Playstation ja ummikko
Auttakaa nyt joku.
Ostin pleikkarin lapsille ja hömelönä menin sitten sinne laittamaan luottokorttini maksutavaksi. Ostin pari peliä, enkä poistanut maksutietoja, niin poika 6v. osti sitten pelaamisen lomassa jotain pelilaajennuksia n. 70 eurolla.
Ei kylläkään niihin peleihin mitä meillä siinä oli.
En täysin ymmärrä, miten se tapahtui, mutta olkoon. Poistin tietenkin maksukortin tiedot vahingosta viisastuneena ja otin yhteyttä playstationin asiakaspalveluun, joka löytyi kahden päivän selvitystyön jälkeen, ihan vaan vastaamalla vastoin 'sääntöjä' siihen sähköpostikuittiin, minkä ostoksistani sain.
Palvelunumeroon vastattiin jossain Bangkokin tuolla puolen.. Eikä todellakaan suomeksi.
Sitten selvisi, että Playstation ei itse ole myynyt meille mitään, vaan joku kolmas osapuoli. Näinkö tämä menee vai? Miten te olette toimineet, kun tiedän, että joku muukin joskus on halunnut palauttaa ostoksia.
Kommentit (7)
Ei niitä ostettuja laajennuksia vaan voi "palauttaa".
Ai, en tiennyt, ettei niitä voi palauttaa. !?
Kaikissa ohjeissa lukee, että ne voi palauttaa.
En todellakaan ole niitä ihmisiä, joiden mielestä muiden pitää korvata virheet. Minusta kuluttajasuoja on suorastaan liiankin korkealla Suomessa.
Mutta näissä nyt vaan lukee, että voi palauttaa, jos ei ole ladannut niitä.
Enkä ole ladannut niitä, kun ei meillä edes ole mitään peliä, mihin ne kuuluu.
Ongelma on lähinnä se, että nykyään kaikki sopimukset ovat niitä satasivuisia pinkkoja. Ostat pleikan, annat pleikalle luottokortin veloitusoikeuden ja koska et lukenut sopimusta, niin huomaat jälkikäteen, että annoit veloitusoikeuden itseasiassa isollekin joukolle tahoja. Tahoille, joilla ei ole yhteystietoja esillä. Tahoille, joilla ei ole suomenkielistä palvelua. Miten palautusoikeus siis käytännössä toimii?
Luetteko muut niitä sopimuksia?
-ap
Luulen, että ainoastaan pelin voi "palauttaa" jos voi. Lisäsisältöä en usko että voi.
Miksi annoit luottokorttitiedot jos muka ei ollut tarkoitus ostaa mitään? Ei, suurin osa ihmisistä ei anna korttitietojaan ihan turhaan ja ehtoihin tutustumatta.
Ok! Kiitos vastauksista. Toivoinkin salaa voivani vetäytyä asian selvittelystä.
Onneksi ei kuitenkaan enempää nyt mennyt rahaa. En saata ajatella miten vaikeaa tuo palauttaminen olisi, jos olisi tositarve.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi annoit luottokorttitiedot jos muka ei ollut tarkoitus ostaa mitään? Ei, suurin osa ihmisistä ei anna korttitietojaan ihan turhaan ja ehtoihin tutustumatta.
Ostin ja olen ostamassa lisääkin.
Minä en tunne ketään, joka jaksaisi lukea ehdot. Mutta on totta, että en tunne suurinta osaa ihmisistä.
-ap
Siis mikä sulla on ongelma? Oletko niitä ihmisiä, jotka tekevät virheen,ja eivät kouluta lapsiaan välttämään virheitä, mutta jonkun muun pitää korvata vahinko? Maksa kuule se lasku, ja jatkossa ole vähän tarkempi mihin sen luottokorttisi annat. Lapsellekin kannattaa opettaa ettei peleihin osteta maksullisia lisäosia...