja puhumattakaan lastentarhaopettajista.

Vierailija
7/7 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne palkat ovat aina tilannekohtaisia. Ehkä olet hakenut paikkaa, jonka merkityksen yliarvioit itse. Ei 3700 euroa ole mitenkään ylikorkea palkka tradenomille asiantuntijatehtävässä, mutta ei se toisaalta ole standardikaan. Olet kuitenkin nykyisessä tehtävässäsi 15 vuoden kokemuksella eli oletettavasti, mikäli et ole nyt palkkakuopassa, 3700 on kokeneen asiantuntijan liksa. Siitä ei välttämättä pääse ylöspäin ilman sitä esimiesvastuuta tai muuta muutosta työnkuvassa.

Näinhän se varmaan on, en nyt varsinaisesti olekaan hakemassa korotusta palkkaani, vaan mielekkäämpää työtä. Laitoin palkkatoiveeksi lähes saman kuin nyt saan, pyöristettynä lähimpään sataseen, koska arvioin työn vaativuuden suunnilleen samaksi. Ilmeisesti se ei ole sitten ollu työnantajien mielestä niin vaativaa. Olen nyt vain törmännyt tähän jo useamman kuin yhden kerran ja ajattelin,  että taitaa olla palkat laskusuunassa.

Ymmärrän, että työttömät tulevat edullisemmin töihin, jotta saavat töitä, mutta polkevat siinä ohimennen taas palkkakuoppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan