Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehiä paikalla? Neuvokaa minua mitä tehdä tuon oman ukkoni kanssa

Vierailija
27.11.2017 |

Ongelma on se, että minun mielestä kaikki kaatuu yksin minun niskaan eikä mies tee mitään kotitöitä, lähinnä sotkee vain (eikä siivoa omia jälkiään kuin osan niistä). Mies taas itse kokee raatavansa koko ajan perheen eteen. Olemme molemmat päivätyössä ja maksamme kaiken puoliksi, minun työpäivät on vähän pidempiä kuin hänen. Mistä löydän ratkaisua tähän kun mies ei tee mitään kotona mutta omasta mielestään tekee koko ajan paljon kotona? Neuvokaa miehet mitä tehdä tuollaisen ukon kanssa?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimollani on hyvä konsti kotitöiden jakamiseen. Monesti hän kysyy: kumman teet ja siihen perään kaksi eri kotityötä. Siitä sitten valitsemaan. Enkä aina edes tee sitä helpompaa vaihtoehtoa, sen verran arvostan sutturaani. Ja aina olen toisen vaihtoehdon tehnyt ja samoin on sutturakin. Veikkaan että pimppi kävisi tyhjäkäyntiä jos kotityöt jättäisin laiskuuttani tekemättä.

T. M30

Kuka tämä suttura eli h#ora on joka sinun ja vaimosi kanssa asuu..?

Vierailija
62/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimollani on hyvä konsti kotitöiden jakamiseen. Monesti hän kysyy: kumman teet ja siihen perään kaksi eri kotityötä. Siitä sitten valitsemaan. Enkä aina edes tee sitä helpompaa vaihtoehtoa, sen verran arvostan sutturaani. Ja aina olen toisen vaihtoehdon tehnyt ja samoin on sutturakin. Veikkaan että pimppi kävisi tyhjäkäyntiä jos kotityöt jättäisin laiskuuttani tekemättä.

T. M30

Ihan niin paljon et kuitenkaan vakipimppiäsi arvosta, että tarttuisit hommiin ilman erillistä käskyä. Vai meinaatko, että penis jotenkin estää näkemästä tiski- ja pyykkivuoria, likaisia lattioita ja tyhjää jääkaappia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö aina olla niin siistiä?

Jotkut naiset saavat hermoromahduksen jo siitä, että on jättänyt sukat lattialle tai ihan hirveää... kävellyt kengillä sisällä. 

Jos nyt relaisit ja ymmärtäisit, että siisteys ei ole maailman tärkein asia. Lapsetkin voivat olla samoissa alushousuissa kaksi päivää ja lastensuojelu ei uhkaa. 

Luitko ketjua läpi ennen kuin kirjoitit?

Olen jo kertonut, että minä voin elää sotkun keskellä, miehelle taas siisteys on hyvin tärkeää. 

Minua ei haittaa jos joku kävelee joskus sisällä kengät jalassa, miestä sen sijaan haittaa. Sama koskee niitä lasten alushousuja.

Ap.

Kai hän sitten siivoaa että olisi oman standardin mukainen siisteys? Vai pakottaako hän sinut siivoamaan enemmän kuin sinun mielestäsi tarvitsisi?

Vierailija
64/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M30

Tarkennusta vielä Ed:

Siis toki vaimo tekee sen toisen vaihtoehdon kotitöistä eikä vain latele vaihtoehtoja! :D

T. M30 (onnellisesti naimisissa)

Todistit teoriani oikeaksi :) Pari vaihtoehtoa joista voi valita ja kaikki sujuu mukisematta. Tätä konstia käytin teinipoikaani ja se toimi. Tekee nyt kyllä sinun iässäsi jo ihan oma-aloitteisesti kotitöitä. Kokeilepa sinäkin ja säästä vaimoasi vaihtoehtojen miettimisessä Osaat varmasti jo ihan itse.  Voi vaikuttaa siihen pimpin määräänkin ;)

Vierailija
65/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellä erottiin kun vaimo kyllästyi kuulemma tekemättömyyteeni. Nyt minulla on siistiä ja arki pyörii, vaimolla vaikeuksia kodinhoidon kanssa. Vaikka harvoin näki minut tekevän mitään, niin työni tuli aina tehtyä ja enemmänkin. Se on joskus vaikeaa nähdä hyvää, jos päässä pyörii mitä toinen ei ole tehnyt.

Vierailija
66/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M30

Tarkennusta vielä Ed:

Siis toki vaimo tekee sen toisen vaihtoehdon kotitöistä eikä vain latele vaihtoehtoja! :D

Vinkiksi tuleville vuosille: jos mielit pysyä onnellisesti naimisissa, kannattaa opetella ajattelemaan ja puhumaan puolisosta muuten kuin sutturana. Aivot oppivat sen, mitä niille syöttää.

Vierailija
67/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä jaksaisi olla parisuhteessa miehen kanssa joka ei osallistu kotitöihin eikä pysty edes keskustelemaan asioista järkevästi, suuttumatta ja huutamatta.

Jos keskustelu ei onnistu niin mites olisi kirje jossa sanotaan asiat suoraan mutta toki asiallisesti. Jos mies kehtaa olla lukematta kirjettä tai ei piittaa siitäkään niin se jo kertoo asenteen olevan hanurista ja voi olla paikallaan miettiä onko suhteessa mitään tolkkua enää.

Vierailija
68/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nämä ketjut kyllä silmiä avaavia.

Omlaatuista vinkumista kun mies ei tee mitään ja minä teen kaiken.

Teen aivan kaiken ja ahdistaaaaaaaaaaaaaaaaapua.

Mies siis ei tee mitään ja minä edelleen teen kaiken. Minä teen kaiken, kaiken, kaiken.

Minä teen.

Kaiken.

Minä.

Ottaa nyt pään sieltä perseestä pois ja lakkaa tekemästä sitä kaikkea.

Niin helppoa se on.

Vierailija
69/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M30

Tarkennusta vielä Ed:

Todistit teoriani oikeaksi :) Pari vaihtoehtoa joista voi valita ja kaikki sujuu mukisematta. Tätä konstia käytin teinipoikaani ja se toimi. Tekee nyt kyllä sinun iässäsi jo ihan oma-aloitteisesti kotitöitä. Kokeilepa sinäkin ja säästä vaimoasi vaihtoehtojen miettimisessä Osaat varmasti jo ihan itse.  Voi vaikuttaa siihen pimpin määräänkin ;)

Mä käytän myös tätä. Mies on ADD, se ei hoksaa tai saa aloitettua ilman asian konkretisoimista. Ominaisuus on siis aivoissa, ei peniksessä. Pimppiä saa aina halutessaan. 12 vuotta naimisissa, onnellisesti mekin. :D

Vierailija
70/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne, minä väsyin kaikkien kotitöiden tekemiseen vaikka mies myös mielestään osallistui. Me toimimme siinä tilanteessa siten, että mies pyysi minua listaamaan kaikki tekemäni kotityöt paperille muutaman päivän ajan, jotta hän pystyy paremmin näkemään miten paljon minä todellisuudessa teen häneen verrattuna. Itsekin hämmästyin miten paljon hommia parissa päivässä oli, tosin laitoin ylös ihan kaikki todella pienetkin askareet kuten roskikisen viemiset ym. Tästä oli meidän perheessä ihan valtavasti apua, mies otti tämän jälkeen täysin eri asenteen kotitöihin ja pyysi jopa anteeksi ettei ole kuulemma yksinkertaisesti ymmärtänyt miten paljon minä teen. Suosittelen!

Vierailija
71/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte vähänkään vanhemmassa omakotitalossa, niin töitä ja huolehdittavaa riittää. Monet naiset, eikä miehetkään ymmärrä mitä kiinteistön hoito vaatii. Ostetaan talo koska muillakin on..

Vierailija
72/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Jätimme siivoilun kokonaan pois. Astiat on miten on ja pyykit on aina kuivaamassa tai pesukoneessa. vaatteet saa kätevästi suoraan telineeltä.

Kissan paskaa on joskus läjä huoneen nurkalla mutta ei oteta paineita. Turha alkaa painostamaan siivoiluun jos on töistä väsynyt.

Panostetaan suhteeseen, työhön ja urheiluun. Loppu tehdään mitä jaksetaan. Suhteen laatu on paljon parempi mutta koti on kuin kaatopaikka. Minkäs voi kun ei kaikkea voi saada.

Vierailija
73/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M30

Tarkennusta vielä Ed:

Mä käytän myös tätä. Mies on ADD, se ei hoksaa tai saa aloitettua ilman asian konkretisoimista. Ominaisuus on siis aivoissa, ei peniksessä. Pimppiä saa aina halutessaan. 12 vuotta naimisissa, onnellisesti mekin. :D

Mistä te löydätte näitä erityisaikuisia? Miksi?

74/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap:n ongelma olla siinä että teillä on eri käsitykset, tai ehkä oikeammin eri "sietokyvyt" sille mikä on riittävän siistiä ja liian epäsiistiä. Aiemmassa kommentissa oli huomautus että mies haluaa sinua siistimmät oltavat, tai ainkain siedät epäsiisteyttä häntä enemmän. Tämä on kyllä aika vahva ristiriita sen kanssa että koet itse joutuvasi tekemään huomattavasti enemmän kotitöitä, joten vaikuttaa siltä että käsityksesi on tältä osin jollain tavalla virheellinen.

Komppaan aiempia kommentteja siitä että teet jatkossa sen mikä on sinun mielestä kohtullista ja minkä koet tarpeelliseksi. Loput jätät tekemättä. Jos mies huomauttaa tilanteesta, niin siinä on oiva tilaisuus avata keskustelu ja esittää omat näkemyksesi asiasta. Tästä toivottavasti pääsee molempia tyydyttävään kompromissiin ja onnellisempaan parisuhteeseen.

Vierailija
75/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M30

Tarkennusta vielä Ed:

Mä löysin omani aikanaan töistä. Koska se on ihana ihminen ja rakastuin, siksi.

Vierailija
76/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aika mielenkiintoinen sosiaalinen kokeilu olisi se, että se nainen, jonka mies sanoo ettei jaksa tehdä kotitöitä, pistäisi itsekin pitkälleen sohvalle ja sanoisi ettei hänkään jaksaa, on ihan uupunut. Jos mies pyytää vaikka ruokaa, nainen sanoo vaan että "mene käymään kaupassa ja tee itse, mä en jaksa".

Olis ihan kiva katsoa mihin tilanne vie:

a) rupeaako mies nalkuttamaan?

b) hankkiiko mies vain itselleen valmisruokaa tms.?

c) alkaako ottaa vastuuta kotitöistä koko perheen puolesta ja antaa vaimon levätä?

Pessimistinä veikkaisin ensin a. (sisältäen kaikki kliseet naisten ja miesten töistä blablablaa) ja sitten b.

Vierailija
77/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M30

Tarkennusta vielä Ed:

No jos noin pienellä konstilla kotityöasia korjaantuu ilman että kumpikaan kokee asiaa ongelmaksi ja muuten on hyvä mies, niin mikä tuossa mättää?

Vierailija
78/78 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi